AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #1 Del Skrevet 2. oktober 2024 Hei! Jeg er arbeidsledig men ser meg etter en jobb som jeg kan stå i med tanke på helsa mi( den forrige jobben min var for krevende og gikk på helsa løs) forlenget derfor ikke vikariatet mitt som gikk ut i juli, det er NAV som har betalt sykepenger til meg siden da. ettersom om at sykepenger betales etterskuddsvis vil jeg da få betalt de resterende pengene fra NAV dersom jeg finner meg en ny jobb? Anonymkode: 5a98b...4e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #2 Del Skrevet 2. oktober 2024 Ingen som vet? Anonymkode: 5a98b...4e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #3 Del Skrevet 2. oktober 2024 Er det ikke lettest å spørre nav.. Anonymkode: fa98b...327 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #4 Del Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Er det ikke lettest å spørre nav.. Anonymkode: fa98b...327 Jo for all del men tenkte å høre her først om noen vet 😊 Anonymkode: 5a98b...4e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #5 Del Skrevet 2. oktober 2024 Ja, det vil du. Anonymkode: 99fab...e4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #6 Del Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det vil du. Anonymkode: 99fab...e4c Ok, uavhengig om man er begynner å jobbe før maksdato av sykepengene? Anonymkode: 5a98b...4e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #7 Del Skrevet 2. oktober 2024 Du får selvfølgelig sykepenger så lenge du er sykemeldt. ( så lenge du er innenfor maksdato) Når du begynner på jobbe igjen får du lønn Anonymkode: fc173...8d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #8 Del Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Du får selvfølgelig sykepenger så lenge du er sykemeldt. ( så lenge du er innenfor maksdato) Når du begynner på jobbe igjen får du lønn Anonymkode: fc173...8d6 Ja men tror du misforstod spørsmålet mitt 😊 Anonymkode: 5a98b...4e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #9 Del Skrevet 2. oktober 2024 Du får sykepenger for den perioden du er sykemeldt og lønn når du begynner å jobbe igjen. Har bedriften lønnsutbetaling i samme måned som arbeidet er utført, så vil du den første måneden få lønn og sykepenger, siden sykepenger utbetales etterskuddsvis. Tar du jobb i en bedrift som betaler lønn først måneden etter, så vil du ikke få " dobbelt". Hvordan kan dette være noe å lure på? Anonymkode: 4fcbf...ad6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #10 Del Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du får sykepenger for den perioden du er sykemeldt og lønn når du begynner å jobbe igjen. Har bedriften lønnsutbetaling i samme måned som arbeidet er utført, så vil du den første måneden få lønn og sykepenger, siden sykepenger utbetales etterskuddsvis. Tar du jobb i en bedrift som betaler lønn først måneden etter, så vil du ikke få " dobbelt". Hvordan kan dette være noe å lure på? Anonymkode: 4fcbf...ad6 Ja men som sagt så betaler nav ut sykepenger etterskuddsvis å dersom jeg begynner å jobbe der jeg tenker har de lønn 15 i mnd og betaler forskuddsvis. så da vil jeg jo få ettebetalt for nav for mnd før samt lønn i innehavende mnd? Anonymkode: 5a98b...4e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #11 Del Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja men som sagt så betaler nav ut sykepenger etterskuddsvis å dersom jeg begynner å jobbe der jeg tenker har de lønn 15 i mnd og betaler forskuddsvis. så da vil jeg jo få ettebetalt for nav for mnd før samt lønn i innehavende mnd? Anonymkode: 5a98b...4e8 Ja, NAV vil berale for perioden du er sykmeldt og ikke er i arbeid. Anonymkode: 9fef3...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #12 Del Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ja men som sagt så betaler nav ut sykepenger etterskuddsvis å dersom jeg begynner å jobbe der jeg tenker har de lønn 15 i mnd og betaler forskuddsvis. så da vil jeg jo få ettebetalt for nav for mnd før samt lønn i innehavende mnd? Anonymkode: 5a98b...4e8 Men du får ikke sykepenger mer enn 12 mnd, aka 52 uker. Skjønner ikke helt hva du mener med lønn i 15 mnd? Mulig jeg misforstår her, men tenker du å skaffe enn ny jobb også være 100% sykemeldt? Fordi, viss du ikke faktisk starter i jobben din og har oppmøte, så spørs det om du får starte og du blir normalt sett ikke lønnsmeldt før du har møtt opp. Og ser ikke helt poenget med hvorfor du skal begynne i ny jobb før du er frisk nok til å jobbe noe. Jeg var delvis sykemeldt mens jeg var arbeidsledig, litt spesiell situasjon, men min midlertidige stilling gikk ut 31.12, også var jeg arbeidsledig i 3 mnd men så ringte de og ville ha meg tilbake. Jeg var delvis sykemeldt når jeg sluttet og delvis sykemeldt når jeg skulle begynne på igjen. Målet var å jobbe meg tilbake i full stilling. Så jeg signerte 100% midlertidig kontrakt og begynte igjen, men var 60% sykemeldt den første tiden, mens jeg økte på litt og litt. Da ble det visst noen greier med HR og sjefen. HR begynte å bjeffe om jeg egentlig hadde rettighet på sykepenger, men det ordner seg når de kontaktet NAV selv og fikk det bekreftet. Sjefen hadde visst blitt fortalt av HR at han ikke skulle ansatt meg i 100% stilling, og at det var feil måte å gjøre det på, og at jeg kun burde blitt ansatt i den stillingensprosenten jeg var i stand til å jobbe, siden jeg var sykemeldt før jeg begynte?!. Dette er en offentlig stilling. Veldig spesielt da jeg verken planla eller visste hvordan de neste månedene ble og veldig pussig med tanke på at det gir lite rom for å øke på å jobbe mer visst jeg hadde signert kun 40-50% stilling, målet var jo hele tiden å komme tilbake i fullt arbeid. Jeg er heldigvis tilbake i 100% arbeid i dag, så det har gått fint og det er litt in your face til HR-avdelingen. Så bare vær klar over at det kan bli turmulter om du signerer en 100% kontrakt uten at du faktisk starter i den stillingen til begynne å med. Anonymkode: f2483...b2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #13 Del Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men du får ikke sykepenger mer enn 12 mnd, aka 52 uker. Skjønner ikke helt hva du mener med lønn i 15 mnd? Mulig jeg misforstår her, men tenker du å skaffe enn ny jobb også være 100% sykemeldt? Fordi, viss du ikke faktisk starter i jobben din og har oppmøte, så spørs det om du får starte og du blir normalt sett ikke lønnsmeldt før du har møtt opp. Og ser ikke helt poenget med hvorfor du skal begynne i ny jobb før du er frisk nok til å jobbe noe. Jeg var delvis sykemeldt mens jeg var arbeidsledig, litt spesiell situasjon, men min midlertidige stilling gikk ut 31.12, også var jeg arbeidsledig i 3 mnd men så ringte de og ville ha meg tilbake. Jeg var delvis sykemeldt når jeg sluttet og delvis sykemeldt når jeg skulle begynne på igjen. Målet var å jobbe meg tilbake i full stilling. Så jeg signerte 100% midlertidig kontrakt og begynte igjen, men var 60% sykemeldt den første tiden, mens jeg økte på litt og litt. Da ble det visst noen greier med HR og sjefen. HR begynte å bjeffe om jeg egentlig hadde rettighet på sykepenger, men det ordner seg når de kontaktet NAV selv og fikk det bekreftet. Sjefen hadde visst blitt fortalt av HR at han ikke skulle ansatt meg i 100% stilling, og at det var feil måte å gjøre det på, og at jeg kun burde blitt ansatt i den stillingensprosenten jeg var i stand til å jobbe, siden jeg var sykemeldt før jeg begynte?!. Dette er en offentlig stilling. Veldig spesielt da jeg verken planla eller visste hvordan de neste månedene ble og veldig pussig med tanke på at det gir lite rom for å øke på å jobbe mer visst jeg hadde signert kun 40-50% stilling, målet var jo hele tiden å komme tilbake i fullt arbeid. Jeg er heldigvis tilbake i 100% arbeid i dag, så det har gått fint og det er litt in your face til HR-avdelingen. Så bare vær klar over at det kan bli turmulter om du signerer en 100% kontrakt uten at du faktisk starter i den stillingen til begynne å med. Anonymkode: f2483...b2f Forresten mulig at det hadde med arbeidgiverperioden å gjøre, men jeg antar at når HR kontaktet NAV og fikk det de bekreftet at jeg hadde rett på sykepenger og at det var den samme sammenhengende sykefraværet som når jeg ble sykemeldt mens jeg jobbet der før, at de fikk unntak til å betale arbeidgiverperioden på nytt. Håper jeg, om ikke kan jeg skjønne at det er et problem. Anonymkode: f2483...b2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #14 Del Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men du får ikke sykepenger mer enn 12 mnd, aka 52 uker. Skjønner ikke helt hva du mener med lønn i 15 mnd? Mulig jeg misforstår her, men tenker du å skaffe enn ny jobb også være 100% sykemeldt? Fordi, viss du ikke faktisk starter i jobben din og har oppmøte, så spørs det om du får starte og du blir normalt sett ikke lønnsmeldt før du har møtt opp. Og ser ikke helt poenget med hvorfor du skal begynne i ny jobb før du er frisk nok til å jobbe noe. Jeg var delvis sykemeldt mens jeg var arbeidsledig, litt spesiell situasjon, men min midlertidige stilling gikk ut 31.12, også var jeg arbeidsledig i 3 mnd men så ringte de og ville ha meg tilbake. Jeg var delvis sykemeldt når jeg sluttet og delvis sykemeldt når jeg skulle begynne på igjen. Målet var å jobbe meg tilbake i full stilling. Så jeg signerte 100% midlertidig kontrakt og begynte igjen, men var 60% sykemeldt den første tiden, mens jeg økte på litt og litt. Da ble det visst noen greier med HR og sjefen. HR begynte å bjeffe om jeg egentlig hadde rettighet på sykepenger, men det ordner seg når de kontaktet NAV selv og fikk det bekreftet. Sjefen hadde visst blitt fortalt av HR at han ikke skulle ansatt meg i 100% stilling, og at det var feil måte å gjøre det på, og at jeg kun burde blitt ansatt i den stillingensprosenten jeg var i stand til å jobbe, siden jeg var sykemeldt før jeg begynte?!. Dette er en offentlig stilling. Veldig spesielt da jeg verken planla eller visste hvordan de neste månedene ble og veldig pussig med tanke på at det gir lite rom for å øke på å jobbe mer visst jeg hadde signert kun 40-50% stilling, målet var jo hele tiden å komme tilbake i fullt arbeid. Jeg er heldigvis tilbake i 100% arbeid i dag, så det har gått fint og det er litt in your face til HR-avdelingen. Så bare vær klar over at det kan bli turmulter om du signerer en 100% kontrakt uten at du faktisk starter i den stillingen til begynne å med. Anonymkode: f2483...b2f Beklager dårlig formulering men mente altså datoen 15. i mnd * Og nei jeg tenkte ikke å være sykemeldt samtidig som jeg jobber ,men jeg ØNSKER å prøve å komme meg ut i jobb fordi jeg tror det skal gå greit hvis jeg får meg en jobb som er litt mindre stressende enn min tidligere arbeidsplass. Anonymkode: 5a98b...4e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #15 Del Skrevet 2. oktober 2024 Du får sykepenger for den perioden du sender krav om sykepenger for. Har du eksempelvis sykemelding 12/10- 29/10 og starter i jobb 2/11 får du utbetalt sykepenger for perioden i november og lønn for november en gang i desember. Anonymkode: 87e76...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #16 Del Skrevet 3. oktober 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ja men tror du misforstod spørsmålet mitt 😊 Anonymkode: 5a98b...4e8 Nei jeg gjorde ikke det Du vil å utbetalt sykepenger for alle dager du er sykemeldt. Hvis du blir friskmeldt og begynner i jobb dagen etter sykemeldingen din går ut, vil du få lønn fra den dagen. Når utbetalingene skjer har ingen betydning. Du får det du har krav på. Anonymkode: fc173...8d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #17 Del Skrevet 5. oktober 2024 👌🏽 Anonymkode: 5a98b...4e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå