Gå til innhold

Timebetaling fremtidsfullmakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om man f.eks har jobbet i 40 min en dag som fremtidsfullmakt, skriver man pr. påbegynte time?

Er helt fersk på dette, og det finnes ingen veiledning på dette.

Anonymkode: 56650...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En fremtidsfullmakt er et juridisk dokument og ikke en noe man gjør. Er du verge?  Om du er det vil Statsforvalteren gi deg råd. 

Anonymkode: 9b86f...8b6

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En fremtidsfullmakt er et juridisk dokument og ikke en noe man gjør. Er du verge?  Om du er det vil Statsforvalteren gi deg råd. 

Anonymkode: 9b86f...8b6

Jeg er min mors fremtidsfullmakt, var i kontakt med Statsforvalteren og vergemålsavdelingen spesifikt de som har med Fremtidsfullmaker å gjøre. Jeg er ikke verge. 

En Fremtidsfullmakt er en privat avtale.

Anonymkode: 56650...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er min mors fremtidsfullmakt, var i kontakt med Statsforvalteren og vergemålsavdelingen spesifikt de som har med Fremtidsfullmaker å gjøre. Jeg er ikke verge. 

En Fremtidsfullmakt er en privat avtale.

Anonymkode: 56650...b63

Man kan ikke være en fremtidsfullmakt, man er en fullmektig. Det er også et juridisk dokument selv om det er en privat avtale.

Har moren din fremtidsfullmakt som har trådt i kraft og du har jobbet med noe som er avtalt der? Og skal ta betalt for dette arbeidet? Er det det du mener? 

Anonymkode: 47eb2...a23

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det din mor som skal betale deg? Er dette avralefestet? Litt sært å ta betalt for, men ok Dersom din mor har flere barn eller andre arvinger så ville jeg skrevet 40 minutter. Ikke fakturert som en advokat. Det er nemlig tett opp til svindel. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti T Usen skrev (11 timer siden):

Er det din mor som skal betale deg? Er dette avralefestet? Litt sært å ta betalt for, men ok Dersom din mor har flere barn eller andre arvinger så ville jeg skrevet 40 minutter. Ikke fakturert som en advokat. Det er nemlig tett opp til svindel. 

Dette er en avtale min mor har skrevet hos advokat ja, ikke sært å ta betalt for å jobbe 30 timer de siste månedene for sin mor med demens nei. Mine søsken er kjempe glade for at min mor valgte meg til at dette arbeidet, de er sjeleglade for at de slipper... 

Anonymkode: 56650...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Man kan ikke være en fremtidsfullmakt, man er en fullmektig. Det er også et juridisk dokument selv om det er en privat avtale.

Har moren din fremtidsfullmakt som har trådt i kraft og du har jobbet med noe som er avtalt der? Og skal ta betalt for dette arbeidet? Er det det du mener? 

Anonymkode: 47eb2...a23

Takk for "hjelpen".

Anonymkode: 56650...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Man kan ikke være en fremtidsfullmakt, man er en fullmektig. Det er også et juridisk dokument selv om det er en privat avtale.

Har moren din fremtidsfullmakt som har trådt i kraft og du har jobbet med noe som er avtalt der? Og skal ta betalt for dette arbeidet? Er det det du mener? 

Anonymkode: 47eb2...a23

Du skjønte godt hva jeg mente, hva er vitsen med å kverulere og henge ut?

Anonymkode: 56650...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Om man f.eks har jobbet i 40 min en dag som fremtidsfullmakt, skriver man pr. påbegynte time?

Er helt fersk på dette, og det finnes ingen veiledning på dette.

Anonymkode: 56650...b63

Det skal stå i fremtidsfullmakten hvor mye en skal få betalt.  Det vanlige er å ha en fast sum i måneden (hvis en skal ha betalt da) Har selv vært hos advokat for å skrive fremtidsfullmakt.  Hos meg står det at fullmektigen skal ha 1200 i måneden (og at den skal indeksreguleres)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti T Usen skrev (11 timer siden):

Er det din mor som skal betale deg? Er dette avralefestet? Litt sært å ta betalt for, men ok Dersom din mor har flere barn eller andre arvinger så ville jeg skrevet 40 minutter. Ikke fakturert som en advokat. Det er nemlig tett opp til svindel. 

Jeg visste oppriktig ikke hva som er rett, derfor jeg spurte, så det ikke skulle bli feil. Da får jeg prøve å regne ut på minuttet, vil absolutt ikke svindle min egen mor...

Når det er sagt, så vet jeg ikke hvor lenge til jeg orker dette her - har luftet offentlig verge, men det vil hun absolutt ikke. Men dette går sykt utover helsa mi, får ikke sove pga stress. Misunner søsknene mine som slipper unna. Har ikke tatt en krone foreløpig.

Anonymkode: 56650...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie123 skrev (Akkurat nå):

Det skal stå i fremtidsfullmakten hvor mye en skal få betalt.  Det vanlige er å ha en fast sum i måneden (hvis en skal ha betalt da) Har selv vært hos advokat for å skrive fremtidsfullmakt.  Hos meg står det at fullmektigen skal ha 1200 i måneden (og at den skal indeksreguleres)

Det står timelønn ja, men jeg var usikker når man f.eks har sittet 40 min i telefonen med NAV for vedkommende, hvordan jeg skulle regne det ut, men jeg skjønner at det mest riktige er å ikke runde til hele time. Visste ikke om det var pr. påbegynte time.

Anonymkode: 56650...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det står timelønn ja, men jeg var usikker når man f.eks har sittet 40 min i telefonen med NAV for vedkommende, hvordan jeg skulle regne det ut, men jeg skjønner at det mest riktige er å ikke runde til hele time. Visste ikke om det var pr. påbegynte time.

Anonymkode: 56650...b63

Hvis du gjør så mye som det virker som, så kan du jo summere alt du gjør og ta betalt etter det

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det står timelønn ja, men jeg var usikker når man f.eks har sittet 40 min i telefonen med NAV for vedkommende, hvordan jeg skulle regne det ut, men jeg skjønner at det mest riktige er å ikke runde til hele time. Visste ikke om det var pr. påbegynte time.

Anonymkode: 56650...b63

Her kan du regne om minutter til timer:

https://convertlive.com/no/u/konvertere/minutter/til/timer#40
 

Det naturlige er vel at du summerer opp og får betalt en gang i måneden.

Anonymkode: 8cd20...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie123 skrev (25 minutter siden):

Hvis du gjør så mye som det virker som, så kan du jo summere alt du gjør og ta betalt etter det

 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her kan du regne om minutter til timer:

https://convertlive.com/no/u/konvertere/minutter/til/timer#40
 

Det naturlige er vel at du summerer opp og får betalt en gang i måneden.

Anonymkode: 8cd20...d58

Takk for hjelpen!

Anonymkode: 56650...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er en avtale min mor har skrevet hos advokat ja, ikke sært å ta betalt for å jobbe 30 timer de siste månedene for sin mor med demens nei. Mine søsken er kjempe glade for at min mor valgte meg til at dette arbeidet, de er sjeleglade for at de slipper... 

Anonymkode: 56650...b63

Jeg tror du blander litt. Få må jobbe 30 timer i måneden for å utføre arbeidsoppgaver som følger av fullmakten (om ikke dette er et engangstilfelle i forbindelse med flytting til institusjon og/eller ikrafttredelse av fullmakten). Den gjelder som regel administrative gjøremål. Det meste av tiden tipper jeg er for å hjelpe med dagligdagse oppgaver som ikke har noe med fullmakten å gjøre. Det bør dere dele på. Om en gjør mer enn de andre, bør dere avtale en slags kompensasjon for dette. Godt mulig fullmakten har tatt høyde for det. Betalingen bør være grei. Kr 200,- pr time er ok synes jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du skjønte godt hva jeg mente, hva er vitsen med å kverulere og henge ut?

Anonymkode: 56650...b63

Nei jeg skjønte virkelig ikke hva du mente, og tenkte at du kom til å få bedre hjelp her inne dersom det var litt klarere hva du spurte om. Jeg prøvde å hjelpe deg, det var ikke meningen å fremstå kverulerende eller ekkel. 

Anonymkode: 47eb2...a23

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar man virkelig betalt for å hjelpe sin egen mor? For en verden noen lever i. 

 

 

Anonymkode: 24e15...9b4

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tar man virkelig betalt for å hjelpe sin egen mor? For en verden noen lever i. 

Anonymkode: 24e15...9b4

Er det umulig for deg å tenke deg at noen har så stort hjelpebehov at det faktisk går ut over annen betalt jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (53 minutter siden):

Er det umulig for deg å tenke deg at noen har så stort hjelpebehov at det faktisk går ut over annen betalt jobb?

Jeg har ikke problem å forstå at noen har stort hjelpebehov. Det jeg derimot ikke forstår, er hvordan det å være fullmektig, gir et så arbeid. Fullmektig har fått beskrevne rettigheter til å ta beslutninger, selge bolig osv. Det å bistå i kontakt med NAV krever ikke fullmakt, men kan gjøres av mange. Det er derfor flere av oss sliter med hva ts egentlig spør om.

Anonymkode: 4a581...880

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...