Gå til innhold

Hva er "feil" med dette kjøkkenet?

Spell

Anbefalte innlegg

Det er noe rart med utforminga på kjøkkenet. Sånn jeg ser det, så hadde jeg kun brukt benken mellom vasken og komfyren. Og der er det litt trangt. Benken på motsatt side av vasken, hadde blitt garantert oppbevaringsplass for skrot. Det er lite plass for oppbevaring av kjøkken ting. Hjørneskap er upraktiske, de er det to av. Ett skap går bort til oppvaskmaskin og ett går bort til å være under vasken. Da er det ikke mange skap igjen til alt annet.   Jeg hadde ønsket annen utforming. Om ikke overskap, ville jeg ha hatt en hel vegg med høyskap.  

Anonymkode: 54e4a...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spell skrev (40 minutter siden):

Ser litt på boliger for inspirasjon, og havnet på denne annonsen: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=372006474&ci=6

Jeg er i utgangspunktet for at jeg ikke skal ha særlig med overskap i neste kjøkken, men ble veldig i tvil når jeg så dette kjøkkenet. Hva er det som gjør at det ser så kjedelig og dystert ut? 

Det mangler tekstur - nesten bare kalde, glatte flater. Ville hjulpet med et gulvteppe under spisebordet, samt noe i kurvmaterialer på kjøkkenbenken.

Anonymkode: 0c8ad...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre skriver, alt for lite oppbevaringsplass. Forstår virkelig ikke hvorfor man ikke skal ha overskap. Fargen på fronter er heilt grei men ikke mot hvit. Jeg hater hvitt, måtte malt absolutt hele boligen om jeg skulle bo der. Klarer ikke hvite tak, må ha mørke lune farger.

Anonymkode: eb226...e4e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra fargen - jeg hater grått på vegger og møbler - er det ikke nødvendigvis noe «feil» med dette kjøkkenet. Det er nokså lite ja, men ikke alle trenger så stort kjøkken til sin husholdning. Kombinasjonen med et lengre skap/overskap og ellers ikke overskap synes jeg også ser grei ut, og kan være praktisk. Også blir det jo straks mer liv med noen ting på benkene, en grønn plante osv.

Anonymkode: 815ab...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skala. Lavt kjøkken, små vinduer, veggbildet er for lite, høyt og lyst under taket, store sorte stoler. 

Komposisjon. Spisebordet ser større ut enn kjøkkenet. 

Samlet gjør dette at kjøkkenet bare ser rart ut. 

Veggen ved trappa. Er nok bærende. Men lukker inn hele rommet. Og begrenser hvor man kan ha kjøkken og spisebord. 

Krasj i stil. Kjøkkenet gir inntrykk av å være moderne og stilrent. Spisestuestolene - tidlig 2000 tall ringte og ville ha dem tilbake. Billig laminat på gulvene. 

Hay stol bech stoler. Et større og mer stilrent maleri på veggen. En hylle over kjøkkenvinduet som trekker kjøkkenet litt opp med en plante på. Ville gitt hele rommet et løft ganske enkelt. 

Anonymkode: 10495...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite, innestengt, fargeløst og en tom bakvegg. Helt greit med hvite vegger og grå skap, men burde hentet inn litt farge ved å henge noe på veggen og kanskje en og annen nips på benken.

Stilen på huset er helt min gate, men det kjøkkenet er en dealbreaker.

Og en salgsannonse uten tegning over planløsning? Hadde ikke giddet.

Anonymkode: 9c11e...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er jo nybygg? De har satt inn det billigste kjipeste kjøkken, pluss altfor lite. Det er "meningen" at du må skifte ut kjøkken selv og male om hele huset fra det hvite til fargene du liker. 

Det er ikke bare snakk om fargen på kjøkkenet heller, du får jo bare null av gode løsninger eller bra med lagringsplass der, det er rett og slett en veldig kjipt kjøkken.

Anonymkode: 1ee62...002

Dette er faktisk ikke veldig nytt, det er fra 2018! Og i tillegg så har de valgt en dyrere leverandør som Huseby, og de annonserer med "lekkert kjøkken". Så man har liksom en forventning til at kjøkkenet er bra, og at man betaler litt ekstra for det, ikke at man skal skifte det ut med en gang...

Jeg tror det hadde kommet litt bedre ut om de hadde valgt å male veggene, for den grå innredningen ble veldig hard mot det hvite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar! Jeg ble både litt klokere og litt mer forvirret, da dette selvfølgelig handler mye om smak.

For min del så tror jeg at det som trekker mye ned er:

- Mørk grå innredning (dette er noe jeg generelt ikke synes er veldig fint, men jeg har sett det fungerer noen steder. Tror ikke maling av veggene ville gjort at jeg hadde likt det, selv om det sikket hadde hjulpet en del)

- Ingen andre ting på veggene, og det de har valgt stående på benken passer dårlig.

- Plasseringen til kjøleskapet/eneste høye skap. Det ser bare feil ut,

- Vinduets plassering (og form). Som gjør at annen planløsning blir vanskelig. 

Det sistnevnte er vel det som ødelegger mest, fordi det er vanskelig å se for seg at andre løsninger faktisk vil se mye bedre ut. I dette tilfelle tror jeg faktisk at overskap/høyskap burde vært på innerste vegg, men tror det vil bli rart med et vindu presset oppi på siden der. Spesielt siden det er det eneste vinduet på den veggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spell skrev (22 timer siden):

Ser litt på boliger for inspirasjon, og havnet på denne annonsen: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=372006474&ci=6

Jeg er i utgangspunktet for at jeg ikke skal ha særlig med overskap i neste kjøkken, men ble veldig i tvil når jeg så dette kjøkkenet. Hva er det som gjør at det ser så kjedelig og dystert ut? 

Syns det ser kaldt ut.

Samtidig er de litt godt med overskap, for man får gjemt bort mer. 

Anonymkode: eaeb9...27a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Billig laminat på gulvene. 

Jeg tror faktisk dette er parkett, og ikke den billigste. Gulvene synes jeg faktisk ikke var så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...