Gå til innhold

Omskolering via NAV


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har fått omskolering via nav mens de har vært på aap? Hva slags studie? Har du evt spurt uten å få noe? 
Generelle tips til å gå frem angående dette? 
 

(Har vært sykemeldt ett år, fra en jobb jeg ikke kan tilbake til pga arbeidsbelastningen i oppgavene. Har lite utdannelse og er alenemamma. Kunne strengt tatt jobbet med hva som helst for min del, men feks yrker som butikk etc blir umulig pga arbeidstidene. Jeg må kunne levere og hente i bhg. E utbrent og kapasiteten er foreløpig elendig. Men håper veldig på å kunne ta noe utdannelse slik at jeg kan ha et mer stabilt arbeidsliv som funker med min helse… Å ta utdannelse uten aap/annen støtte utover lånekassen er ikke økonomisk mulig)

Anonymkode: 45f39...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner en som utdanner seg på nytt mens han går på aap, fordi han sannsynligvis ikke vil få tilbake helsen som kreves i hans nåværende jobb. Men hva slags ytterligere støtte tenker du egentlig? Aap er jo økonomisk støtte. Men veiledning i hva som er lurt å studere kan du sikkert be om fra nav.

Anonymkode: 40245...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min utviklet allergi mot det han jobbet med, så han kunne ikke stå i yrket sitt. Han fikk innvilget en 3 årig ingeniør grad som påbygg til fagbrevet sitt. Det innvilges normalt sett to år utdanning, men siden dette var relevant påbygg og sikker jobb i andre enden fikk han tre år. Det har vært meget samfunnsøkonomisk lønnsomt, han har stått i full jobb i 14 år siden han var ferdig. Istedenfor å være ufør fordi kroppen ikke tålte den opprinnelige jobben.

En annen jeg kjenner har tatt fagbrev innen helsearbeid, hen hadde et annet fagbrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ferdig barne og ungdomsarbeider som privatist/i praksis via NAV på AAP. Det var min avtalte aktivitet frem til jeg tok fagbrevet 

Anonymkode: 6c0a3...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...