Gå til innhold

Nå orker jeg ikke mer av det tredje skiftet (motivasjonstråd)

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har selv en mann som din, Ts. Jeg er organisatoren som holder oversikt over alt som skal skje og ufrivillig har blitt utpekt til julesjef, bursdagssjef, 17.mai-sjef og you name it. Når han i tillegg ikke bidrar en pøkk ift husarbeid og klesvask så er det jo til å bli GAL av. Har mast og mast. Streiket har jeg også (for å se om han ville se rotet i huset når det ble ille nok - noe han ikke gjorde).

Klesvaskproblemet fikset jeg med å la han ta ansvar for vask av egne klær. Jeg vasker nå bare egne klær og barnas. Etter hvert gikk han tom for rene klær og satte på vask av egne klær. Hang de til tørk gjorde han også, men da de var tørre kom de aldri av tørkestativet. Da kastet jeg dem bare ubrettet i en pose og satte posen foran klesskapet hans.

Men så var det husarbeidet (rydding og vasking). Hverken masing eller streiking hjalp ift husarbeidet. Han er en type som roter helt ekstremt, fyller alle husets flater med tingene sine, klær, papirer, kopper og kar, duppeditter osv. Det som fikk han til å rote mindre var følgende:

Jeg satte av en helg og ryddet ekstremt. Med ekstremt mener jeg at jeg kastet en hel masse, slik at det rett og slett var færre ting i huset å lage rot av. Så organiserte og kategoriserte jeg tingene som var igjen i skuffer og skap. Alt dette gjorde jeg for mest for meg selv. Så la jeg opp til en minimalistisk stil med svært få pyntegjenstander, glatte flater osv, slik at rot ville bli veldig synlig. Så til det viktigste: Jeg begynte å holde pinlig orden hele tiden. I noen dager gikk jeg og ryddet etter han konstant. Hver gang han slapp ned noe, eller tømte lommene sine på spisebordet, var jeg rask på pletten og ryddet det opp (og helst så han fikk det med seg også). Om det så bare var en fyrstikk så ble den ryddet umiddelbart. Jeg lot ALDRI rot bygge seg opp. Det som skjedde da, var at han sluttet å rote!! 🙂 Jeg syntes dette var et underlig fenomen, og googlet litt rundt. Det viser seg at fenomenet har et navn - “Broken window theory” (google gjerne). Det er det samme fenomenet som ofte viser seg på offentlige toaletter der noen har skriblet på veggene. Er det skribbel på veggene, så får andre idèen om at de også kan skrible. Har ingen skriblet, starter ingen. Her hjemme viste det seg altså at han roter når det er rotete fra før. Når det er pinlig orden, dritryddig og tomme flater (benker, bord osv), så tør han ikke rote 🤭

Krever litt innsats i starten, men er verdt det mtp husarbeidet. Han har til og med begynt å rydde litt på eget initiativ etter at jeg prøvde denne metoden.

Anonymkode: b32b4...072

Høres ut som du trente opp en hund...

Fru Uperfekt skrev (7 timer siden):

1) Robotstøvsuger 

2) Robotvasker

3) Lag ryddeliste

4) Skriv handleliste som henger på kjøkkenet 

5) Aktivitetskalender så han kan se hvilket barn skal hvor og når

"Her har du flere tredje skiftet-forslag for å hjelpe familien din videre".... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lajlaj skrev (2 minutter siden):

Høres ut som du trente opp en hund...

"Her har du flere tredje skiftet-forslag for å hjelpe familien din videre".... 

"Se, her har du mer arbeid for å prøve å løse problemet med overarbeidingen din".

Fy faen så provosert jeg blir av "lag en liste" eller "kjøp en kalender"…. 

Anonymkode: 980c3...61b

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du vet ikke om han bidrar hjemme før du har datet han. Du kan ikke dra alle menn under samme kam fordi du har hatt noen dårlige opplevelser.  

Anonymkode: 1a706...252

Dette er ren statistikk. Det er flere single nå enn noen gang før og det er mye ufrivillig barnløshet for menn. Kan være flere menn også velger å være singel enn før, men for kvinners del så er det blitt slik at man tar ikke lenger til takke med en minimum effort man (røde flagg kan oppdages før man innleder forholdet) og hvis man ikke finner en mann som har mer å tilby på den fronten så er man heller singel til det evt dukker opp noen. For økonomisk så klarer langt flere kvinner seg alene. Jeg syns at diskusjonen må gå fra hva kan menn gjøre for å igjen bli attraktive kjærester og samboere for dagens kvinner, ikke hvordan kan en få kvinner til å senke kravene igjen slik at det kam bli som før. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

"Se, her har du mer arbeid for å prøve å løse problemet med overarbeidingen din".

Fy faen så provosert jeg blir av "lag en liste" eller "kjøp en kalender"…. 

Anonymkode: 980c3...61b

Liste kan en fint gjøre sammen med de andre. Vi har liste den ble laget for mange år siden og er kun lettere modifisert pga slutt på bhg barn og dermed litt flere fritidsaktiviteter barna skal på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er evig takknemlig for svigermor og eksen som har oppdratt mannen min. Haha, han gjør seriøst ALT uten at jeg må be om en eneste ting. Og de dagene han er sliten så er det helt greit. 

Vi rydder kjøkkenet rett etter middag, også den som ikke legger barna rydder stuen og leker og soper opp på gulvet/setter på oppvaskmaskinen, vaskemaskinen og bretter klær. Når barna sover hjelper den andre til. 

Jeg vasker badet oftere enn han, ellers gjør vi ca 50/50, men han mer da det er snø ute og det gjelder måking. 

Eksen min var ikke sånn, han måtte mases på, og det gadd jeg ikke, så gjorde alt selv. Så tro meg, jeg skjønner hva du mener, men setter så innmari stor pris på mannen min:) 

Anonymkode: 00fc3...927

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en slik mann, bare 10 ganger værre. I løpet av de 10 årene vi var sammen, så lagde han middag en gang. Det var risengrynsgrøt, og den klarte han å svi så kraftig at gryta måtte kastes etterpå. 

Jeg måtte selv bytte dekk på bilen, og malte huset når det var tid for det. Han brukte tiden på PlayStation og sofa når han ikke var på jobb.

Kjærligheten forsvant, og jeg og ungene levde til slutt separat liv med han. Han spilte mens vi levde livet. Tok lang tid å gå, siden jeg selv er skilsmissebarn (ganske tøff skilsmisse) og ønsket ikke det samme for mine barn.

Nå er jeg gift på andre året med en som er helt motsatt. Han kan vaske huset på eget initiativ hvis han er alene hjemme. Han lager middag nesten hver dag og bytter dekk for meg❤️ Jeg kan faktisk få dårlig samvittighet av å sitte på sofaen når han ordner hjemme!

Du fortjener bedre!

Anonymkode: f6888...06a

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siktet ikke primært til sex, sex er kun en del av det. Siktet til det å se på hverandre, smile til hverandre, lytte til hverandre, støtte hverandre, holde rundt hverandre, forsøke å forstå hverandre - kanskje til og med klare det!

Men poenget mitt var nå uansett at man forelsker seg i det man ser i starten av et forhold, og har man kun sex i starten, så kan det kanskje stemme.

Nåvel.

Ansvar for hus, hjem og unger, er i alle fall ikke en del av ivaretakelsen av parforholdet, det er motsatt. Ved å ivareta parforholdet går husarbeidet som en lek og ungene smiler og ler. Ved å styre parforholdet rett mot skilsmissen, så får man det - i beste fall - så rent på kjøkkenet som man ønsker. 

Anser resten av innlegget ditt som en slik forsvarstale som jeg skrev om i innlegget du siterte, og svarer derfor ikke på det. Det er nettopp dette forsvaret man må klare å legge ned, hvis man skal komme noen vei. 

Anonymkode: d285a...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for tulleinnlegg, brukerdebatt, brudd på regelen om å utgi seg for å være flere personer i en tråd, latterliggjøring, brukerangrep, avsporing, diskriminerende ytringer og tilhørende svar.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.10.2024 den 12.57):

Ansvar for hus, hjem og unger, er i alle fall ikke en del av ivaretakelsen av parforholdet, det er motsatt. Ved å ivareta parforholdet går husarbeidet som en lek og ungene smiler og ler. Ved å styre parforholdet rett mot skilsmissen, så får man det - i beste fall - så rent på kjøkkenet som man ønsker. 

