Irak Skrevet 4. oktober #61 Del Skrevet 4. oktober Jeg beundrer de som jakter jeg. Ihvertfall de som gjør det på en ordentlig, og hensiktsmessig måte. Opprinnelig så hadde jeg lyst til å ta jegerprøven, men fant ut at jeg er for blauthjerta til det 😂. Har vært mye med på ulike typer jakt. Det er spennende og få være med å observere. Så er det fint å være i skogen. Jeg har veldig respekt for de som driver med jakt. Det krever mye tålmodighet, presisjon og kunnskap om det de driver med. Så tenker jeg at en jaktselfie med byttet er helt på sin plass. Er gøy med mennesker som er stolt over det de gjør og har lidenskap for. Det er noe eget ved det syns jeg 💕. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #62 Del Skrevet 4. oktober Hateridioter skrev (3 minutter siden): Tror elg gir fullstendig blaffen i om det er naturens gang å bli drept av ulv i stedet for kule. Det kan du jo tro, en ulv angriper ikke elgene flere ganger om dagen. De tar det de trenger av mat. Vi derimot lever i overflod. Det er så mye rare argumenter for å ikke la naturen gå sin gang, vi skal liksom rå over den og bestemme hvilken kommunegrense dyrene skal holde seg innenfor. At ek ulv dreper en elg, rådyr, hjort osv er naturlig, at vi tar med oss geværet, alkoholen, og setter oss i kamuflasje mens vi venter på at elgen blir jagd av bikkjene slik at man kan skyte elgen. Lett jakt, og de som driver med dette liker godt å skyte, føler seg kanskje som en mann. Så er det jo da at de skyter en elgku, men de bommer på kalven, får de ikke tak i den vil den sakte men sikkert sulte ihjel. Jakt er ikke som jakt engang var, noen jakter som det var engang. Nå er det kun om å gjøre å skyte mest mulig, hele kvota må ned, drikke alkohol og ha det så gøy, mens de poserer med dette døde dyret. Perfekt eksempel på dette jakteventyret, jeg tror heller ikke disse jakter for å få mat på bordet billigere enn butikken. https://www.vg.no/nyheter/i/vgwo55/bjoern-rune-gjelsten-siktet-etter-jaktulykke-kona-truffet-av-hagl Anonymkode: 4e9d3...f46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #63 Del Skrevet 4. oktober lillevill skrev (28 minutter siden): Du er uenig? Du mener ikke at disse mennene ligger å gjemmer seg for å skyte på forsvarsløse dyr? Forstå at jakt er så mye mer enn det du påsto. Anonymkode: 6554a...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 4. oktober #64 Del Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det kan du jo tro, en ulv angriper ikke elgene flere ganger om dagen. De tar det de trenger av mat. Vi derimot lever i overflod. Det er så mye rare argumenter for å ikke la naturen gå sin gang, vi skal liksom rå over den og bestemme hvilken kommunegrense dyrene skal holde seg innenfor. At ek ulv dreper en elg, rådyr, hjort osv er naturlig, at vi tar med oss geværet, alkoholen, og setter oss i kamuflasje mens vi venter på at elgen blir jagd av bikkjene slik at man kan skyte elgen. Lett jakt, og de som driver med dette liker godt å skyte, føler seg kanskje som en mann. Så er det jo da at de skyter en elgku, men de bommer på kalven, får de ikke tak i den vil den sakte men sikkert sulte ihjel. Jakt er ikke som jakt engang var, noen jakter som det var engang. Nå er det kun om å gjøre å skyte mest mulig, hele kvota må ned, drikke alkohol og ha det så gøy, mens de poserer med dette døde dyret. Perfekt eksempel på dette jakteventyret, jeg tror heller ikke disse jakter for å få mat på bordet billigere enn butikken. https://www.vg.no/nyheter/i/vgwo55/bjoern-rune-gjelsten-siktet-etter-jaktulykke-kona-truffet-av-hagl Anonymkode: 4e9d3...f46 Lenge siden jeg har lest noe som er så virkelighetsfjernt. God bedring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 4. oktober #65 Del Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forstå at jakt er så mye mer enn det du påsto. Anonymkode: 6554a...0df Det er ikke modig ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #66 Del Skrevet 4. oktober Hateridioter skrev (10 minutter siden): Lenge siden jeg har lest noe som er så virkelighetsfjernt. God bedring. Ja, ikke sant. Uenig og har en mening om skyteglade mennesker da er de virkelighetsfjerne. Vet ikke hvem som er det jeg som mener ulven skal holde seg i ulvesonen, og at det er bedre for elg å bli skutt av mennesker enn naturen som går sin gang. Elsker når argumentene blir tomme Anonymkode: 4e9d3...f46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MegJa Skrevet 4. oktober #67 Del Skrevet 4. oktober (endret) Ladekabel skrev (På 2.10.2024 den 18.18): At de synes det er en fin hobby er greit, og de skal få holde på med det. men hva er hensikten med skrytebilder av døde dyr med blod og tunga hengende ut av munnen? Klarer bare ikke å se det imponerende av å skyte forsvarsløse dyr, når man selv gjemmer seg for å ikke bli sett av dyret. Det betyr allikevel ikke at alle gjør det for å imponere og tøffe seg, men samtidig er det en del som virker å gjøre det Du vet at det faktisk må jaktes på disse dyrene du nevner, for at det ikke skal bli en altfor stor bestand av de? Og at jakting ofte går i generasjon etter generasjon? Og at man før i tiden jaktet for å kunne ha mat på bordet, fordi man hadde store familier og mange munner å mette? Og at jegerne legger ut disse skrytebildene som du sier, fordi det faktisk er den lidenskapen de har? Og at de betaler mange tusenlapper hvert år for å kunne gå på jakt? Hvor ser du disse skrytepavene? Oppsøker du å se bilder av de selv om du ikke liker å se det? Ingen dyr som er forsvarsløse. Og naturens gang er mer brutal enn en jakt. Endret 4. oktober av MegJa Justert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 4. oktober #68 Del Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, ikke sant. Uenig og har en mening om skyteglade mennesker da er de virkelighetsfjerne. Vet ikke hvem som er det jeg som mener ulven skal holde seg i ulvesonen, og at det er bedre for elg å bli skutt av mennesker enn naturen som går sin gang. Elsker når argumentene blir tomme Anonymkode: 4e9d3...f46 Skjønner ikke hva du prøver å si i dette innlegget 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 4. oktober #69 Del Skrevet 4. oktober Fruktfatet skrev (8 timer siden): Synes ikke noe om å legge ut skrytebilder. Da virker det mer viktig å vise fram at man har drept et dyr enn hva som faktisk er hensikten med å jakte. Det ligger ganske mange timer på skauen som regel for hvert dyr som blir skutt. Forstår godt at de er litt stolte jeg. Er jo bare å la vær å se på slike bilder om du finner de støtende.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 4. oktober #70 Del Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det tror jeg ikke. Heller det at de tror de er kule og kan poste masse bilder. Dette typisk kvinnelige jegre. Bare å se på nettet. Anonymkode: 6554a...0df Bare fordi det er på nettet så betyr det ikke at det er slik majoriteten jakter.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #71 Del Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Jakter masse på ulv med helikopter visste du ikke det? Anonymkode: 4e9d3...f46 Og det er ikke vanlige jegere det er stats folk sno Anonymkode: 1d96e...0ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 4. oktober #72 Del Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så rart. Hvordan kan man ikke elske å drepe dyr om man elsker en hobby som i aller høyeste grad innebærer å drepe dyr? Anonymkode: 5d3bd...164 Om man elsker å drepe dyr så vil jeg påstå at jakt er ikke noe for dem.... De fleste jeg kjenner som jakter dreper dyret for kjøttet sin del. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #73 Del Skrevet 4. oktober En jeger bruker rimlig mange timer i skogen før de evnt feller dyr. En må vite rett kjønn og alt. Er ikke bare å skytte som noen tror. En får tildelt en kvote på hva en har lov å ta. Ser bare her nå vi har vært på jakt hver dag siden 25 september. Ute 8 timer om dagen og 7 stk på lager. Vi har ikke felt et dyr enda, vi har sett dyr men feil dyr av det vi ska ha. Anonymkode: 1d96e...0ee 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #74 Del Skrevet 4. oktober Å kunne jakte vil jo være den ultimate kunnskap om det blir krig og mat vil bli vanskelig å få tak i. Det imponerer ikke den dag i dag, alt finnes jo på butikken... Jegere som er stolte av hobbyen sin, må da få være det? Forventer de at du er imponert? Jeg strikker, og jeg forventer ikke at noen skal være imponert over det, men både barna og jeg går rundt i hjemmestrikk. Fordi jeg strikker, fordi det er bruksplagg. Fordi... Ja, ikke for å imponere noen. Noen jakter, noen strikker, maler, synger... Skal man ikke få lov til å være stolt av det en driver med? Aldri vise det? Dele det? Hvordan det deles, kan jo diskuteres, men de om det. Personlig synes jeg ikke noe om jakt. Jeg har ingen ønske og heller ingen evne til å finne og felle dyr. Eller hva mer jegere gjør. Det skaper mest avsmak hos meg. Jeg synes det er så brutalt å drepe. Men gjett om jeg er glad for å kjenne et par som jakter om det skulle bli matmangel! Anonymkode: 29b8e...104 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #75 Del Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Og det er ikke vanlige jegere det er stats folk sno Anonymkode: 1d96e...0ee Masse vanlige jegere som henter da bøssa å blir med viltnemda. Og hva så om det er statsfolk? De er helt vanlige folk de også som jakter på dyr, garanterer deg at de også jakter i fritiden Anonymkode: 4e9d3...f46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #76 Del Skrevet 4. oktober Hateridioter skrev (33 minutter siden): Skjønner ikke hva du prøver å si i dette innlegget 🤔 Nei det er kanskje ikke for alle å forstå Anonymkode: 4e9d3...f46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #77 Del Skrevet 4. oktober Jeg er glad i kjøtt,og forstår at dyr må dø for at jeg skal få spise dem. Men jeg har aldri skjønt gleden med å drepe. Nødvendig, ja,men egentlig en merkelig hobby.... Anonymkode: 2577f...652 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fruktfatet Skrevet 4. oktober #78 Del Skrevet 4. oktober Irak skrev (32 minutter siden): Det ligger ganske mange timer på skauen som regel for hvert dyr som blir skutt. Forstår godt at de er litt stolte jeg. Er jo bare å la vær å se på slike bilder om du finner de støtende.... Er gift med en som jakter, så vet det. Leter ikke bevisst etter sånne bilder, men kommer ofte over det. Er ikke så voldsomt støtende, bare unødvendig og idiotisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunda Skrevet 4. oktober #79 Del Skrevet 4. oktober Ser ikke noen forskjell på en fisker som tar bilde av fisken han har tatt og en jeger med et bilde av byttet hans. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 4. oktober #80 Del Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei det er kanskje ikke for alle å forstå Anonymkode: 4e9d3...f46 Nei, det er ikke alle som skjønner visvas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå