Gå til innhold

Nå orker jeg ikke mer av det tredje skiftet (motivasjonstråd)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men debatt på samlivsforumet på et kvinneforum, når oppegående menn er på vei til en god jobb, det er en mannejobb? 😂

Anonymkode: cdc62...333

Litt flaut at du ikke ser at noen jobber skift.

Men, du anser kanskje ikke leger, politi, brannvesen som en god mannejobb, eller de som kommer og fjerner søpla di midt på natta er vel heller kanskje ikke brukbare? 

Er det kun å jobbe på kontor 08-16 med pc som er godkjent? 

Anonymkode: 32583...1af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Holdningen din til menn gjør at du aldri vil passe i et forhold med barn. Er der du må starte, du kaller din mann baby. Er det motivasjon for han å bidra når du trykker han ned?

Dere må jobbe sammen, er der du falt helt av. Trodde det hjalp å rakke ned på og trakkasere mannen din.

Anonymkode: f84ef...bbc

Jeg kalte han selvsagt aldri det, er du helt blåst? Jeg snakket til han på en høflig og oppegående måte. Jeg fortalte han at jeg ble utslitt av å måtte gjøre alt hjemme i tillegg til jobb. At jeg trengte at han også bidro med husarbeid og at jeg ikke kunne gjøre alt. Jeg gikk til slutt ned i stilling for å få hverdagen til å gå rundt, siden han ikke løftet en finger når det kom til husarbeid, klesvask osv. Han bidro ikke engang med arbeid ute, bare for å ha sagt det, før du finner ut du skal argumentere med at mannen er den som måker snø, pusser opp og tar det tunge arbeidet. Oppussing var det hovedsaklig meg som gjorde, hagearbeid, husmaling meg,snømåking 50/50. 

Hvis du mener at det er naturlig at begge skal jobbe og tjene penger, men kun en skal jobbe på hjemmebane, fortjener du å leve i evig sølibat resten av livet. 

Og hvor mener du at du "jobber sammen" med en partner med de holdningene du har? Tragisk er du. 

Anonymkode: f005f...d3c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også på vei bort pga. det tredje skiftet og den mentale belastningen som har fulgt. Føler jeg lever sammen med to små barn og en tenåring som trenger konstant bekreftelse. «Hvilke klær skal vaskes?», «Hva skal vi ha til middag?», «Er det noe vi mangler fra butikken?». Jeg tar alt ansvar og gjør alt husarbeid, helt til jeg blir så frustrert av å mase i dagevis at jeg eksploderer. I tillegg har jeg ingen tid for meg selv og ingen mulighet til å finne meg hobby utenfor hjemmet, da jeg er sammen med barna 24/7. Både jeg og barna vil få et roligere liv når jeg pakker koffertene og drar. 

Anonymkode: ac369...724

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er også på vei bort pga. det tredje skiftet og den mentale belastningen som har fulgt. Føler jeg lever sammen med to små barn og en tenåring som trenger konstant bekreftelse. «Hvilke klær skal vaskes?», «Hva skal vi ha til middag?», «Er det noe vi mangler fra butikken?». Jeg tar alt ansvar og gjør alt husarbeid, helt til jeg blir så frustrert av å mase i dagevis at jeg eksploderer. I tillegg har jeg ingen tid for meg selv og ingen mulighet til å finne meg hobby utenfor hjemmet, da jeg er sammen med barna 24/7. Både jeg og barna vil få et roligere liv når jeg pakker koffertene og drar. 

Anonymkode: ac369...724

Jeg hadde i grunn vært overlykkelig om min eks hadde spurt om hvilke klær som skulle vaskes, om vi trengte noe fra butikken osv.  Da betydde det i alle fall at han tenkte på å hjelpe..😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nesten så jeg lurte på om jeg hadde skrevet hovedinnlegget uten å huske det.. 

Jeg har fått en pendlerjobb, så det har hjulpet litt. Tror ikke det bare er ferdigpizza til middag når jeg er borte. 

Men når jeg kommer tilbake så ser jeg at neglene til yngste er lange og svarte, bursdagen eldste skulle på glemt, og kulturskolen også glemt. 

Jeg er også drittlei av å minne på at sengetøy må skiftes. Og ja, får tilbake at jeg er overhygienisk som tenker huset må støvsuges mindt ukentlig (av robotstøvsuger!), badet vaskes ukentlig og det jævla sengetøyet to ganger i mnd. 

Noe jeg har gjort er å delegere hele nistepakke-jobben til han. Når han er borte så lurer han på om jeg klarer å ordne med matpakkene.. 

Anonymkode: 82592...d0d

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg kalte han selvsagt aldri det, er du helt blåst? Jeg snakket til han på en høflig og oppegående måte. Jeg fortalte han at jeg ble utslitt av å måtte gjøre alt hjemme i tillegg til jobb. At jeg trengte at han også bidro med husarbeid og at jeg ikke kunne gjøre alt. Jeg gikk til slutt ned i stilling for å få hverdagen til å gå rundt, siden han ikke løftet en finger når det kom til husarbeid, klesvask osv. Han bidro ikke engang med arbeid ute, bare for å ha sagt det, før du finner ut du skal argumentere med at mannen er den som måker snø, pusser opp og tar det tunge arbeidet. Oppussing var det hovedsaklig meg som gjorde, hagearbeid, husmaling meg,snømåking 50/50. 

Hvis du mener at det er naturlig at begge skal jobbe og tjene penger, men kun en skal jobbe på hjemmebane, fortjener du å leve i evig sølibat resten av livet. 

Og hvor mener du at du "jobber sammen" med en partner med de holdningene du har? Tragisk er du. 

Anonymkode: f005f...d3c

Du viser den klassiske negative antisosiale holdningen de fleste kvinner har, de skal oppdra mannen. Jobbe mot han, trykke han ned. Kvinnen sine naturlige roller kan ikke overføres eller erstattes av en mann.

Kaller meg "blåst" og "tragisk". Hold deg unna menn til du klarer å omgås mennesker.

Anonymkode: f84ef...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Som kvinne skal du ta det største ansvaret for barna, det er jo naturlig for kvinnen. Båndet mellom mor og barnet er der hele livet ut. Mødre er det hele livet.

Mannen bidrar med det mer praktiske i hjemmet, matlaging/rengjøring og oppfølging av barna er jo mor sitt ansvar.

Anonymkode: f84ef...bbc

Det er en fordel om du ikke har barn da dine gener bør dø ut med deg. 

Det trengs en dame og en mann for å lage barn og det igjen betyr at de begge er ansvarlig for barna og det huset som barna bor i. Det betyr at matlaging, husarbeid, oppfølging av barna, hagearbeid, skifte dekk på bil mm er oppgaver som de to voksne i husholdningen må fordele rettferdig mellom seg hvis begge jobber. Det betyr også at mannen må gjøre husarbeid, lage middag og passe barn da det er en jobb som må gjøres hver dag, mens å klippe gresset må gjøres ca en dag i uken og å skifte dekk på bilen skjer to ganger i året. Kanskje må kvinnen gjøre noe mer husarbeid på dager hvor det snør hvis det er mannen som måker snø, men det er slett ikke sikkert. Man er to voksne mennesker, og de to skal ha like mye fritid pr dag.

Anonymkode: 781bb...a87

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er en fordel om du ikke har barn da dine gener bør dø ut med deg. 

Det trengs en dame og en mann for å lage barn og det igjen betyr at de begge er ansvarlig for barna og det huset som barna bor i. Det betyr at matlaging, husarbeid, oppfølging av barna, hagearbeid, skifte dekk på bil mm er oppgaver som de to voksne i husholdningen må fordele rettferdig mellom seg hvis begge jobber. Det betyr også at mannen må gjøre husarbeid, lage middag og passe barn da det er en jobb som må gjøres hver dag, mens å klippe gresset må gjøres ca en dag i uken og å skifte dekk på bilen skjer to ganger i året. Kanskje må kvinnen gjøre noe mer husarbeid på dager hvor det snør hvis det er mannen som måker snø, men det er slett ikke sikkert. Man er to voksne mennesker, og de to skal ha like mye fritid pr dag.

Anonymkode: 781bb...a87

Det går ikke å dele alt 50/50, de som holder på med å krangle om dette bør ikke være i forhold.

Anonymkode: f84ef...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du viser den klassiske negative antisosiale holdningen de fleste kvinner har, de skal oppdra mannen. Jobbe mot han, trykke han ned. Kvinnen sine naturlige roller kan ikke overføres eller erstattes av en mann.

Kaller meg "blåst" og "tragisk". Hold deg unna menn til du klarer å omgås mennesker.

Anonymkode: f84ef...bbc

Egentlig så skjønner jeg ikke hvorfor kvinner gidder å bruke energi på menn i det hele tatt. Hva slags fordeler gir en mann en kvinne? 

Anonymkode: 90809...2c0

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Egentlig så skjønner jeg ikke hvorfor kvinner gidder å bruke energi på menn i det hele tatt. Hva slags fordeler gir en mann en kvinne? 

Anonymkode: 90809...2c0

Det kan jeg ikke svare på, men kvinner kan også like sex.

Anonymkode: f84ef...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Egentlig så skjønner jeg ikke hvorfor kvinner gidder å bruke energi på menn i det hele tatt. Hva slags fordeler gir en mann en kvinne? 

Anonymkode: 90809...2c0

Menn er fantastiske 🥰 Man må bare "se an hvem man har seg med", som moren min sier. Ikke bare ta tak i den første mannen som kommer rundt hjørnet. 

Anonymkode: 9d91e...739

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha😊 min eks sa i en fleipete tone til min mann: "Ja, du holder virkelig ut med alt maset du".

Min mann har aldri opplevd at jeg har maset, for han ser det som må gjøres, og gjør det på eget initiativ. Vi har nå vært sammen i 17 år.

Så bak en masete dame, befinner det seg en lat mann😆

Anonymkode: 81eb7...ba2

  • Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Litt flaut at du ikke ser at noen jobber skift.

Men, du anser kanskje ikke leger, politi, brannvesen som en god mannejobb, eller de som kommer og fjerner søpla di midt på natta er vel heller kanskje ikke brukbare? 

Er det kun å jobbe på kontor 08-16 med pc som er godkjent? 

Anonymkode: 32583...1af

Jeg hadde syntes det var litt rart om overlegen jeg var til på sykehuset forrige uke, dro rett hjem fra nattevakt og begynte å argumentere rundt kvinneproblematikk i samlivsforumet på et kvinneforum, ja... 

Anonymkode: cdc62...333

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

En liten korreksjon: "Det tredje skiftet" er skapt av kvinner etter det tok plass i arbeidslivet og nå prøver å tvinge mennene inn i hjemmet og bidra der.

Her må alle som en stå i mot.

Anonymkode: 84062...2bc

Det er ikke "skapt", det oppsto. Menn flest - også mange av de som "drømmer" om en hjemmeværende partner - har ikke tilstrekkelig inntekt til å forsørge hele familien, inkludert pensjonssparing til kone/samboer som ikke er utearbeidende. De fleste kvinner er ikke interessert i å være husmor på heltid, kanskje med unntak av en periode når eventuelle barn er små. Velferdssamfunnet er avhengig av at flest mulig er i lønnet arbeid, og reklamehusmoren fra 1950-tallet eksisterte kun i reklamene. Det er på tide at du henger med i utviklingen, i stedet for å gå rundt med urealistiske forventninger til noe som egentlig aldri eksisterte.

Anonymkode: 4a5b0...619

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):


Ps. Det tredje skift er et konsept laget av kontroll freaks som vil få sitt kontrollbehov validert. 

Anonymkode: e545c...605

Forbli singel og ikke få barn - problem solved!

Anonymkode: 4a5b0...619

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dette er vel prisen man må betale når man hopper inn i forhold med noen man egentlig ikke passer med. 

Ja han høres udugelig ut, men du valgte han, og laget unger. Han har forhåpentligvis andre gode kvaliteter som gjør opp for hans latskap hjemme. 

Anonymkode: 1a706...252

Hva gjør man hvis dette er slik mesteparten av menn er og evt er oppdratt? Forblir singel? Er det kanskje det som allerede skjer nå? Flere og flere kvinner velger jo vekk samboerskap til fordel for et irritasjonsfritt liv uten noe tredje skift. Det er stort sett menn som svarer "ditt ansvar for du valgte denne mannen", men innser ikke at det er faktisk ikke er så mange å velge mellom der dette går på skinner.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er LEI av kvinnfolk som syter å klager over dette tredje skiftet som ikke eksisterer. Barn velger du å få selv, så slutt å syt! 

Barna er kvinnens hovedansvar. Det er kvinnen som velger å bære frem og føde et barn, det er DITT ansvar.

Anonymkode: f84ef...bbc

Virkelig? Hva tenker du da om menn som står fram i media (og her på KG) og hevder seg ufrivillig barnløse? Det finnes forøvrig en veldig enkel løsning for menn som deg: Forbli singel og ikke få barn - problem solved! 

Anonymkode: 4a5b0...619

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er LEI av kvinnfolk som syter å klager over dette tredje skiftet som ikke eksisterer. Barn velger du å få selv, så slutt å syt! 

Barna er kvinnens hovedansvar. Det er kvinnen som velger å bære frem og føde et barn, det er DITT ansvar.

Anonymkode: f84ef...bbc

1700 tallet ringte og ville ha tilbake kommentaren sin.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du viser den klassiske negative antisosiale holdningen de fleste kvinner har, de skal oppdra mannen. Jobbe mot han, trykke han ned. Kvinnen sine naturlige roller kan ikke overføres eller erstattes av en mann.

Kaller meg "blåst" og "tragisk". Hold deg unna menn til du klarer å omgås mennesker.

Anonymkode: f84ef...bbc

Dra nå et annet sted med de der tullete, gammeldagse holdningene dine. Husarbeid er arbeidsoppgaver på lik linje med andre arbeidsoppgaver som omfatter hus og hjem, det er ikke noe "naturlig rolle" for kvinner å lage mat, vaske klær eller støvsuge. Det er enkle oppgaver som ALLE kan klare, og som bare må gjøres, på samme måte som å klippe plen, måke snø, male huset, rense sluk osv. Jeg synes innendørs husarbeid er dritkjedelig, og maler heller huset eller klipper plenen om jeg får velge :) 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er også på vei bort pga. det tredje skiftet og den mentale belastningen som har fulgt. Føler jeg lever sammen med to små barn og en tenåring som trenger konstant bekreftelse. «Hvilke klær skal vaskes?», «Hva skal vi ha til middag?», «Er det noe vi mangler fra butikken?». Jeg tar alt ansvar og gjør alt husarbeid, helt til jeg blir så frustrert av å mase i dagevis at jeg eksploderer. I tillegg har jeg ingen tid for meg selv og ingen mulighet til å finne meg hobby utenfor hjemmet, da jeg er sammen med barna 24/7. Både jeg og barna vil få et roligere liv når jeg pakker koffertene og drar. 

Anonymkode: ac369...724

Helt til du forstår at han vil ha barna 50%. Prisen du betaler kan fort bli å ha akkurat de samme oppgavene, men at du ikke har barna hele tiden.

Og mannen vil klare seg helt fint om han er relativt oppegående. Husarbeid er ikke vanskelig. Det er bare behagelig at andre gjør det.

Jeg klarer ikke helt å forstå om det er mennene eller damene i slike relasjoner du beskriver det er noe feil med. For enten er mennene dumme og ubrukelige, eller så klarer ikke damene å få frem budskapet. Jeg mistenker at det er en kombinasjon.
 

Alle mine kamerater og jeg gjør masse hjemme. Ja, vi er fullt klar over at kona gjør mer. Men vi bidrar med mye. Og vi jobber mer enn konene våre, og bidrar således med mer penger til familien. Alt i alt har vi omtrent like mye fritid. Og det synes jeg er viktigst.

Men hadde jeg kommet hjem fra jobb og ikke bidratt, hadde det ikke tatt veldig lang tid før jeg hadde blitt satt på plass. Vi har diskutert dette en del i kompisgjengen. Alle har det slik. Og alle mener det bør være sånn. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...