Gå til innhold

Hester skal vel ikke være så tynne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heller ikke hestekyndig, men det er jo et ungdyr, de er ofte spedere enn voksne.

Anonymkode: ebf30...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er en ung ridehest. Unghester kan se helt jævlige ut i sterke vekstperioder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er en unghest. På den slankere enden av skalaen, men ikke ekstremt tynn, alder og vekst tatt i betraktning.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hesten er tynn

Anonymkode: b3482...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=363000870

Var ikke denne veldig tynn? Jeg spør bare av nysgjerrighet altså. Er det noen tilfeller hester "skal" være så tynne som dette?

Anonymkode: f043f...970

Hva de skal og ikke er ikke nødvendigvis forenelig med hva som er mulig å få gjennomført. At unge dyr i perioder er tynne er vanlig. Den er ikke mager. 

Anonymkode: 80ff9...064

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unghester er ofte ikke veldig pene å se på. De endrer seg hyppig. På bildene ser han skral ut og kanskje litt stor ut i magen. Hadde jeg vært interressert hadde jeg ønsket å se tidligere bilder fra livet dens. Da er det mer mulig å avgjøre om dette er en fase eller rett og slett slik han har blitt holdt.

Anonymkode: b9b03...a03

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Har sett unghester før, men ingen så "beinete", så var derfor jeg lurte 😊 Blir nok veldig vakker å se på etter hvert!

Anonymkode: f043f...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynn, men ikke unormal. Har litt vom, lite muskler pga alder og ujevn vekst, også pga alder. 

Anonymkode: 8a092...354

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tynn, men ikke unormal. Har litt vom, lite muskler pga alder og ujevn vekst, også pga alder. 

Og vom kan være luft pga beite. Helt normal. Min så også ut som et takras når han var året, enda han åt alt han kunne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hester på den alderes ser ut som et spetakkel er helt normalt :) De vokser litt hit og dit og opp og ned. Den er på den magre siden, men vil tro det er pga vekst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er litt i magrere lag, men den er i vekst og dette går seg til, unghester ser generelt lite flotte ut i rykk og napp vekst

Anonymkode: 4985b...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...