Gå til innhold

Vi har "bare" et barn. Hvorfor er det feil??

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jaja, hun får jo en ensom og tung jobb når hun skal ta seg av sine gamle foreldre uten å ha noen til å avlaste seg. 
Søsken har faktisk en stor verdi. 
Noen å dele sorger og glede med 

Anonymkode: ec881...2c5

Jeg har en bror,men tviler på at jeg får noe avlastning fra han når den tid kommer. 

Anonymkode: 1f3bc...aaa

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jaja, hun får jo en ensom og tung jobb når hun skal ta seg av sine gamle foreldre uten å ha noen til å avlaste seg. 

Hvorfor er det gitt at ungene man får skal ta seg av forelderen når de blir gamle? 

Og hvorfor antar du at søsken alltid er en berikelse!? 

Anonymkode: 1bf9a...93c

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ei venninne mistet begge sine foreldre av sykdom før hun var 35. Kjæresten min mistet moren sin da han var 28. 

Tar du som en selvfølge at du får gamle foreldre? 

Anonymkode: e843c...c6f

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satansopp skrev (29 minutter siden):

Ja, fikk akutt migrene og elveblest av å lese den tåpelige kommentaren.

Det viser bare at du har null peiling på hva det dreier seg om. 
Noen av oss har eldre foreldre , og hadde jeg ikke hatt søsken til å dele det økte omsorgsbehovet  så hadde jeg ikke strukket til. 
Du må gjerne le, men dette er noe folk ikke gidder å tenke på. 
Å latterliggjøre meg er jo bak mål.
Å være uten søsken er vel overkommelig når en er barn, men når en sjøl blir voksen så forandrer det seg . 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ei venninne mistet begge sine foreldre av sykdom før hun var 35. Kjæresten min mistet moren sin da han var 28. 

Tar du som en selvfølge at du får gamle foreldre? 

Anonymkode: e843c...c6f

Det er det som er mest vanlig tenker jeg? 
Er det bare folk på 20+ som kommenterer her? 
Jeg har gamle foreldre , og jeg er i godt selskap 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har en bror,men tviler på at jeg får noe avlastning fra han når den tid kommer. 

Anonymkode: 1f3bc...aaa

Neivel, men nå er vel han ikke dine foreldre ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvorfor er det gitt at ungene man får skal ta seg av forelderen når de blir gamle? 

Tror du at HelseNorge er villige til å møte alle behovene dine foreldre måtte ha i alderdommen sin? 
De er foreldrene våte og trenger omsorg fra sine barn. 
Jeg vet det finnes vanskelige familieforhold som har satt hinder for et naturlig samarbeid.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det gjør jeg også. Har 2 søsken.

Anonymkode: 5bc7a...f4a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er antagelig asiater som tenker sånn. De fleste nordmenn vet at i Norge tar ikke barn ansvar for gamle foreldre

Anonymkode: c8807...c2d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror du at HelseNorge er villige til å møte alle behovene dine foreldre måtte ha i alderdommen sin? 
De er foreldrene våte og trenger omsorg fra sine barn. 
Jeg vet det finnes vanskelige familieforhold som har satt hinder for et naturlig samarbeid.  

Får du barn kun for at noen skal ta vare på deg når du blir gammel? Mest egoistiske jeg har lest. Du får spare penger til privat hjemmehjelp. Ungene dine skylder deg ingenting.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Får du barn kun for at noen skal ta vare på deg når du blir gammel? Mest egoistiske jeg har lest. Du får spare penger til privat hjemmehjelp. Ungene dine skylder deg ingenting.

Herregud for en teit fremstilling! 
Du dummer deg bare ut med å skrive sånn.
Nei, jeg fikk ikke barn for å skaffe meg slaver ved alderdom. 
Jeg fikk barn fordi jeg er glad i barn, og ville ha mine egne. 
Jeg har mange søsken ,og jeg har en stor barneflokk sjøl. 
Heldigvis så er vi oppdratt til å bry oss om hverandre , og det er hver sin gang å trenge litt hjelp.  
En ting er sikkert . En blir ensom ved å være egoistisk mot sin familie. 
Det kommer et regnskap tilslutt 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det viser bare at du har null peiling på hva det dreier seg om. 
Noen av oss har eldre foreldre , og hadde jeg ikke hatt søsken til å dele det økte omsorgsbehovet  så hadde jeg ikke strukket til. 
Du må gjerne le, men dette er noe folk ikke gidder å tenke på. 
Å latterliggjøre meg er jo bak mål.
Å være uten søsken er vel overkommelig når en er barn, men når en sjøl blir voksen så forandrer det seg . 

