AnonymBruker Skrevet 2. oktober #1 Del Skrevet 2. oktober Bor i en leilighet på 52 kvadratmeter, og branndetektor er i gangen. Er det nødvendig med røykvarsler da? Noen som vet. Anonymkode: 3355b...fb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #2 Del Skrevet 2. oktober Du bør iallfall ha mer enn én detektor! Jeg har en leilighet på 53kvm og har to røykvarslere, seriekoblet. Anonymkode: c04cd...6eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 2. oktober #3 Del Skrevet 2. oktober Det er vel gjerne et stykke fra gangen og til andre enden av leiligheten? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #4 Del Skrevet 3. oktober Det er vel bare krav om en detektor/røykvarsler pr. Leilighet. Men hører du alarmen på soverommet? Anonymkode: 02d0f...9bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #5 Del Skrevet 3. oktober TS, heng opp brannvarslere som er seriekoblet i alle soverom. Det handler om trygghet. brann kan ha spredd seg mye før branndetektor i gangen går av. Det går fortere enn man skulle tro når det først begynner å brenne. Anonymkode: c5ca6...cfc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #6 Del Skrevet 3. oktober For ikke minst: Det er ikke dyrt å kjøpe brannvarslere heller. Vær heller på den trygge siden 👍 Anonymkode: c5ca6...cfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #7 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er vel bare krav om en detektor/røykvarsler pr. Leilighet. Men hører du alarmen på soverommet? Anonymkode: 02d0f...9bb Ja, det er rart at den ikke har gitt meg hjerteinfarkt til nå, den er umennesklig høy. Den går jo av uansett hvilken leilighet problemet er i. Det er et større sameie. AnonymBruker skrev (1 time siden): TS, heng opp brannvarslere som er seriekoblet i alle soverom. Det handler om trygghet. brann kan ha spredd seg mye før branndetektor i gangen går av. Det går fortere enn man skulle tro når det først begynner å brenne. Anonymkode: c5ca6...cfc Alle soverom ja. 52 kvadrat er ganske lite, så det tar meg kanskje 5 skritt fra senga til gangen. Er bare et soverom. Hadde det vært flere fordelt på så lite areal, så hadde stua vært stusselig:) AnonymBruker skrev (1 time siden): For ikke minst: Det er ikke dyrt å kjøpe brannvarslere heller. Vær heller på den trygge siden 👍 Anonymkode: c5ca6...cfc Nei, det er ikke prisen, men har liksom tenkt at den detektoren er nok. Men om det er krav om røykvarsler i tillegg, så henger jeg det opp selvfølgelig. Anonymkode: 3355b...fb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #8 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men om det er krav om røykvarsler i tillegg, så henger jeg det opp selvfølgelig. Anonymkode: 3355b...fb7 Drit i krav. Det er greit å ha røykvarsler på soverom for trygghetens skyld selv om det ikke er et krav. Skal garantere at dere har en del som kan starte ulmebrann på soverom. Anonymkode: d72c6...455 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #9 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Drit i krav. Det er greit å ha røykvarsler på soverom for trygghetens skyld selv om det ikke er et krav. Skal garantere at dere har en del som kan starte ulmebrann på soverom. Anonymkode: d72c6...455 Ja, kanskje det er lurt å ha det på soverommet. Skal finne en bra en:) Anonymkode: 3355b...fb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #10 Del Skrevet 3. oktober Sorry om jeg spør teit, men hva er en branndetektor? Er det ikke røykvarslere det er krav om å ha? Anonymkode: 2aaef...951 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #11 Del Skrevet 3. oktober Man anbefales å ha røykvarsler i alle lukkede rom. Særlig soverom. Så ja, du bør ha mer enn bare sensor dersom du ikke bor i en ettroms som allerede er ett rom. Men mange deler av sovealkove med skyvedør og dør, og der må man ha varsler i det minste. Anonymkode: 27a87...3ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #12 Del Skrevet 3. oktober Du dør av røyken før flammene tar deg. Kjøp røykvarslere. Anonymkode: be584...dea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 3. oktober #13 Del Skrevet 3. oktober Vi har i alle rom. Tilogmed I garasjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #14 Del Skrevet 3. oktober Vi har seriekoblet på alle soverom, og alle oppholdsrom. Hadde ikke turt å sove uten en på rommet. Man vet aldri. Anonymkode: 2fcee...633 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #15 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Sorry om jeg spør teit, men hva er en branndetektor? Er det ikke røykvarslere det er krav om å ha? Anonymkode: 2aaef...951 Detektor vil være satt opp til å detektere røyk, men også reagere på høy temperatur. Mer avansert en ren røykvarsler Dersom du ikke bruker ild eller har mange elektriske koblinger/skjøteledninger på soverommet, er det lite sannsynlig at Brann vil starte der. Egen detektor i soverom vil være unødvendig. Lydstyrken i felles brannvarslingsanlegg er så høy at det heller ikke er behov for å sette ekstra alarm på soverom. Anonymkode: 86251...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #16 Del Skrevet 3. oktober Så du har en røykdetektor i gangen tilknyttet sameiet. Det er bra, for da kommer du deg ut av leiligheten om det brenner hos naboen. Så kan du vurdere om du ønsker putte opp noen egne som ikke er koblet mot sameiet, det kan nok kjøpe deg et et minutt om det virkelig gjelder. Hvis du leier ut et rom så er du pliktig å ha det også i det rommet. Anonymkode: e2b24...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #17 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så du har en røykdetektor i gangen tilknyttet sameiet. Det er bra, for da kommer du deg ut av leiligheten om det brenner hos naboen. Så kan du vurdere om du ønsker putte opp noen egne som ikke er koblet mot sameiet, det kan nok kjøpe deg et et minutt om det virkelig gjelder. Hvis du leier ut et rom så er du pliktig å ha det også i det rommet. Anonymkode: e2b24...a67 Detektoren går av om det er min leilighet som brenner også. Om den går av ved feil, så har jeg fire minutter på meg til å løpe ned i fellesgangen for å stoppe den før brannvesenet er på vei. Anonymkode: 3355b...fb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #18 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dersom du ikke bruker ild eller har mange elektriske koblinger/skjøteledninger på soverommet, er det lite sannsynlig at Brann vil starte der. Anonymkode: 86251...4b1 Selv om det ikke er anbefalt mistenker jeg at de fleste har en mobillader på soverommet. Anonymkode: d72c6...455 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 3. oktober #19 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (20 timer siden): Bor i en leilighet på 52 kvadratmeter, og branndetektor er i gangen. Er det nødvendig med røykvarsler da? Noen som vet. Anonymkode: 3355b...fb7 Ja, røykvarsler trenger du uansett størrelse på leiligheten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #20 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Selv om det ikke er anbefalt mistenker jeg at de fleste har en mobillader på soverommet. Anonymkode: d72c6...455 Det har jeg aldri, og har aldri det på om jeg ikke er våken og tilstede. Har aldri skjøteledninger heller uten at jeg tar de ut når det ikke er i bruk. Anonymkode: 3355b...fb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå