Gå til innhold

Alt skal handle om sex i dag. Håpløst!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Men det finns gode verdier da. God og dårlig er definert utifra hvordan folk flest opplever behandlingen. Hvor universalt positivt eller negativt motatt vil du bli.

NEI.

For dette er det viktige med en partner  : du er ikke på jakt av å bli likt av folk flest. Målet er ikke å bli universelt likt ; du er på jakt etter den personen som DU har lyst å være med og gir DITT liv noe.

Og det betyr at de må dele DINE verdier, ikke de alle andre har, eller flertallet har

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei det er ingen selvfølgelighet at jeg skulle vært oversvømt av kvinner. For til syvende og sist er det jeg står for og skriver i tråden her ganske ubetydelig mot alt annet jeg først skal veies for og mot, for å i det hele tatt være aktuell, så da er det ikke mye igjen av oversvømmelsen ;) 

Men det går fint. Jeg er ikke interessert i å bli oversvømt. Jeg trenger bare hun ene som finner ut at jeg er en knakende bra kar etter at hun har veid meg for og mot det meste. :) 

Jeg har gitt opp, men jeg har ikke gitt opp. Hvis det gir mening. 

TS

Anonymkode: 5cbfe...1bb

Det gir mening, samme her. 

Du har vært flink å prøve da, jeg har kun prøvd en liten gang med å dra på en fest og gå igjen med en gang. Men det er så ute av min komforsone å være edru og alene blandt masse fulle folk på festival. Det var noen menn som forsøkte å få kontakt. Fulle menn, så det var ikke noe å hente av det og jeg var frekk med dem fordi jeg følte meg truet 😅 

Noen ganger er festligheter en veldig liten smule lik zombie akapolypser.

Kunne ønske det var andre steder. Er det virkelig ingen steder hvor en kan slippe unna sex folkene? Orker ikke oppleve mange dårlige episoder, vil hoppe rett til de få som har mer for seg. Så må finne ut hvordan å være sosial med mange nok menn, til at det er mulig å i nøytral setting komme over en det vokser føelsler med. Å så prøve meg på han, uten å noen gang måtte date eller snakke med alle andre på den måten.

Anonymkode: a51bc...609

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du har vært flink å prøve da, jeg har kun prøvd en liten gang med å dra på en fest og gå igjen med en gang. Men det er så ute av min komforsone å være edru og alene blandt masse fulle folk på festival. Det var noen menn som forsøkte å få kontakt. Fulle menn, så det var ikke noe å hente av det og jeg var frekk med dem fordi jeg følte meg truet 😅 

Kunne ønske det var andre steder. Er det virkelig ingen steder hvor en kan slippe unna sex folkene? Orker ikke oppleve mange dårlige episoder, vil hoppe rett til de få som har mer for seg. Så må finne ut hvordan å være sosial med mange nok menn, til at det er mulig å i nøytral setting komme over en det vokser føelsler med. Å så prøve meg på han, uten å noen gang måtte date eller snakke med alle andre på den måten.

Forstår at han ikke garantert er interisert. Om han sier nei, er det å lete etter neste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest gjennom de siste sidene, så tenker jeg at man må vokte seg litt for å ikke havne i motsatt grøft, rent holdningsmessig til sex. Hvis jeg var singel, en godt voksen mann, så ville det jo være ganske åpenbart at jeg er ute etter noen å ha sex med, når jeg dater. Alt trenger likevel ikke handle om det.

Anonymkode: 57248...67c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, den sosiale dynamikken er preget av kulturen. Det er ofte akkurat det samme som skjer på sosiale treff som på app'er. Man blir på mange områder møtt på akkurat samme måten. Og det er helt normalt at den ene part er veldig mye mer tilbakeholden/innsluttet. 

Mulig sosial deltakelse er bedre. Sånn type organisasjon, idrett, komitèer osv. Det viktige er altså at man kommer seg ut, for kjærligheten banker ikke akkurat på døren din umeldt. Man må legge opp til det. Men det betyr ikke at virkeligheten er så mye bedre enn apper.

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Etter å ha lest gjennom de siste sidene, så tenker jeg at man må vokte seg litt for å ikke havne i motsatt grøft, rent holdningsmessig til sex. Hvis jeg var singel, en godt voksen mann, så ville det jo være ganske åpenbart at jeg er ute etter noen å ha sex med, når jeg dater. Alt trenger likevel ikke handle om det.

Anonymkode: 57248...67c

De siste sidene har blitt spissformulerte. Jeg ser det. Både for og imot. Blir fort slik når man skal diskutere og få fram poenger. Men sett fra mine øyne så ligger jeg overhodet ikke i en grøft. Jeg er enda der at sex både er bra og godt, og jeg har mine behov. Men som du sier, alt trenger ikke handle om sex. Og siden jeg veier kjærlighet tyngre enn sex så er jeg er villig til å gi slipp på sex hvis kjærligheten tok meg med storm. Likevel er ikke utgangspunktet å leve sexløst. 

Jeg har vært noen år singel, og det er ikke sexen jeg nå savner. Men kjærlighet, nærhet, kos, oppmerksomhet og samliv. En å dele livet med og leve sammen med. Sex blir bare et fint krydder i forhold til alt dette. 

TS

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, den sosiale dynamikken er preget av kulturen. Det er ofte akkurat det samme som skjer på sosiale treff som på app'er. Man blir på mange områder møtt på akkurat samme måten. Og det er helt normalt at den ene part er veldig mye mer tilbakeholden/innsluttet. 

Mulig sosial deltakelse er bedre. Sånn type organisasjon, idrett, komitèer osv. Det viktige er altså at man kommer seg ut, for kjærligheten banker ikke akkurat på døren din umeldt. Man må legge opp til det. Men det betyr ikke at virkeligheten er så mye bedre enn apper.

TS

Derfor har vi service folk. Har hatt en god tone med postmannen når jeg bestiller større ting, du vet aldri 😅

Er ikke sportsinterisert nok til å date typisk treningsglade folk, har mine egene mål men vil ikkke ha den felles om trening viben, det er mange andre kvinner for akkurat dem.

Liker kreative ting, så kanskje om jeg reiser til steder hvor det skjer mer rundt nettop det, det er noe sosialt hvertfall. Det er en foto klubb her men alle menn er over 50 år, og det er heller ingen kvinner på min alder der, så da er det jo sosialt men ikke det mest gunstige stedet når jeg uansett best liker å ta bilder og alt det der alene.

Tror egentlig jeg er litt for sær for gruppen menn jeg selv liker. Liker humanitære menn, men er mulig for usosial for den type folk. Mine er sikkert hjemme de. Ikke at vi må være med noen som er akkurat som oss, vet vel ikke egentlig hvem jeg passer med. Men ikke noen som sier feminist som skjellsord, er jeger osv. Å gjett hvilket smørøyet jeg bor i. Jegerland.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Dette har jeg skrevet om tidligere. 

Fordi man er tilgjengelige på apper så er det der det liksom skal skje. Det vil si, folk er generelt lite tilgjengelige i rl. Man er mye mer innesluttet enn for 20 år siden. Folk er ikke åpen for eller våken for hverandre. Og henvendelser er ofte uønsket. Skal man lykkes i rl i dag så må man likevel innfri utifra mulighetene man har i kortstokken på Tinder. Så veldig få henvendelser er ønsket. Da må du ha et overfladisk og seksuelt utgangspunkt som er godt nok for at det skal være en ønsket henvendelse. Som vi vet så er det kun fåtallet dette gjelder. Og de vasser gjerne i tilbud på appene også! 

Du kan da ikke tro at rl-sjekking er det samme som for 20 år siden. Det er en helt annen verden i dag. Kulturen er helt endret. Språket, formene, menneskene, tankene og verdiene mot og for hverandre - alt er endret. Men igjen, du må gjerne stå i det selv for å se det.

Jeg er ikke på apper lenger. Jeg har gitt opp. Bra det ikke er å bli sett på som irrasjonell tåpelig i det minste..

TS

Du jeg lever helt faktisk i rl jeg også, og både flørter og blir flørtet med. Jeg har ikke ikledd meg bestemorforkle og isolert meg i huset. 

Jeg står i det, jeg går bare ikke over en  grense jeg ikke krysser fordi jeg er gift. Både jeg og min mann har lov til å flørte. Å oppnå og ha den dialog som kunne føre til mer dersom vi var single opplever jeg, og akkurat angående den biten har lite endret seg. Å være tydelig på at jeg ikke er tilgjengelig, tidsnok til at det ikke blir ugreit er den biten ved å oppnå kontakt som er mest komplisert. 

Å våge å ta kontakt, flørte, tulle og oppnå kjemi kan være skummelt for mange, men det har også alltid være skummelt og vanskelig for mange. Ikke noe nytt under solen der. 

Å ha blitt eldre påvirker nok en del, men gjør ingenting umulig, så lenge det er samme aldersgruppe som deg selv du prøver deg på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (3 minutter siden):

Du jeg lever helt faktisk i rl jeg også, og både flørter og blir flørtet med. Jeg har ikke ikledd meg bestemorforkle og isolert meg i huset. 

Jeg står i det, jeg går bare ikke over en  grense jeg ikke krysser fordi jeg er gift. Både jeg og min mann har lov til å flørte. Å oppnå og ha den dialog som kunne føre til mer dersom vi var single opplever jeg, og akkurat angående den biten har lite endret seg. Å være tydelig på at jeg ikke er tilgjengelig, tidsnok til at det ikke blir ugreit er den biten ved å oppnå kontakt som er mest komplisert. 

Å våge å ta kontakt, flørte, tulle og oppnå kjemi kan være skummelt for mange, men det har også alltid være skummelt og vanskelig for mange. Ikke noe nytt under solen der. 

Å ha blitt eldre påvirker nok en del, men gjør ingenting umulig, så lenge det er samme aldersgruppe som deg selv du prøver deg på. 

Synes det er rart at du sammenligner hverdagslig kontakt som gift med det å date og flørte. Føler ikke det er sammenlignbart når det å ta steget videre aldri er på agendaen. Synes også du anstrenger deg veldig med å undergrave kompleksiteten i datingkulturen i dag. Det gir liksom ikke mening når man ellers hadde inntrykk av at du opprinnelig mente at dating i dag er tøft på mange ulike måter. Du har blant annet [rettmessig] gitt menn en del skyld for en pågående ukultur, så du vet jo at ting er mer anstrengt enn tidligere. Samt at kvinner møter menn med forsvarsmekanismer påskrudd. Alt dette påvirker alle. Det blir en evig runddans der man bedømmer det overfladiske først, ser på hverandre med krav, leter etter det negative og ikke gir noen tvil tilgode. Bunnet i seksualisering. Klart dette har gjort dating vanskelig. Og klart dette har ført til en mye vanskeligere dynamikk i rl. 

Mulig det er lettere for enkelte personer, enkelte aldersgrupper, de som er i et forhold og med tanke på bosted, men igjen, enslighetstallene lyver ikke. Dynamikken mellom folk der ute er overhodet ikke god.

Men greit nok. Jeg registrer at du mener det du gjør. Jeg har ingen hensikt å "vinne" over deg. Likevel ønsker tror jeg at om du skulle bli enslig (Gud, la oss nå ikke håpe det da), så kan det hende du hadde fått deg noen a-ha-opplevelser. For det er noe annet å bevitne datingkulturen fra utsiden enn å faktisk stå i den med begge beina selv. 

TS

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Likevel ønsker tror jeg at om du skulle bli enslig (Gud, la oss nå ikke håpe det da), så kan det hende du hadde fått deg noen a-ha-opplevelser. For det er noe annet å bevitne datingkulturen fra utsiden enn å faktisk stå i den med begge beina selv. 

TS

Korrigering. 👆

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (25 minutter siden):

Du er også i en generasjon hvor det sosiale fortsatt har bestått. Foreldrene mine som er rundt din alder har mange flere lette sosiale møter enn det jeg opplever vi har. Å når vi har, er det mest med dem rundt din alder og opp. Det er lett for meg å ha en samtale med en mann på 50, de er veldig pratesalige. Menn på 30 derimot, vi møter blikket og går hver vår vei. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er også i en generasjon hvor det sosiale fortsatt har bestått. Foreldrene mine som er rundt din alder har mange flere lette sosiale møter enn det jeg opplever vi har. Å når vi har, er det mest med dem rundt din alder og opp. Det er lett for meg å ha en samtale med en mann på 50, de er veldig pratesalige. Menn på 30 derimot, vi møter blikket og går hver vår vei. 

Nå er du kannske ikke 50 år, kanskje du var i 40 årene?? Beklager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (1 time siden):

NEI.

For dette er det viktige med en partner  : du er ikke på jakt av å bli likt av folk flest. Målet er ikke å bli universelt likt ; du er på jakt etter den personen som DU har lyst å være med og gir DITT liv noe.

Og det betyr at de må dele DINE verdier, ikke de alle andre har, eller flertallet har

U said it 👆

Bare man kan fungere sammen som par så er det det aller viktigste 👏👏👏👏

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Synes det er rart at du sammenligner hverdagslig kontakt som gift med det å date og flørte. Føler ikke det er sammenlignbart når det å ta steget videre aldri er på agendaen. Synes også du anstrenger deg veldig med å undergrave kompleksiteten i datingkulturen i dag. Det gir liksom ikke mening når man ellers hadde inntrykk av at du opprinnelig mente at dating i dag er tøft på mange ulike måter. Du har blant annet [rettmessig] gitt menn en del skyld for en pågående ukultur, så du vet jo at ting er mer anstrengt enn tidligere. Samt at kvinner møter menn med forsvarsmekanismer påskrudd. Alt dette påvirker alle. Det blir en evig runddans der man bedømmer det overfladiske først, ser på hverandre med krav, leter etter det negative og ikke gir noen tvil tilgode. Bunnet i seksualisering. Klart dette har gjort dating vanskelig. Og klart dette har ført til en mye vanskeligere dynamikk i rl. 

Mulig det er lettere for enkelte personer, enkelte aldersgrupper, de som er i et forhold og med tanke på bosted, men igjen, enslighetstallene lyver ikke. Dynamikken mellom folk der ute er overhodet ikke god.

Men greit nok. Jeg registrer at du mener det du gjør. Jeg har ingen hensikt å "vinne" over deg. Likevel ønsker tror jeg at om du skulle bli enslig (Gud, la oss nå ikke håpe det da), så kan det hende du hadde fått deg noen a-ha-opplevelser. For det er noe annet å bevitne datingkulturen fra utsiden enn å faktisk stå i den med begge beina selv. 

TS

Jeg undergraver ikke at dating er vanskelig og komplisert, men at det var mye enklere tidligere og tilsvarende mye vann nå. Dating er vanskelig og har alltids vært det. Kvinner har også alltid møtt menn med forsvarsmekanismer påskudd, og min generasjon måtte til og med finne oss i oppførsel som nå fører til at menn får sparken fra jobb. Seksualisering var ikke like uttalt, men desto mer skjedde som kvinner nå vet at ikke er ok, kan melde fra om og bli beskyttet fra. Menn har ikke plutselig blitt kåte og fått betydelig mer behov for å opptre ekkelt nå. Det er mindre slikt i rl nå, ikke mer. Mer på nettet, men nettet er ikke å få en hånd på kroppen fysisk. Sex har mange tidligere nå, men man har fremdeles lov til å si nei, og gjør like klokt i å si nei nå som tidligere, om man ikke vil. Overfladisk har bestandig vært første interesse. 

Om jeg hadde blitt singel nå hadde det selvfølgelig vært betydelig vanskeligere å finne ny mann enn da jeg var yngre, fordi jeg er blitt eldre, mer sær og mindre fleksibel. Det handler imidlertid ikke om at dating er så annerledes nå, men at JEG er annerledes nå. Du er blitt eldre og samme gjelder deg. Er du mann som søker yngre partner har du også en helt annen problemstilling. Da må du i denne jungelen som det i utgangspunktet et også finne kvinne som er ok med stor aldersforskjell som mer enn bare vennskap eller sex, og de fleste kvinner ønsker ikke å etablere seg med betydelig eldre mann. Det er noe som innimellom aksepteres dersom det er sterke følelser, men svært få kvinner har preferanser for slikt. 

Jeg er svært utadvendt og har ingen problemer med å oppnå kontakt med folk, men joda jeg hadde hatt betydelig større problem med å finne den rette nå enn tidligere. Det har absolutt ingenting med endringer i datingkultur å gjøre. Som godt voksen mann vil selvfølgelig det samme spille inn. Går du for godt voksne kvinner vil de fleste (som mine single venninner) bare være slik måtelig interessert i forhold, og kun dersom mannen passer perfekte inn i deres liv, pluss sterke følelser. Går du for yngre kvinner er du utenfor deres primære preferanser, og må finne et unntak mellom dem som er villig til å se bort fra dette. Selvfølgelig gjør det ting vanskeligere angående noe som også er vanskelig når man er yngre. Dating er forbanna vanskelig. Har alltid vært det, og er naturligvis vanskeligere når man blir eldre. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nå er du kannske ikke 50 år, kanskje du var i 40 årene?? Beklager. 

Jeg er i 40 årene, men på slutten. Og ja jeg er sosial anlagt. Det er det også mange unge mennesker som er. Det var også mange som ikke var sosialt anlagt da jeg var ung. Å ikke være sosialt anlagte, gjerne skjenert, har bestandig vært en utfordring, og nettet er ofte en bedre mulighet for slike enn de hadde gode arenaer tidligere. 

Har man ikke sosiale utfordringer velger man faktisk sitt liv i forhold til hvor sosial man ønsker å være nå også. Min ene sønn sier hei og hade til oss, og så er han på diverse med venner. Som ung i 2024. 

Men nei, min generasjon er ikke og har ikke vært like sosiale som generasjonen før oss, hvor foreninger og slikt var veldig vanlig. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (5 minutter siden):

Jeg undergraver ikke at dating er vanskelig og komplisert, men at det var mye enklere tidligere og tilsvarende mye vann nå. Dating er vanskelig og har alltids vært det.

Ja dating har alltid vært vanskelig, men det er vanskelig enda vanskeligere nå. Det er en helt annen verden å forholde seg til enn tidligere. Det er så mye krav og tvil. Særlig for mennesker mellom 30-50, vil jeg si. Tror nok at denne gruppen kjenner mest på håpløsheten.

TS

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS

Selvfølgelig er sosial deltagelse bedre Et forhold kan ikke eksistere på nettet. Man må uansett møtes, og å finne kjemi må skje i rl. Det betyr likevel ikke at rl er enkelt, eller har vært enkelt noen gang. Man må bjuda på, og risikere avslag. Alltid vært slik. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja dating har alltid vært vanskelig, men det er vanskelig enda vanskeligere nå. Det er en helt annen verden å forholde seg til enn tidligere. Det er så mye krav og tvil. Særlig for mennesker mellom 30-50, vil jeg si. Tror nok at denne gruppen kjenner mest på håpløsheten.

TS

Ja men så er man iallefall i 40 og 50 årene i en fase der det naturlig er vanskeligere uansett, som nevnt, og allerede i 30 årene har mange allerede etablert seg. Å være eldre på datingmarkedet er vanskeligere. Nett og ikke nett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (12 minutter siden):

Jeg er i 40 årene, men på slutten. Og ja jeg er sosial anlagt. Det er det også mange unge mennesker som er. Det var også mange som ikke var sosialt anlagt da jeg var ung. Å ikke være sosialt anlagte, gjerne skjenert, har bestandig vært en utfordring, og nettet er ofte en bedre mulighet for slike enn de hadde gode arenaer tidligere. 

Har man ikke sosiale utfordringer velger man faktisk sitt liv i forhold til hvor sosial man ønsker å være nå også. Min ene sønn sier hei og hade til oss, og så er han på diverse med venner. Som ung i 2024. 

Men nei, min generasjon er ikke og har ikke vært like sosiale som generasjonen før oss, hvor foreninger og slikt var veldig vanlig. 

Jeg vet, men jeg merker at de siste 10 årene er det vanskeligere. Jeg klarte meg greit før, prøvde meg på menn også. Menn nå er det som å møte en vegg og alle små liker til den andre siden sitter det en som vil flekke pikk for å slippe deg forbi. De er så oversvømmende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet, men jeg merker at de siste 10 årene er det vanskeligere. Jeg klarte meg greit før, prøvde meg på menn også. Menn nå er det som å møte en vegg og alle små liker til den andre siden sitter det en som vil flekke pikk for å slippe deg forbi. De er så oversvømmende. 

Det er du som skulle slippe dem forbi, og alt slikt tull må du feie unna. Den rette finnes ikke der. Det er møkka du må spa unna. 

Vi i min generasjon spadde møkk vi også, og ja ting blir vanskeligere med alderen. Mange gode er tatt, og det er flere av dem som ble spadd bort som er tilgjengelig. De bra finnes likevel, så de ikke bra er dem man ikke skal bruke tid og krefter på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...