Anonymkode: d285a...877

Hvis du faktisk har lest hva mange kvinner svarer i denne tråden, så overrasker det meg at du forsatt påstår at det å dele ansvar for hus, hjem og unger ikke er en del av ivaretakelsen av forholdet. Eller sagt på en annen måte - hvordan forventer du at partner skal ha tid, lyst og overskudd til å lytte, holde rundt, forsøke å forstå (og ha sex) når du overlater mesteparten av dette til henne (eller ham)? Det er lett å si at "husarbeidet går som en lek" når man slipper å gjøre noe selv, og unger har du åpenbart lite erfaring med.

Anonymkode: 4a5b0...619

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.10.2024 den 7.49):

Hvem skal ta seg av alt som angår ungene? Alle leksene, beskjedene fra skolen, invitasjoner til bursdager, kjøp av gaver,oppfølging av deres fritidsaktiviteter osv osv. 

Tenker du å leie inn noen til det også? 

Anonymkode: 32583...1af

Mor vel som det i alle år har vært her. Her var jeg alenemor for henne i alle år.

Anonymkode: ed408...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Er drittlei. Jeg tar alt som tilhører det tredje skiftet og organisering av hverdagen. 

Han bidrar med å følge barn på fritidsaktiviteter når han er hjemme. Og leverer på bhg/skole. Legger barn halvparten av kveldene når han er hjemme. Lager av og til middag når det er helg, storhandler innimellom. Rydder etter middag. Vasker bilen, en sjelden gang. Reserverer time til dekkskift og servicer på bil.  Blir med på rydding av huset, etter initiativ fra meg, om det passer han. 

Jeg gjør alt av husarbeid ellers. Vaske klær, henge opp, brette og legge på plass. Støvsuge hovedetasje annenhver dag. Skifte sengeklær. Vaske huset. Vaske do og servant ved behov. Tørke støv.  Husvask generelt. Storryddinger av feks boder, klesskap og lignende er jeg som gjør. 

I tillegg gjør han minimalt av det som tradisjonelt blir sett på som «menns» oppgaver, og han ser heller ikke når dette bør gjøres. Jeg klipper plen. Jeg renser takrenner. Jeg vasker terrassedekke på våren og koster bort løv fra uteplassene. Det er jeg som feks henger opp ting og ordner slike praktiske ting i huset. 

Har bedt han i et halvt år om å rydde garasjen (for sine private ting, alt annet av redskap, barna sine sykler, ski osv har jeg ryddet). Hadde tatt han et par timer med arbeid, mindre enn jeg bruker på klesvask i løpet av en uke, men det har fortsatt ikke skjedd. Nå sist når jeg spurte, ble han sur på meg og laget en stor krangel ut av at han syntes jeg spurte på en nedlatende måte. 

Anonymkode: f345f...595

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.10.2024 den 20.36):

Er dere begge i jobb kan dere betale en tredje person til å ta rengjøring. 

Ps. Det tredje skift er et konsept laget av kontroll freaks som vil få sitt kontrollbehov validert. 

Anonymkode: e545c...605

Nei det er  menn som henger i 50-tallsversjonen av å være mann. 

Anonymkode: 9a0d0...416

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.10.2024 den 10.33):

Det er ikke "skapt", det oppsto. Menn flest - også mange av de som "drømmer" om en hjemmeværende partner - har ikke tilstrekkelig inntekt til å forsørge hele familien, inkludert pensjonssparing til kone/samboer som ikke er utearbeidende. De fleste kvinner er ikke interessert i å være husmor på heltid, kanskje med unntak av en periode når eventuelle barn er små. Velferdssamfunnet er avhengig av at flest mulig er i lønnet arbeid, og reklamehusmoren fra 1950-tallet eksisterte kun i reklamene. Det er på tide at du henger med i utviklingen, i stedet for å gå rundt med urealistiske forventninger til noe som egentlig aldri eksisterte.

AnonymBruker skrev (På 3.10.2024 den 10.33):

Det er ikke "skapt", det oppsto. Menn flest - også mange av de som "drømmer" om en hjemmeværende partner - har ikke tilstrekkelig inntekt til å forsørge hele familien, inkludert pensjonssparing til kone/samboer som ikke er utearbeidende. De fleste kvinner er ikke interessert i å være husmor på heltid, kanskje med unntak av en periode når eventuelle barn er små. Velferdssamfunnet er avhengig av at flest mulig er i lønnet arbeid, og reklamehusmoren fra 1950-tallet eksisterte kun i reklamene. Det er på tide at du henger med i utviklingen, i stedet for å gå rundt med urealistiske forventninger til noe som egentlig aldri eksisterte.

Men dette er jo bare tull.

Kvinner flest i 1950 var jo hjemmeværende fra de ble gift og ut livet. Både min mormor og farmor var hjemmeværende i alle år.

Grunnen til at en familie ikke lenger kan klare seg på en inntekt, er jo nettopp at kvinnene kom seg ut i arbeidslivet. Med to inntekter, så førte det til økt forbruk, som igjen presset prisene på alt opp. Inkludert boligprisene. Dessuten er det ikke umulig i dag å klare seg på en inntekt. Hadde det vært det, så hadde det ikke fantes aleneforeldre.

For familien så hadde det nok vært bedre om en av foreldrene var hjemme. Siden kvinner ofte har mer oversikt over alt rundt "familieting", så er det vel kanskje naturlig at det hadde vært de som tok på seg dette ansvaret. Men ikke nødvendigvis alltid.

Når det er sagt, synes jeg det er rart at mange menn har null oversikt/kompetanse når det gjelder å følge opp hus og barn. En ting er å tørke støv, vaske bad etc, det krever jo faktisk en innsats å gjøre. Men å sette på en klesvask, oppvaskmaskin eller rydde av bordet er virkelig ikke noe pes. Å huske bursdager, avslutninger, treninger, å følge opp lekser, gå i butikken osv, er jo derimot ting som burde være mulig også for en mann.

Anonymkode: 36a4f...e33

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Samme her. Er drittlei. Jeg tar alt som tilhører det tredje skiftet og organisering av hverdagen. 

Han bidrar med å følge barn på fritidsaktiviteter når han er hjemme. Og leverer på bhg/skole. Legger barn halvparten av kveldene når han er hjemme. Lager av og til middag når det er helg, storhandler innimellom. Rydder etter middag. Vasker bilen, en sjelden gang. Reserverer time til dekkskift og servicer på bil.  Blir med på rydding av huset, etter initiativ fra meg, om det passer han. 

Jeg gjør alt av husarbeid ellers. Vaske klær, henge opp, brette og legge på plass. Støvsuge hovedetasje annenhver dag. Skifte sengeklær. Vaske huset. Vaske do og servant ved behov. Tørke støv.  Husvask generelt. Storryddinger av feks boder, klesskap og lignende er jeg som gjør. 

I tillegg gjør han minimalt av det som tradisjonelt blir sett på som «menns» oppgaver, og han ser heller ikke når dette bør gjøres. Jeg klipper plen. Jeg renser takrenner. Jeg vasker terrassedekke på våren og koster bort løv fra uteplassene. Det er jeg som feks henger opp ting og ordner slike praktiske ting i huset. 

Har bedt han i et halvt år om å rydde garasjen (for sine private ting, alt annet av redskap, barna sine sykler, ski osv har jeg ryddet). Hadde tatt han et par timer med arbeid, mindre enn jeg bruker på klesvask i løpet av en uke, men det har fortsatt ikke skjedd. Nå sist når jeg spurte, ble han sur på meg og laget en stor krangel ut av at han syntes jeg spurte på en nedlatende måte. 

Anonymkode: f345f...595

Synes I grunn din mann bidro mye jeg. Hadde ikke klagd på det der. 🙈

Men det er nok fordi jeg er vant til en som bidro mye mindre. 

Hadde ikke gjort meg noe å tatt det tredje skiftet alene (det har jeg alltid gjort), dersom han hadde hjulpet med det andre skiftet. Min gjorde ikke noe husarbeid, kun dersom vi skulle ha feiring hjemme, da kunne han hjelpe litt på kommando. Han tok dekkskift og bestilte timer på verksted. Klippet plen og måkte snø gjorde vi begge likt. Ellers var det lite han gjorde. Synd, for forholdet kunne blitt så bra om han bare hadde vist at vi var et team når det kom til as familien. Men ble rett og slett trøtt av å ha en ekstra å rydde etter, så jeg slet meg ut. 😟

Anonymkode: f005f...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.10.2024 den 20.30):

Dette er vel prisen man må betale når man hopper inn i forhold med noen man egentlig ikke passer med. 

Ja han høres udugelig ut, men du valgte han, og laget unger. Han har forhåpentligvis andre gode kvaliteter som gjør opp for hans latskap hjemme. 

Anonymkode: 1a706...252

SLUTT Å SKYLDE PÅ KVINNEN FOR MANNENS UDUGELIGHET!  Faen altså så provoserende. Det kan vel hende han ikke var like udugelig før og det er jommen meg tusenvis av ekstra ting som må gjøres når man har barn. Vi kjører robotstøvsugeren så og si hverdag, men det er alltid litt skittent hjemme. Sånn var det ikke da vi bare var to stykker.

Kjære TS: dette hadde ikke jeg funnet meg i, jeg skjønner at du sikkert elsker mannen din og at han har mange gode kvaliteter, men han viser ekstremt lite respekt for deg med å oppføre seg på denne måten. Ta en ordentlig alvorsprat med ham og hvis han ikke skjønner tegninga ville jeg vurdert å fortlate ham.  Jeg tror du på sikt vil få det bedre uten ham, selv om det selvsagt er et vanskelig valg å ta når man har barn sammen, men husk også at mye gnisninger i forholdet også vil påvirke barna. Og det finnes bedre menn der ute, jeg lover ❤️ Jeg har fått en av de mennene som tar sin del av ansvaret (og mere til). Han tar seg av barna, rydder og vasker og er en raus fyr. Ikke godta å bli behandlet på den måten.

Anonymkode: 69d44...1cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hva det tredje skiftet er. Som mann med to unger 50/50 så følger jeg dem f.eks. på aktiviteter og sørger for at de har med gave i bursdag, de ukene jeg har dem. Er det dette som er tredje skiftet? I så fall ikke noe mer eller mindre enn det jeg gjorde da jeg bodde sammen med moren. Og ikke spesielt slitsomt å følge opp. Huset er forøvrig rent og pent og alle tre har ok klær å gå i.

Det er vel egentlig enklere nå, når jeg ikke har en bezzervizzer i huset som definerer hvordan ting skal gjøres, og gir klar beskjed ved det minste avvik fra hennes normal.

Anonymkode: 85fa5...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brunello skrev (På 3.10.2024 den 12.24):

Kona jobber 37,5 timer i uka. Jeg jobber ca. 45 timer i snitt. Alle mine venner har lederstillinger eller er i frie yrker som medfører arbeid ut over vanlig kontortid.

Så med andre ord har konene deres ikke bare mer ansvar for husarbeid, men må også ta mer ansvar for barna mens dere er på jobb? Kjempedeal! For dere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.10.2024 den 14.48):

Irriterte meg en stund også (tredje skiftet). Helt til jeg prøvde å se nærmere på hva mannen gjør i tillegg til full jobb, barn og sin 50% del av husarbeid: 

- løv ut av renner

- skifter dekk 

- sørger for at begge biler er i forskriftsmessig stand. 

- tar ut søppeldunker

- betaler regninger, ordner med forsikringer

- tar grovarbeid ved all oppussing

- hogger ved, stabler ved

- klipper plen

- skifter alt teknisk som må skiftes

- stiller på alt av møter han også

- henter på sfo like ofte som jeg

- tjener  så mye mer enn jeg gjør (men vi har felles økonomi og jeg eier 50% av alt vi eier)

- sparer i fond til oss og lærer meg hvordan jeg kan forstå alt dette

- kjører alltid langturene. 

- pusser opp på hytta og holder den vedlike (ute, jeg tar nedvasker inne). 

Listen er lang. Jeg har det enormt godt og setter stor pris på mannen min. Å planlegge litt, handle bursdagsgaver osv (“tredje skiftet”)…det er HELT greit! 

Anonymkode: 6322d...b6f

Forstår jeg deg riktig at du da tar det mest av husarbeid innendørs? Eller tar han også ansvar for middag, klesvask, støvsuging, vasking av bad +++ Tar han med seg barna når han skifter dekk, klipper plen og lignende eller er det du som tar barna mens han gjør alle de digge oppgavene utendørs? Hvis alt det faller på deg og du i tillegg tar det tredje skiftet vil jeg ikke si han gjør sin del.

At du er fornøyd med hvordan dere har fordelt det er jo veldig fint, men det er jo ikke tilfelle for TS og mange andre i denne tråden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Så med andre ord har konene deres ikke bare mer ansvar for husarbeid, men må også ta mer ansvar for barna mens dere er på jobb? Kjempedeal! For dere.

Det hjelper litt når 500 000,- ekstra legges inn i familieøkonomien. De gjør totalt mindre når man legger sammen arbeid i og utenfor hjemmet, og har en mye bedre økonomi enn de ellers ville hatt. Synes det er en kjempedeal for de også, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg er litt usikker på hva det tredje skiftet er. Som mann med to unger 50/50 så følger jeg dem f.eks. på aktiviteter og sørger for at de har med gave i bursdag, de ukene jeg har dem. Er det dette som er tredje skiftet? I så fall ikke noe mer eller mindre enn det jeg gjorde da jeg bodde sammen med moren. Og ikke spesielt slitsomt å følge opp. Huset er forøvrig rent og pent og alle tre har ok klær å gå i.

Det er vel egentlig enklere nå, når jeg ikke har en bezzervizzer i huset som definerer hvordan ting skal gjøres, og gir klar beskjed ved det minste avvik fra hennes normal.

Anonymkode: 85fa5...771

Det er fort slitsomt å ha ansvar for det tredje skiftet hvis man også har ansvar for det andre skiftet. Vil tro de fleste aleneforeldre opplever det som enklere å ha eneansvar enn å i tillegg ha en partner som ikke bidrar. Hvis dere deler barna  50/50 har du jo også fri fra mye de ukene du ikke har barna og har dermed mer tid til husarbeid, planlegging og ikke minst, egentid.

Det tredje skiftet er alt det usynlige arbeidet. Ikke bare handle til bursdag. Å følge på aktiviteter går vel ikke inn under det, men det er planleggingen av alt som trengs for å få ting til å gå rundt. Nå har jeg små barn og da er feks det å holde orden på at de har alt av klær som trengs hjemme og i barnehagen en overraskende tidkrevende oppgave da de vokser fra ting i et helt vanvittig tempo. Følge med på når klær smått, trenger å vaskes, mangler et strikk eller en knapp i barnehagen. Huske på å ta med regndressen hjem fordi det skal regne i helga, finne ut hvilke størrelser som trengs, følge med på Finn hva som selges og avtale å kjøpe/møte selger. Følge med på at det er nok bleier i barnehagen, planlegge hvilken rett som skal lages og kjøpes inn til FN-markeringen i barnehagen, planlegge ferieturene, avtale playdates i helgene, skrive ned ønsker til jul og bursdag og planlegge gaveinnkjøp, planlegge ukas middager og innkjøp, planlegge matpakke, huske at det er to matpakker på onsdager og at på turdag må barna komme ferdig påkledd, skrive pakkelister, notere ned viktige ting å ta opp på neste legetime, lese seg opp og planlegge nye rutiner (legging, bleieavvenning +++). Avhengig av hvilket liv man lever og hvordan man lever ser denne listen ulik ut for alle.

Det høres jo ut som om du og din eks ikke hadde det beste forholdet så jeg skjønner at det oppleves som bedre for deg (og sikkert henne) at dere ikke er sammen. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...