AnonymBruker Skrevet 3. oktober #41 Del Skrevet 3. oktober Det skal mer til enn å være urolig å skolen for å få adhd-diagnose. Anonymkode: 068fa...32f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #42 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (På 2.10.2024 den 11.30): Er det bare jeg som føler barnehage og skole var en sykeliggjøring av normal oppførsel hos små barn? Da kanskje særlig gutter. De er alltid bekymret når en 5 åring ikke sitter i ro eller tar instrukser veldig godt eller er vill eller hva som helst. Men det er da ganske normalt for en 5 åring å være aktiv? Som regel går det seg til. Men alt skal liksom problematiseres. De er små barn, kan de ikke få lov å være det? Flere som har samme opplevelser? Skal alltid være så mange samtaler, dra inn sånn og sånn pedagog osv. Men så går det bra likevel fordi barna blir litt eldre og mer modne... Jeg lurer på om det er tilfeldig at adhd diagnosene skyter i været eller om alle pedagogene leter litt for hardt blant ganske små barn ? Anonymkode: 76bf0...a3b Mitt barn viste lite følelser i den nye barnehagen det første året. Det ble da spørsmål om hva slags foreldre vi var og/eller er det diagnose. Hvorfor ikke bare tenke at noen barn trenger lengre tid på å bli trygge enn andre. Anonymkode: 0f973...1d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #43 Del Skrevet 3. oktober Enig. Da datteren min gikk i barnehage, ble det satt inn PPT og diverse fordi hun visstnok ikke var så langt frem i utviklingen som hun skulle, og vi som foreldre ble spurt opp og ned i mente om hvordan vi stimulerte henne hjemme. Det var skikkelig krisemaksimering og stor dramatikk. Vi gjorde ikke noe spesielt etter at PPT var ferdig med oss, for vi følte ikke at det trengtes. Det var kun barnehagen som gikk i panikkmodus. Nå er hun 15 år, straks ferdig på grunnskolen og har 5 og 6 i samtlige fag, hun er sosial og er generelt veldig oppegående. Hun bare trengte litt ekstra tid da hun var lita. Anonymkode: 6c469...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #44 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det store flertallet av ansatte i barnehager er rolige kvinner, noen få er fulle av energi og så er det noen få menn. Mange av kvinnene er godt voksne og sliter i ulik grad med helsa. Det er ikke til å stikke under en stol at barnehagen ofte er mer tilpasset de rolige av jentene. De som elsker å perle to brett, tegne, leke rolig dukkelek ol. De mer viltre guttene får ofte ikke utfolde seg nok, dessverre. Jeg tror ADHD diagnoser kunne gått ned om vi hadde fått inn mange yngre menn i barnehage og småskole med stor lek-kapasitet, overskudd og energi til å gi de mer viltre barna utfordringer og mestringsopplevelser. Anonymkode: 41bd5...bc4 Barnehagen (og skolen forsåvidt) er tilpasset de som krever aller minst fordi det ser best ut på papiret når kommuneøkonomien skal gå opp. Hadde det vært bedre bemanning hadde barnehagen hatt kapasitet til å tilrettelegge for flere. Anonymkode: d3dbe...131 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #45 Del Skrevet 3. oktober Barnehagene er fulle av overivrige pedagoger som ser diagnoser overalt… Vår bhg sa at sønnen vår nok hadde adhd. Han var da tre år! Latterlig å putte diagnose på en treåring. Vi sa oss ikke enige og ville ikke utrede. Han er idag en rolig og ordentlig tenåring med gode karakterer. Anonymkode: c1edf...41b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå