AnonymBruker Skrevet 2. oktober #1 Del Skrevet 2. oktober Far stevner meg for retten. Han har nå ved flere anledninger vært voldelig. Han var aggressiv før vi fikk barn, kunne rive ned ting osv. Og han har vært fysisk hard med hunden vår. Da barnet ble født forsøkte han å ta det fra meg, trutt og jevnt, ved å faktisk bare ta det, men også via tingretten. Nå er barnet eldre, 3 år. Han stevner meg igjen, og da stopper alle stønader og alt fra NaV fordi jeg nekter jo det samværet han vil ha. Da skjønner dere tegninga. Jeg blir sittende fast i huset vi bor i (han forsøker å kaste meg ut derfra også, og krever husleie) Er ikke dette slemt? Og et fryktelig dårlig konsept laget av tingretten? Jeg blir tvunget til å la han ha samvær selv om ham er aldeles gått fra vettet. Han eier jo ikke empati . I dag har han kjøpt masse til barnet, han «kjøper hen» og lærer barnet at det ikke skal komme til meg. Jeg føler ikke retten gjennomskuer det, og jeg er fullstendig tom for energi, og føler at tingretten i seg selv er en scam fordi de sjekker ikke opp ting skikkelig Anonymkode: 71a7f...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #2 Del Skrevet 2. oktober Men TS du har jo en rekke muligheter her, du kan ta kontakt med krisesenter, snakk med barnevernet, få deg en advokat - du er ikke KUN er offer, du er også handlekraftig om du ikke ser deg selv som offer.. og ikke minst, du har med åpne øyne satt deg selv i en vanskelig situasjon, det er på tide å velge ta deg og barnet ut av den. Anonymkode: 41319...780 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #3 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men TS du har jo en rekke muligheter her, du kan ta kontakt med krisesenter, snakk med barnevernet, få deg en advokat - du er ikke KUN er offer, du er også handlekraftig om du ikke ser deg selv som offer.. og ikke minst, du har med åpne øyne satt deg selv i en vanskelig situasjon, det er på tide å velge ta deg og barnet ut av den. Anonymkode: 41319...780 Jeg har da advokat.. hva mener du den advokaten skal gjøre? Han kan jo bare fortelle retten det som har skjedd, og det gjør vi jo. Men far «vinner» likevel. Anonymkode: 71a7f...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #4 Del Skrevet 2. oktober Iallefall frem til nå. Og det er rart… Anonymkode: 71a7f...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #5 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da skjønner dere tegninga. Jeg blir sittende fast i huset vi bor i (han forsøker å kaste meg ut derfra også, og krever husleie) Er det hans hus? Anonymkode: 9dbda...410 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #6 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Far stevner meg for retten. Han har nå ved flere anledninger vært voldelig. Han var aggressiv før vi fikk barn, kunne rive ned ting osv. Og han har vært fysisk hard med hunden vår. Da barnet ble født forsøkte han å ta det fra meg, trutt og jevnt, ved å faktisk bare ta det, men også via tingretten. Nå er barnet eldre, 3 år. Han stevner meg igjen, og da stopper alle stønader og alt fra NaV fordi jeg nekter jo det samværet han vil ha. Da skjønner dere tegninga. Jeg blir sittende fast i huset vi bor i (han forsøker å kaste meg ut derfra også, og krever husleie) Er ikke dette slemt? Og et fryktelig dårlig konsept laget av tingretten? Jeg blir tvunget til å la han ha samvær selv om ham er aldeles gått fra vettet. Han eier jo ikke empati . I dag har han kjøpt masse til barnet, han «kjøper hen» og lærer barnet at det ikke skal komme til meg. Jeg føler ikke retten gjennomskuer det, og jeg er fullstendig tom for energi, og føler at tingretten i seg selv er en scam fordi de sjekker ikke opp ting skikkelig Anonymkode: 71a7f...8b3 Fra far sin side, hvordan ville denne tråden da blitt opprette, skrevet og hva ville far ha formidlet om mor? Fra Nav og tingrettens sin side hvordan ville fremstillingen da ha blitt? Tingretten og Nav gjør en jobb, de skal høre på begge parter, ta stilling til hvem som fremstår mest treoverdig og sannferdig, av far og mor. At du ts, i tillegg legger saken ut på nettet kan fars advokat snappe opp, og bruke mot deg i rettsprosessen så dette er lite smart av deg å gjøre, forutsagt at saken er reel, og ikke fri fantasi, da. Det siste vet man aldri på nettet. Anonymkode: fccea...931 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #7 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Far stevner meg for retten. Han har nå ved flere anledninger vært voldelig. Han var aggressiv før vi fikk barn, kunne rive ned ting osv. Og han har vært fysisk hard med hunden vår. Da barnet ble født forsøkte han å ta det fra meg, trutt og jevnt, ved å faktisk bare ta det, men også via tingretten. Nå er barnet eldre, 3 år. Han stevner meg igjen, og da stopper alle stønader og alt fra NaV fordi jeg nekter jo det samværet han vil ha. Da skjønner dere tegninga. Jeg blir sittende fast i huset vi bor i (han forsøker å kaste meg ut derfra også, og krever husleie) Er ikke dette slemt? Og et fryktelig dårlig konsept laget av tingretten? Jeg blir tvunget til å la han ha samvær selv om ham er aldeles gått fra vettet. Han eier jo ikke empati . I dag har han kjøpt masse til barnet, han «kjøper hen» og lærer barnet at det ikke skal komme til meg. Jeg føler ikke retten gjennomskuer det, og jeg er fullstendig tom for energi, og føler at tingretten i seg selv er en scam fordi de sjekker ikke opp ting skikkelig Anonymkode: 71a7f...8b3 Kan du dokumentere dine påstander om vold? Har dere ikke en sakkyndig? Bor dere i samme bolig mens dere er under tingretten?? Om du og barnet hadde bodd i egen bolig, hadde ingen stødnader stoppet. Du må ha på en taleopptaker når bf prøver å manipulere barnet. Anonymkode: 82f79...630 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #8 Del Skrevet 2. oktober Bor han også i huset? For hvis ikke kan han faktisk kreve husleie av deg om du bor der og ikke han når dere begge eier det. Anonymkode: 4c2eb...28f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #9 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (10 timer siden): Bor han også i huset? For hvis ikke kan han faktisk kreve husleie av deg om du bor der og ikke han når dere begge eier det. Anonymkode: 4c2eb...28f Nei.. det kan han ikke. Jeg betaler på lånet. Det er «vårt» . Og det er kun jeg som vedlikeholder Anonymkode: 71a7f...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #10 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kan du dokumentere dine påstander om vold? Har dere ikke en sakkyndig? Bor dere i samme bolig mens dere er under tingretten?? Om du og barnet hadde bodd i egen bolig, hadde ingen stødnader stoppet. Du må ha på en taleopptaker når bf prøver å manipulere barnet. Anonymkode: 82f79...630 Ja det er ganske sært. Han kunne egentlig bare kjøpt seg eget. Men han er ikke flink med penger, selv om han har nok. Han tviholder på huset ja. Men egentlig skulle jeg overta. Men han bruker ungen som pressmiddel. Og stønadene. Anonymkode: 71a7f...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #11 Del Skrevet 3. oktober Andre bestemmer at jeg skal enten selge halve huset til han. Eller bo i et hus i en bolig . Jobb og sånt spiller ingen rolle… Men jeg lever et liv med angst nå og vil egentlig rømme. Det var resultatet av det her Anonymkode: 71a7f...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #12 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei.. det kan han ikke. Jeg betaler på lånet. Det er «vårt» . Og det er kun jeg som vedlikeholder Anonymkode: 71a7f...8b3 Hva mener du med at huset er "vårt"? Enten er det ditt eller hans eller begges. Det er ikke noe liksom-eierskap på hus. Anonymkode: dccb6...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #13 Del Skrevet 3. oktober Det er leit å høre om alt dette, og jeg håper du får gjennomslag i retten. Men om dette er et hus dere eier sammen, har han nok i prinsippet rett på noe husleie av deg selv om du betaler på lånet og selv om det er du som vedlikeholder. For det er vel noe egenkapital inne i bildet, også? På den annen side: Det er uryddig at du betaler på lånet for dere begge, da avdragene går til å redusere begges lån, altså sparer du i egen bolig for deg og han. Men disse to forholdene går nødvendigvis ikke opp i opp og utgjør begge en juridisk utfordring. Dette er en rotete situasjon som du bør komme deg vekk fra, enten ved å selge din andel og flytte eller å kjøpe ut ham. Du får ikke nødvendigvis mer rett til huset per se juridisk sett ved å betale på hans del av lånet og vedlikeholde det. Få orden på eierforholdene snarest! Anonymkode: dcd2b...5a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #14 Del Skrevet 3. oktober Bor du sammen med han? Anonymkode: 83637...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #15 Del Skrevet 3. oktober Du må gjøre det du kan for at han skal ha færrest mulig pressmidler å bruke mot deg. Selg boligen og flytt! Jeg vet det krever mye, men da tar du vekk noe av makta hans. Ta høyde for at han kan finne på å kreve mer av overskuddet enn det han skal ha, så i oppgjørsskjema o.l. MÅ det skrives at dere skal ha utbetalt riktig andel til hvert deres kontonummer. Du må dokumentere alt du har brukt på huset, både i nedbetaling og vedlikehold / oppussing. Prøver han seg på å kreve leie så sier du at du har betalt så mye på huset at han ikke kan kreve leie (aldri innrøm at leie er noe du burde betalt). Har du snakket med advokaten din om å anmelde han for volden? Har du vitner, bilde- eller videobevis, journalnotater om skader (fysisk eller psykisk)? Har du fortalt andre om volden tidligere? Har noen sendt bekymringsmelding til barnevernet om far? Snakk med advokaten om det. Viktig at det ikke fremstår som hevn, og da må du ha bevis. Ellers gjelder det å tenke smart hele tiden. Kun ha skriftlig kontakt, aldri skriv noe som kan brukes mot deg, hold deg nøytral og ikke svar på usakligheter. Du må snakke med alle rundt deg om hva de har sett og hvordan de har opplevd han, kanskje noen kan vitne mot han. Barnehagen kan også ha hatt mistanker uten at de nødvendigvis har meldt noe. Anonymkode: f17da...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #16 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Andre bestemmer at jeg skal enten selge halve huset til han. Eller bo i et hus i en bolig . Jobb og sånt spiller ingen rolle… Men jeg lever et liv med angst nå og vil egentlig rømme. Det var resultatet av det her Anonymkode: 71a7f...8b3 Du må selvsagt kjøpe han ut, eller han kjøper ut deg, eller dere selger boligen og får dere to nye bosteder. Skulle du bare overtatt huset "gratis"? Kanskje ikke så rart at du blir stevnet.. Anonymkode: a0111...aa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #17 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Andre bestemmer at jeg skal enten selge halve huset til han. Eller bo i et hus i en bolig . Jobb og sånt spiller ingen rolle… Men jeg lever et liv med angst nå og vil egentlig rømme. Det var resultatet av det her Anonymkode: 71a7f...8b3 Forklaringen din er veldig usammenhengende og vanskelig å forstå. Hvem andre er det som bestemmer at du skal gjøre det? Bo i et hus i en bolig? Hva mener du? Hvis dere eier huset 50/50 og ikke er enige om hvem som skal overta, må du jo gå videre ved å enten kreve å få beholde huset etter husstandsfellesskapsloven eller kreve salg av boligen. Anonymkode: 2eed8...853 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #18 Del Skrevet 3. oktober Du bør kvinne deg opp litt. Du kan ikke gå rundt med så intens angst om du skal vinne mot han i noe som helst. Det kan ikke leve som du gjør nå og være en god mor. Få deg mer hjelp, finn en advokat du virkelig kan stole på, som gjør at du føler deg tryggere. Husk hvor mye skal kreves av deg nå, hva må til for at du kan stå sterkt og føle deg trygg? Har selv stått i skikkelig fæle situasjoner mot en eks, sto stødig uten nerver helt alene i kampen mot han. Det gjelder å skaffe hjelp der man kan, ikke bare lage en tråd her og få litt trøst heller. Da min eks avlyste alle rundt oss til å hjelpe meg med flyttelass så kjørte jeg alt alene. Da han truet og trakasserte meg tok jeg lydopptak og ringte politiet. Hver gang. Da han ordnet så andre fulgte med på meg valgte jeg å overse. Da han begynte å bli fysisk mot meg så la jeg inn en anmeldelse. Da han meldte meg til barnevernet sto jeg stødig alene og viste alle bevis mot han. Da alle snudde seg mot meg sørget jeg for å gjøre positive ting hver dag og fokusere på barnet. Enden på visa var at alle angret seg på å blitt med eksen på dette. Eksen har sak på seg og kan ikke få enkelte jobber pga rulleblad. Han har innrømmet falsk melding til barnevernet så han blir aldri trodd der igjen. Anonymkode: a58f4...90a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå