yap Skrevet 2. oktober #1 Del Skrevet 2. oktober Hei😊 Eg kjenner på savnet av hund igjen. No bur eg i en leilighet (63kvm), og ønsker ikke en rase som er 'gneldrete i utgangspunktet av hensyn til folk i over etg. Liker og gå mye i naturen, 'vanlige turer/ teltturer. Hatt blanding før-labrador/springer, spets , cavalier Ønsker helst ikke liten rase da de ofte er mye lyd i, liker helst mellomstore, enkel hund som er grei i gemytt mot folk og andre hunder Sett på eurasier- kanskje litt for stor for leilighet og liten bil (typ polo)? Cocker spaniel-grei str, leser at de kan bjeffe mye? whippet -de 'trenger' vel og være flere for og trives? Bare noen av de eg har sett på. Er jo pluss og minus med alle raser selfølgelig, Tar gjerne imot forslag og innspill på raser da eg ønsker jo og havne på rett rase, skal jo være til glede i mange år 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 2. oktober #2 Del Skrevet 2. oktober Hva med Berner Sennen? Godt gemytt, omgjengelig med både dyr og mennesker, trives godt med tur og kan bære kløv i voksen alder, samt rolig inne og kan fint bo i leilighet. Har heller aldri hørt en berner bjeffe. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #3 Del Skrevet 2. oktober Nutz skrev (20 minutter siden): Hva med Berner Sennen? Godt gemytt, omgjengelig med både dyr og mennesker, trives godt med tur og kan bære kløv i voksen alder, samt rolig inne og kan fint bo i leilighet. Har heller aldri hørt en berner bjeffe. Jeg hører stadig bernere bjeffe, stort sett på rallylydighetsbanen når de høyt og tydelig spør eierne sine hva de egentlig driver med, og om de egentlig virkelig mener "dekk" Naboen sin berner bjeffer også relativt ofte, men det er såpass langt unna at vi i liten grad blir plaga av det. De fleste hunder kan nok fint bo i leilighet, så lenge de får dekket sine fysiske og psykiske behov ute. Jeg har mellompuddel, og vi hadde kunnet bodd fint på 40 kvm, forutsatt at han fikk dekket sine behov andre steder. Anonymkode: a13d3...ed5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #4 Del Skrevet 2. oktober Skulle til å foreslå Whippet. Er stille, blir med deg over alt, trenger ikke stor hus da de uansett foretrekker å ligge ved siden av deg i sofaen, og de er verdens morsomste. De trives best flere sammen, men har det også fint alene. Det viktigste er tiden og oppmerksomheten du gir når du er hjemme. Dette er en rase som elsker deg over alt og vil vise det. Det er derfor den er så lett å ta med over alt, den legger seg bare inntil deg, ikke fordi den er redd, for Whippet er en nysgjerrig, åpen og livlig rase, men fordi det er der den trives best. Anonymkode: 90a08...154 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #5 Del Skrevet 2. oktober Har hørt mye positivt om puddelen, de minste tror jeg det kan være en del lyd i, mens det gjerne er lite av det hos de større. Anonymkode: 6c0b0...901 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #6 Del Skrevet 2. oktober Jeg vil slå et slag for border collie! Men da må du være innstilt på å enten bruke den i en hundesport eller til gjeting. Da det er helt avgjørende for de å få bruke hodet sitt (og få mye fysisk stimuli). Jeg kjøpte en border collie som ikke var fra det øverste av gjeterlinjer. Han har fortsatt instiktet, men hverken han eller foreldrene hans har ferdighetene som behøves for dette. Så han har en god av-knapp inne og han forventer ikke at det skal skje noe inne hele tiden. Han krever fortsatt sitt, og det kreves mye energi og trening for å holde en border collie fornøyd. Men til gjengjeld får du en fantastisk hund som gjør alt for deg! Min bjeffer ekstremt sjeldent og er ikke en vokter hund. Kan bjeffe litt under lek hvis han blir ivrig, men ellers er det veldig, veldig sjeldent. Anonymkode: c6d4e...f6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #7 Del Skrevet 2. oktober Cavapoo bjeffer svært lite, er sprek og vennlig. Men utrolig livlig. Mye liv i den lille kroppen. Mye mental stimuli er et must. Anonymkode: d42d2...5d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #8 Del Skrevet 2. oktober Whippet og puddel (mellompuddel hvis du ønsker en mellomstørrelse). Begge rasene er flotte. Lite bjeffing og enkle å ha med å gjøre. Anonymkode: 7b020...921 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #9 Del Skrevet 2. oktober Beagle ❤️ Anonymkode: 39f4d...adf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yap Skrevet 3. oktober Forfatter #10 Del Skrevet 3. oktober Nutz skrev (17 timer siden): Hva med Berner Sennen? Godt gemytt, omgjengelig med både dyr og mennesker, trives godt med tur og kan bære kløv i voksen alder, samt rolig inne og kan fint bo i leilighet. Har heller aldri hørt en berner bjeffe. De er nydelige, men trur de blir litt for store og ha i en liten Polo🤔😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yap Skrevet 3. oktober Forfatter #11 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (17 timer siden): Skulle til å foreslå Whippet. Er stille, blir med deg over alt, trenger ikke stor hus da de uansett foretrekker å ligge ved siden av deg i sofaen, og de er verdens morsomste. De trives best flere sammen, men har det også fint alene. Det viktigste er tiden og oppmerksomheten du gir når du er hjemme. Dette er en rase som elsker deg over alt og vil vise det. Det er derfor den er så lett å ta med over alt, den legger seg bare inntil deg, ikke fordi den er redd, for Whippet er en nysgjerrig, åpen og livlig rase, men fordi det er der den trives best. Anonymkode: 90a08...154 Høres fin ut, skal sjekke den ut mer😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå