Gå til innhold

Det svake landet Israel har full kontroll over USA og resten av Vesten. Hvorfor?

Majer

Anbefalte innlegg

Gjest Ulovlig verdi

Israel hevdes å nok en gang ha drept sine egne holdt som gisler i Gaza. Gislenes pårørende demonstrerer mot Netanyahus sabotage av forhandlingsløsninger som kunne frigitt gislene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pippi Lotta skrev (6 timer siden):

Hvor mye byging tror du det var i Gaza om behovet for "byggevarer" var støre før 2/3 av bygningene ble ødelagt? Folk dør ikke bare av matmangel, men også mangel på husly og sanitær forhold som kan bygges av bygematrialer. De dør av mangel på medisiner, medisinsk utstyr, klær, mat og andre "komersiele" varer. I følge yr skal det bli 11 grader å regn på tirsdag og 8 grader på onsdag, mens folk der bor under presendinger og kun har eiendeler de har kunet bære med seg.... Så da tenker du behovet for "komersiele" varer som husly og klær skal bli ca 28 ganger mindre en når de hadde hus å bo i og tilgang til alle eiendelene sine? 

Jeg forsåt virkelig ikke hva du prøver å si her! Nesten helle befolkningen har blit fordrevet, og derme blitt tvingt til å forlate eiendeler som nødvendige klær og redskaper så da tenker du behovet for "komersiele" varer synker? Folk bo under presendinger i vinter tempraturer å rein, så da tenker du behovet for "bygninhsmatrialer" (eller bare tellt med veger og gulv) blir mindre? Folk har ikke tilgang til sanitære forhold så da er "bygningsvarer" (eller bare kriseløsninger fra hjelpe orginasasjonene) ikke nødvednig? Hva med situasjonen får deg til å tro at behovet for varer ("komersiele" eller ikke) skal synke av et år med krig? 

Se på ditt første avsnitt. Det er klart islamistene må legge ned sine våpen. Først kan mat, medisiner og telt komme inne. Så må det i tillegg komme inn konstruksjonsmateriale så stripen kan bygges opp igjen.
Det er da ingen som kan bygge særlig i en krigssone. Klart behovet er stort, men først må de flytte å skyte. Er du ikke enig? 

Se på ditt andre avsnitt, du beskriver nød. Noe som er helt kriktig. Nøden kan ikke varig løses når krigen pågår. Det kan legges vannledninger og bygges kaserner, grave kloakk grøfter, helst rør etc. 

Når de slutter å skyte kan man bygges opp, siden vinteren stunder til som gjør dette ekstra prikært, som var det jeg uthevet hastegraden av, er NÅ virkelig tiden å legge ned sine våpen. Om de ikke gjør dette, blir nøden de har forårsaket i Gaza enda større.

Det er ikke irrelevant i forhold til det du har skrevet. Krigen må stanse før nøden kan fjernes. Det er de som angriper som må slutte å angripe, for at krigen kan ta slutt. Da må angriperne slutte å skyte. 
Er helt enig med deg. Det er nød i Gaza, nøden må ta slutt. Islamistene må gi seg nå.

Jeg ser det er stort behov for bistand til Gaza, men ser ikke at bistanden skal være som før krigen. 
De må ha vann, mat, medisin, klær, telt. De trenger per NÅ ikke sement til å bygge tuneller. Det trenger de aldri mer. De trenger å bygge opp Gaza, det må Israel ha full kontroll med.

Min kommentar var ikke irrelevant for ditt innlegg, fordi om jeg først og fremst holdt meg til vinteren og det akutte behov, og løsning for dette 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulovlig verdi skrev (4 timer siden):

Israel hevdes å nok en gang ha drept sine egne holdt som gisler i Gaza. Gislenes pårørende demonstrerer mot Netanyahus sabotage av forhandlingsløsninger som kunne frigitt gislene. 

Det der kan jo Hamas bare si, så bryter havoc ut i Israel. Vinn vinn for Hamas. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulovlig verdi

Her kan man se hvordan ekstremistene i "Med israel for fred" oppfører seg og hvor lav terskelen for vold er. En pro-palestinsk demonstrant ble påkjørt. Forholdet er anmeldt og etterforskes av politiet.

https://www.nrk.no/rogaland/politiet-etterforsker-anmeldt-pakjorsel-etter-demonstrasjon-1.17132815

https://www.instagram.com/sandral_1989/reel/DCi9V6OI6-i/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange faktorer som bidrar til oppfatningen av Israels innflytelse i USA og resten av Vesten. En viktig grunn er det sterke forholdet mellom USA og Israel, som har blitt bygget over flere tiår. Dette forholdet er preget av militært samarbeid, økonomisk støtte og kulturelle bånd. 

Mange mener at denne støtten er basert på felles verdier, som demokrati og menneskerettigheter, samt strategiske interesser i Midtøsten. I tillegg har det jødiske samfunnet i USA historisk hatt en sterk stemme i politikken, noe som kan påvirke beslutningene til amerikanske politikere.

Det er også viktig å merke seg at oppfatninger om makt og kontroll kan være preget av konspirasjonsteorier og misforståelser. Det er komplekse politiske, historiske og sosiale faktorer som påvirker internasjonale relasjoner, og det er ofte mer nyansert enn en enkel beskrivelse av maktforhold.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulovlig verdi skrev (30 minutter siden):

Her kan man se hvordan ekstremistene i "Med israel for fred" oppfører seg og hvor lav terskelen for vold er. En pro-palestinsk demonstrant ble påkjørt. Forholdet er anmeldt og etterforskes av politiet.

https://www.nrk.no/rogaland/politiet-etterforsker-anmeldt-pakjorsel-etter-demonstrasjon-1.17132815

https://www.instagram.com/sandral_1989/reel/DCi9V6OI6-i/

https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/aktuelt/nyheter/2024/11/20/sor---vest-politiet-har-henlagt-sak-om-pakjorsel-i-forbindelse-med-demonstrasjon/
Politiet henla saken. Heller mot at det var en ulykke. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Qwertyy skrev (43 minutter siden):

Det er mange faktorer som bidrar til oppfatningen av Israels innflytelse i USA og resten av Vesten. En viktig grunn er det sterke forholdet mellom USA og Israel, som har blitt bygget over flere tiår. Dette forholdet er preget av militært samarbeid, økonomisk støtte og kulturelle bånd. 

Mange mener at denne støtten er basert på felles verdier, som demokrati og menneskerettigheter, samt strategiske interesser i Midtøsten. I tillegg har det jødiske samfunnet i USA historisk hatt en sterk stemme i politikken, noe som kan påvirke beslutningene til amerikanske politikere.

Det er også viktig å merke seg at oppfatninger om makt og kontroll kan være preget av konspirasjonsteorier og misforståelser. Det er komplekse politiske, historiske og sosiale faktorer som påvirker internasjonale relasjoner, og det er ofte mer nyansert enn en enkel beskrivelse av maktforhold.

Innsiktsfullt skrevet. 
Vil legge til at Israel -Palestina konflikten i den kalde krigen hadde preg av en proxy-konflikt mellom USA og USSR, noe den også preges av i 2024.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulovlig verdi
Svava skrev (19 minutter siden):

Virker høyst usannsynlig at MIFF-en tilfeldigvis kom til å kjøre på en motdemonstrant i vanvare, særlig så ampre som Med Israel for Folkemord-gjengen åpenbart er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (7 minutter siden):

Innsiktsfullt skrevet. 
Vil legge til at Israel -Palestina konflikten i den kalde krigen hadde preg av en proxy-konflikt mellom USA og USSR, noe den også preges av i 2024.

Du tar opp et svært viktig poeng om den historiske konteksten av Israel-Palestina-konflikten, spesielt i lys av den kalde krigen. Under denne perioden ble konflikten ofte sett på som en proxy-konflikt mellom USA og Sovjetunionen, der de to supermaktene støttet ulike sider for å utvide sin innflytelse i Midtøsten. 

USA har tradisjonelt støttet Israel, både militært og økonomisk, som en del av sin strategi for å opprettholde stabilitet og motvirke sovjetisk innflytelse i regionen. På den annen side har Sovjetunionen, og senere Russland, hatt en mer sympatisk holdning til palestinske krav og har støttet grupper som PLO.

I 2024 fortsetter mange av de samme dynamikkene å påvirke konflikten, med nye aktører og endrede allianser som kompliserer situasjonen ytterligere. Geopolitikken i Midtøsten er fortsatt preget av maktkamper, nasjonale interesser og ideologiske motsetninger. Det er en påminnelse om at internasjonale relasjoner ofte er mer intrikate enn de kan virke ved første øyekast, og at historiske faktorer fortsatt former nåværende hendelser. 

Videre er det viktig å anerkjenne de menneskelige kostnadene ved konflikten, der millioner av mennesker lever med usikkerhet og lidelse. En helhetlig forståelse av situasjonen krever derfor både en vurdering av de politiske realitetene og en medfølelse for de som er berørt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Qwertyy skrev (25 minutter siden):

Du tar opp et svært viktig poeng om den historiske konteksten av Israel-Palestina-konflikten, spesielt i lys av den kalde krigen. Under denne perioden ble konflikten ofte sett på som en proxy-konflikt mellom USA og Sovjetunionen, der de to supermaktene støttet ulike sider for å utvide sin innflytelse i Midtøsten. 

USA har tradisjonelt støttet Israel, både militært og økonomisk, som en del av sin strategi for å opprettholde stabilitet og motvirke sovjetisk innflytelse i regionen. På den annen side har Sovjetunionen, og senere Russland, hatt en mer sympatisk holdning til palestinske krav og har støttet grupper som PLO.

I 2024 fortsetter mange av de samme dynamikkene å påvirke konflikten, med nye aktører og endrede allianser som kompliserer situasjonen ytterligere. Geopolitikken i Midtøsten er fortsatt preget av maktkamper, nasjonale interesser og ideologiske motsetninger. Det er en påminnelse om at internasjonale relasjoner ofte er mer intrikate enn de kan virke ved første øyekast, og at historiske faktorer fortsatt former nåværende hendelser. 

Videre er det viktig å anerkjenne de menneskelige kostnadene ved konflikten, der millioner av mennesker lever med usikkerhet og lidelse. En helhetlig forståelse av situasjonen krever derfor både en vurdering av de politiske realitetene og en medfølelse for de som er berørt.

Helt enig i det siste der. Samme poeng hadde reporter Wolasmal i podden Det store bildet. 
Han sa at jo mer avstand til konflikten, jo mer mangel på empati og forståelse. Han var sjokkert over propalestinske protestanter i vesten, som minimerer og fornekter israeleres lidelser. Fex at det fortsatt er israelske gisler i Gaza. 
På samme vis var han sjokka over de mest ihuga israelvennene, som har nada forståelse for palestinske lidelser. Helt enig med ham akkurat i det. 

Endret av Bacteria
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulovlig verdi skrev (1 time siden):

Virker høyst usannsynlig at MIFF-en tilfeldigvis kom til å kjøre på en motdemonstrant i vanvare, særlig så ampre som Med Israel for Folkemord-gjengen åpenbart er her.

Om dine holdninger til MIFF er representative for hva demonstranten som ble påkjørt tenker, så vil jeg si at troverdigheten i anklagen er sterkt svekket. 

Mistenker dette er den samme pro-palestinske demonstrasjonsgruppen som har vært i media tidligere i Stavanger. De møter vanligvis opp til MIFF-møtene og filmer de som deltar. De har blitt opplevd som truende. 

https://www.dagen.no/nyheter/miff-leiar-fortviler-over-sjikane-mot-israelvener-ytringsfridommen-har-gatt-for-langt/1215444

Endret av Svava
La til link
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulovlig verdi
Svava skrev (38 minutter siden):

Om dine holdninger til MIFF er representative for hva demonstranten som ble påkjørt tenker, så vil jeg si at troverdigheten i anklagen er sterkt svekket. 

De tipper jeg de er. MIFF er ekstremister som bl.a. har argumentert mot norsk bistand til Palestina fordi palestinere får for mange barn. De står for noe temmelig brungrumsete, og forsvarer Israels pågående krigsforbrytelser med nebb og klør.

Svava skrev (39 minutter siden):

Mistenker dette er den samme pro-palestinske demonstrasjonsgruppen som har vært i media tidligere i Stavanger. De møter vanligvis opp til MIFF-møtene og filmer de som deltar. De har blitt opplevd som truende. 

Og likevel var det folkmeord-supporterne som måtte føres bort av politiet pga. av truende adferd og endte opp med å kjøre ned og skade en motdemonstrant. Rart med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulovlig verdi
Madame Butterfly skrev (10 timer siden):

Jeg tror egentlig at mange i USA er som meg, ikke særlig imponert over sånne som roper Allah Akbar når de dreper tilfeldige mennesker, helt uten annen mening enn martyrdom og nettopp Allah Akbar.

Ikke er det særlig imponert over sharia, hijab, æresdrap og andre grusomme ting, samme Allah Akbar gjengen slutter opp om. Kvinner, barn, homofile, diktaturer, teokrati, mangel på rettsvesen, og en voldsom oppheng i karikatur tegninger, ✈️ 9/11 og hele pakken. Det er egentlig mangel på ganske så mye. Toppe det med jødehat, og jøde drap med mer. 

Jeg har reist i Midtøsten, jeg har snakket med folk der, ikke minst kvinner som beskriver en svært diskriminerende kultur. Liberale verdier er svært viktige for meg personlig og jeg er en sterk motstander av at islam eller religion skal legge føring for noen stat eller lover.

Men det står ikke i motsetning til at jeg tar avstand fra folkemord når jeg ser det. Man kan ikke ta lettere på at uskyldige femåringer dør bare fordi de er født i et muslimsk diktatur. Og hvis du tror totalitær islam kan bekjempes ved å bombe land sønder og sammen og ta livet av store deler av befolkningen tror jeg du har trukket en gedigen feilslutning.

Man trenger faktisk ikke ta side i konflikten for å ta avstand fra de grusomhetene Israel begår nå. Det holder å være mot krigsforbrytelser, uansett hvem som utfører dem.

Endret av Ulovlig verdi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulovlig verdi skrev (1 time siden):

Jeg har reist i Midtøsten, jeg har snakket med folk der, ikke minst kvinner som beskriver en svært diskriminerende kultur. Liberale verdier er svært viktige for meg personlig og jeg er en sterk motstander av at islam eller religion skal legge føring for noen stat eller lover.

Men det står ikke i motsetning til at jeg tar avstand fra folkemord når jeg ser det. Man kan ikke ta lettere på at uskyldige femåringer dør bare fordi de er født i et muslimsk diktatur. Og hvis du tror totalitær islam kan bekjempes ved å bombe land sønder og sammen og ta livet av store deler av befolkningen tror jeg du har trukket en gedigen feilslutning.

Man trenger faktisk ikke ta side i konflikten for å ta avstand fra de grusomhetene Israel begår nå. Det holder å være mot krigsforbrytelser, uansett hvem som utfører dem.

Til syvende og sist vil alle ta vare på seg selv og sine egne først.

Så når naboen alltid forsøker å drepe deg og dine og starter en krig, så er det ingenting annet enn naturlig å kjempe tilbake i forsøk på å få en slutt på galskapen. Gudene vet, prat om fred og ceasefire hjelper ikke. Det er jo blitt forsøkt i alle år.

Ikke så veldig rart at Israel tenker de vil hanen slutt på dette nå, en gang for alle.

I tillegg til alt dette, så driver jo Hamas terror på sine egne også. Mange som lider under dem av ulike grunner. For dem vil det jo også være en god ting å få en slutt på dem.

Glem ikke at mye ondskap også har fått en ende i krig, eller som du og andre så poppis kaller det: «folkemord». Dette ordet har forøvrig mistet sin makt i mine øyne, så malplassert og misbrukt det blir brukt. Men nok om det.

Borgerkrigen i usa fikk en ende på slaver. Mange måtte bøte for det, men til syvende og sist var det jo likevel en god ting?

Hitler, på sin tokt i Europa, fikk også sin ende i krig. Mye lidelse og død, men samtidig rett! Eller hva?

Hvis du er for kvinnerettigheter i Midtøsten, så burde din største fiende være Hamas o.l. Ikke lur deg selv til å tro noe annet. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvordan det ikke var folkemord når ISIS ble bombet sønder og sammen med enorme sivile tap, mens Hamas og Hezobollah er liksom bedre selv om de mer eller mindre ønsker det samme. Død over Israel og innføring av muslimsk stat og Sharia lov.

Kanskje det er mer stueryddig å være Shia en Sunny muslim 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulovlig verdi skrev (22 timer siden):

De tipper jeg de er. MIFF er ekstremister som bl.a. har argumentert mot norsk bistand til Palestina fordi palestinere får for mange barn. De står for noe temmelig brungrumsete, og forsvarer Israels pågående krigsforbrytelser med nebb og klør.

Og likevel var det folkmeord-supporterne som måtte føres bort av politiet pga. av truende adferd og endte opp med å kjøre ned og skade en motdemonstrant. Rart med det.

Det den pro-palestinske gruppen driver med er sjikane. De kommer til MIFF-lokalene for å demonstrere. De filmer de som deltar på møtene, og deler videoene i sosiale medier med anklager om at de har vært voldelige. Med den økte terrortrusslen som har vært mot israelske og jødiske mål, så kan slik hets mot enkeltpersoner i sosiale medier ende ganske stygt om feil person ser det og velger å gå til aksjon. For meg er det helt uforståelig at politiet ikke slår ned på det. 

Litt vanskelig å høre på videoen, men høres bare ut som mannen som blir ført bort ber dem om å slutte. 

De folkemord-supporteranklagene dine mot MIFF er så urimelig og dumme at jeg vet ikke hva jeg skal si. Forklarer den hatefulle holdningen din mot MIFF i alle fall.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ulovlig verdi skrev (11 timer siden):

Og hvis du tror totalitær islam kan bekjempes ved å bombe land sønder og sammen og ta livet av store deler av befolkningen tror jeg du har trukket en gedigen feilslutning.

Det har jeg da heller ikke påstått 🤔 Deres skadepotensiale med å skyte inn i Israel kan derimot begrenses. 

Ulovlig verdi skrev (11 timer siden):

Det er så mye informasjon om dette «folkemord» «ikke folkemord» som pågår eller ikke pågår i Israel. 
Når det er slik som @NakenPanda fremhever at de allierte ikke begikk folkemord, når de både drepte flere sivile, og flere sivile i forhold til terrorister, deres varslinger var mindre imponerende enn de israelske, og deres bistand mindre omfattende.
Da er det noe som skurrer. Med FN og deres kampanjer mot Israel mm, det er noe som foregår der. Nå er det også noe med denne Alice Wairimu Nderitu, i FN om hun har fått fyken fra sin folkemord rolle i FN for å si at det ikke dreier seg om folkemord i Israel. Det er ikke lett å vite hva som foregår eller ikke.

Utgangspunktet må være at forsvarskrig ikke er folkemord. Når fremgangsmåten til disse domstolene har endret seg for denne konflikten bør varsellampene lyse. Vår egen Hellestveit var veldig skeptisk til arrestordren, og den generelle politiske innholdet i begge domstolene i Haag. Hun er jo absolutt ikke alene om det i den internasjonale arena når det gjelder folkerett. 

@OconMissy har jo også mye rett i sitt innlegg. Det pågår en uthuling av juridiske begreper. 

Legger ved en link til U.N. rådgiver saken. https://www.dailywire.com/news/u-n-expert-on-genocide-fired-for-refusing-to-accuse-israel-of-genocide-report-says

Bare å google navnet hennes så kommer det opp fra mange ulike aviser. 

Endret av Madame Butterfly
Fant link å legge ved.
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulovlig verdi

Dette får bli et svar til de siste svarene til meg. Vi oppfatter rett og slett virkeligheten forskjellig. Dere tror ikke på leger som har vært i Gaza og som beskriver hvordan skarpskyttere plasserer skudd midt mellom øynene på barn i barneskolealder, hvordan droner skyter barn som allerede er skadet etter bombeangrep osv. Dere tror ikke på antall døde som oppgis av helsemyndighetene i Gaza og som størsteparten av vestlige media finner etterrettelige og som til og med USA og Israel ser ut til å basere anslag på.

Dere ser ut til å se på dette som en sivilisasjonskrig, islamisme mot vestlige demokratier, kristne verdier, eller hva enn. Og jeg ser dette annerledes. Jeg ser et folk, palestinerne, som har blitt okkupert, angrepet, undertrykt og fordrevet, først av britene og deretter av Israel. I Israel ser jeg apartheid, mangel på demokrati, okkupasjon og nå, ja, folkemord. Det gjør også en rekke eksperter på området.

Når virkelighetsoppfatningen er så grunnleggende forskjellig er det nok poengløst å forsøke å overbevise hverandre, og faktisk til og med diskutere. Det er en dyp uenighet om fakta her. Og det får være ok.

Jeg har brukt en del energi her på å argumentere med folk som garantert ikke kommer til å skifte standpunkt pga. noe jeg skriver. Mye av grunnen til at jeg har skrevet her har vært for å få uttrykt sinne og frustrasjon. Men det er i lengden en meningsløs øvelse. Det sprer bare dårlig energi til folk som uansett ikke vil la seg overbevise.

Jeg tror Mats Gilbert har helt rett når han sier at det du gjør nå er det du ville gjort under Holocaust. I lys av det kommer jeg ikke til å bruke mer tid her.

Jeg tror faktisk ikke alle dere som unnskylder Israel er dårlige mennesker. Men jeg tror dere tar grunnleggende feil, og at dere ikke har tatt inn over dere hva som faktisk skjer, hvor mye lidelse Israel påfører uskyldige, hver dag, og hvor mye død og sorg som kunne vært unngått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulovlig verdi skrev (53 minutter siden):

Dette får bli et svar til de siste svarene til meg. Vi oppfatter rett og slett virkeligheten forskjellig. Dere tror ikke på leger som har vært i Gaza og som beskriver hvordan skarpskyttere plasserer skudd midt mellom øynene på barn i barneskolealder, hvordan droner skyter barn som allerede er skadet etter bombeangrep osv. Dere tror ikke på antall døde som oppgis av helsemyndighetene i Gaza og som størsteparten av vestlige media finner etterrettelige og som til og med USA og Israel ser ut til å basere anslag på.

Dere ser ut til å se på dette som en sivilisasjonskrig, islamisme mot vestlige demokratier, kristne verdier, eller hva enn. Og jeg ser dette annerledes. Jeg ser et folk, palestinerne, som har blitt okkupert, angrepet, undertrykt og fordrevet, først av britene og deretter av Israel. I Israel ser jeg apartheid, mangel på demokrati, okkupasjon og nå, ja, folkemord. Det gjør også en rekke eksperter på området.

Når virkelighetsoppfatningen er så grunnleggende forskjellig er det nok poengløst å forsøke å overbevise hverandre, og faktisk til og med diskutere. Det er en dyp uenighet om fakta her. Og det får være ok.

Jeg har brukt en del energi her på å argumentere med folk som garantert ikke kommer til å skifte standpunkt pga. noe jeg skriver. Mye av grunnen til at jeg har skrevet her har vært for å få uttrykt sinne og frustrasjon. Men det er i lengden en meningsløs øvelse. Det sprer bare dårlig energi til folk som uansett ikke vil la seg overbevise.

Jeg tror Mats Gilbert har helt rett når han sier at det du gjør nå er det du ville gjort under Holocaust. I lys av det kommer jeg ikke til å bruke mer tid her.

Jeg tror faktisk ikke alle dere som unnskylder Israel er dårlige mennesker. Men jeg tror dere tar grunnleggende feil, og at dere ikke har tatt inn over dere hva som faktisk skjer, hvor mye lidelse Israel påfører uskyldige, hver dag, og hvor mye død og sorg som kunne vært unngått.

…om Hamas la ned våpnene! 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...