Det er jo tilsynelatende du som har null peiling. Hvis du hadde hatt det, så hadde du visst at det er veldig  mange som omtrent ikke har relasjon til egne søsken og at i slike tilfeller faller gjerne alt på en uansett hvor mange man er. Geografiske hindringer er jo også en ting. Det er virkelig ikke gitt å like eller som sagt i det hele tatt å ha en relasjon. Også blir det jo hva man gjør ut av det selv, det økte omsorgsbehovet du refererer til. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp med en bror og er likevel alene om alt den dag i dag, ingen til å hjelpe med å ta seg av "eldre foreldre". Vi har heller ikke noe kontakt, vi klaffet vel aldri helt. 

Jeg har et enebarn, ser ingen problemer med det. Jeg har ingen glede av mitt søsken, får melding innimellom om han kan låne penger av meg. 

Anonymkode: 14750...d26

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe ego å bare få ett barn, vitner om manglende kapasitet og overskudd

Anonymkode: 0b3a6...54e

Er det ikke bedre å stoppe på ett barn enn å få flere barn enn man har kapasitet og overskudd for? Det egoistiske hadde jo vært å få barn man ikke klarer ta seg av.

Anonymkode: 11131...767

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid vært glad jeg ikke har søsken. Det virket så bråkete og kaotisk. Så da valgte jeg å få ett barn selv også.

Aldri følt meg ensom eller alene av den grunn. Har mange gode venner, og min egne familie. Vi støtter hverandre i tynt og tykt.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig mange som klager over at de er trøtte og slitne av å ha fulltidsjobb og to barn, så i følge deg finnes det ganske mange lite oppegående foreldre, altså.

Anonymkode: bb74f...814

Det er det ingen grunn til å diskutere. Langt over halvparten er under pari.

Men vi trenger at også de litt dårlige foreldrene får barn. De fleste greier seg greit.

Når det kommer til antall, så kommer vi ikke fra at alle som ikke får minst ett barn pr. voksen overlater fremtidige byrder til andres barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det ikke bedre å stoppe på ett barn enn å få flere barn enn man har kapasitet og overskudd for? Det egoistiske hadde jo vært å få barn man ikke klarer ta seg av.

Alle må jo være like, og tenke likt, ellers blir det feil. 2,3 barn er fasiten, om du ikke vil være egoistisk. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det for alle.

Ingen barn, har du tenkt på alderdommen. 

To av samme kjønn, skal dere prøve å få det til på tredje? 

Oi, tre, var det planlagt. 

Ingen vits i å være så nærtagende. Folk er ikke så opptatt av deg. De slenger bare ut kommentarer, uansett, og har glemt det sekundet etter. 

Anonymkode: 9c6e8...4f7

Du skjønner vel at det er forskjell på at folk sier litt på fleip at man må jo prøve å få en jente dersom man har to gutter, og at folk sier at det er synd på barnet ditt fordi det blir helt alene i verden og har det helt forferdelig grusomt? For det er jo faktisk det de sier, folk som kommenterer enebarn på den måten.

Anonymkode: e5bf9...e37

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har «bare to», og får stadig spørsmål om vi ikke skal prøve på en tredje. «Bare gutter» har vi også😂

Anonymkode: 30f8a...0b2

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler på det samme som deg ang mitt enebarn. Men har lært for lenge siden at folk er tankeløse og sier idiotiske ting så det er bare å drite i det. 

Søsken vil ikke nødvendigvis få et godt forhold og de vil heller ikke nødvendigvis være til hjelp eller bistå når man får gamle foreldre. Jeg har 2 brødre. Når den tid kommer at behovet er der for å hjelpe våre foreldre vil den ene være hjelp og andre vil nok bry seg mest om seg selv og sine behov. 

Anonymkode: b6235...a50

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...