AnonymBruker Skrevet 3. oktober #21 Del Skrevet 3. oktober Kygos skrev (13 timer siden): Gud bedre så kjedelig å være enige om alt. Har du ikke respekt for andre meninger? Tenker du at du er etisk og moralsk overlegen, og at folk som ikke er enige med deg er dumme? Verden er bygget på uenighet. Uenighet er sunt. Et forhold bygget på enighet om alt høres nesten psykotisk ut. Nettop. Når noen i et forhold mener hen har fasit på hva som er ”rett” og ”galt“. Da er det ikke liv laget for forholdet. Dette er forakt. Den mest alvorlige av de tingene John Gottman snakker om som fører til å folk går i fra hverandre. Anonymkode: 9b65a...fc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #22 Del Skrevet 3. oktober Noen ganger må man være enig om å være uenig. Det er nok ikke bra for forholdet å diskutere dette opp og ned i mente i ett år.. Men jeg må si at heldigvis har jeg og samboer veldig likt verdenssyn, og det vi er mest opptatt av i slike konflikter er jo hvor forferdelig det er at det går ut over uskyldige sivile. Det er galinger på begge sider av denne konflikten som driter i dette. Anonymkode: a806a...142 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellah Skrevet 3. oktober #23 Del Skrevet 3. oktober Jeg klarer ikke å se hvordan man kan holde helt og fult med noen av partene i den konflikten - og skal man virkelig sette seg inn det krever det mer enn et år med nyhetssaker. Når det er sagt er dette et hett diskusjonstema her hjemme også, til tross for at vi stort sett er veldig enige i krig og fred og politikk og sånn. Men vi synes det er gøy med en saklig diskusjon, der man kan lære av hverandre. Så greit å ha et sted der vi er litt uenige også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beloved Skrevet 3. oktober #24 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg og mannen er uenige om Israel/Palestina-konflikten, og vi har diskutert konflikten sikkert nesten ukentlig snart ett år. Vi er enig i det meste ellers, men ikke dette. Det er irriterende. Å overtale partner til å bli enig med meg er fånyttes, og ikke aktuelt. Er det noen som har det likt, eller som har noen tips til å takle dette? Anonymkode: 43adc...9de Ikke snakk om det, rett og slett. Vi har samme problem min mann og jeg også. Vi er veldig enige i veldig mye ellers i verdensbildet - men akkurat i den konflikten har vi veldig forskjellige synspunkt. Mannen min er nok mye mer belest enn meg på temaet (ikke at jeg er helt ignorant altså) men han er også en som ikke klarer å DISKUTERE en sak, ikke klarer å si "på den ene siden dette, på den andre siden det her, ja det er vanskelig, saken har mange nyanser" - nei, han må overkjøre diskusjonspartneren og "vinne" for enhver pris. Og det orker jeg ikke, så da snakker vi ikke om temaer som får ham til å gå i det moduset. Heldigvis er et lite i hverdagslivet som får ham til å reagere sånn, så vi klarer å diskutere det meste annet uten problemer. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #25 Del Skrevet 3. oktober Motstrømmen skrev (20 timer siden): Min x var enkel sjel, bil, fotball og fiske. Så folk med andre interesser enn deg er enkle sjeler? Det finnes da juss, interesseorganisasjoner og politikk i/om hans hobbyer også. At enkelte er luta lei av kroniske konflikter midtøsten har jeg stor forståelse for. Anonymkode: 96d9a...ac5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #26 Del Skrevet 3. oktober Kan ikke gjøre noe annet enn å bli enige om å være uenig hvis man ikke vil gå. Anonymkode: 05d7d...06c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #27 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg og mannen er uenige om Israel/Palestina-konflikten, og vi har diskutert konflikten sikkert nesten ukentlig snart ett år. Vi er enig i det meste ellers, men ikke dette. Det er irriterende. Å overtale partner til å bli enig med meg er fånyttes, og ikke aktuelt. Er det noen som har det likt, eller som har noen tips til å takle dette? Anonymkode: 43adc...9de Tja. Har aldri diskutert Israel/palestinakonflikten her i huset, så akkurat det vet jeg ikke. Men det er mange ting vi er veldig uenige i. Syntes det bare er gøy jeg. Hadde ikke orket en partner som er speilbilde av meg selv. Utover det så diskuterer vi svært sjeldent politikk. Jeg aner feks ikke hva hun stemmer ved valg. Skjønner ikke helt hva du ønsker tips om? At dere har ulike meninger? Er ikke det bare morsomt da? Anonymkode: 158b4...f2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 3. oktober #28 Del Skrevet 3. oktober Tråden er ryddet for avsporing. Som nevnt av anonym i dette innlegget, finnes det allerede flere tråder om temaet i Krig og konflikter. På bakgrunn av at det underforumet er stengt for anonym deltagelse, og at over halvparten av svarene ble slettet for avsporing, blir denne tråden låst for videre deltagelse. Om det er ønskelig å diskutere hvordan politiske uenigheter i samlivsrelasjoner kan håndteres som en generell problemstilling, står man fritt til å opprette en ny tråd. Rhodiola, adm. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg