Gå til innhold

Gebyr på ikke møtt time for barnet

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Det er drit irriterende at folk ikke møter opp til avtaler. Jobber på operasjon og vi har hver dag idioter som ikke møter opp til planlagt operasjon. 

Anonymkode: 84b91...32b

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Skal man egentlig betale får noe man ikke har fått påminnelse på??? De hadde fått feil tlf nr. Og hun dama mente at jeg er pliktig til å ringe om endre tlf nr. 

Anonymkode: 12e6b...c49

Om du ligger inne med feilt nr er det ditt ansvar å få det korrigert 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man egentlig betale får noe man ikke har fått påminnelse på??? De hadde fått feil tlf nr. Og hun dama mente at jeg er pliktig til å ringe om endre tlf nr. 

Skal de bruke tid på å sjekke om noen har endret telefonnummeret sitt, mener du?

Og hvorfor skal samfunnet betale for at du glemte timen?

Anonymkode: 02a49...d32

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke fått noe påminnelse om timen! Men fikk en innkallings brev på Helenorge for over 3 mnd. Siden hadde skrevet det i kalenderen min men glemte helt av det. Idag sjekker jeg og såg at jeg hadde time igår ringte og sa ifra.

De mente at de må gi meg et gebyr på 1600 synes dette blir alt for drøyt da jeg ikke har fått påminnelsen. Rettferdig? Viste ikke at man må betale for barn.

Det var legen som satt opp timen bare for å høre om hvordan det gikk med forstoppelsen min datter hadde på over et og halv år siden. 

Må sette på påminning på telefonen da. Har alltid vert ikke møtt gebyr på timer uansett voksen eller barn. Da har jo du kastet bort tiden noen andre kunne fått. 

Anonymkode: ec64c...cb8

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (10 timer siden):

Jeg trodde man måtte betale vanlig timepris for uteblitt time, for barn vil jo det blir kr null. Ikke et gebyr på flere ganger timepris?

Nei uteblitt er andre regler enn selve behandlingsprisen. Er såpass mange som ikke gidder møte at de må ha slike gebyrer som svir litt

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette er TS. 

Man har krav på sine rettigheter det er ikke mange som setter seg ned og ser på det. 

1. Sekretæren hadde sagt så lenge det var feil tlf nr og jeg ikke hadde fått beskjed i forhold noe jeg har stilt krav til tidligere" så kunne jeg unngå å betale men fordi jeg viste om timen allikevel så får jeg gebyr. Akkurat dette synes jeg var helt på trynet. Jeg viste faktiske ikke at jeg hadde time igår. Og det er ikke jeg som hadde bestilt time engang det var barnelegen selv som ville bare ta en sjappt prat angående medesiner min datter hadde gått på for to år tiden. Det kostet meg nye BH 🥺🤣 

Du skrev jo i HI at du hadde skrevet det i kalenderen? Da viste du jo om timen?

Dersom du ikke hadde fått innkalling hadde det vært noe annet, men du visste at du hadde time i går. Du hadde glemt det. Det er noe annet. 

Anonymkode: 02a49...d32

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja? Når man har diverse. Diagnoser og ber om å få påminnelse. Så har man rett til det ja. Burde da ikke fått en gebyr på 1600,- 

Nå er jeg jevnlig på Haukeland enten pga meg selv eller barna og de kontrollerer alltid at nr de har på meg er korrekt når jeg ber om påminnelse.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva timen er for er da helt irrelevant!

Visste du at det er 20% som ikke møter opp? Derfor høyt gebyr.

Den timen kunne en annen fått.

Selv min nå avdøde fetter fikk gebyr. Han bodde på en institusjon og de hadde bestilt bil for en time på sykehuset, bilen kom aldri. Dette skjedde flere ganger, og hakket mer urettferdig. 

Anonymkode: 16292...d9e

Når bestilt bil (antar via pasientreiser) ikke kommer skulle han ha sluppet gebyr

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei jeg er helt seriøst for min datters skyld så betaler jeg ikke for noe jeg ikke hadde bedt om eller fått beskjed om. Da bruker vi heler det på mat/klær

Så du gir ikke beskjed til sykehuset om feilt nr/avbestiller time og tar ikke konsekvensene noe som fort resulterer i enda høyere regning og namsmannen. Virkelig voksent....

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er drit irriterende at folk ikke møter opp til avtaler. Jobber på operasjon og vi har hver dag idioter som ikke møter opp til planlagt operasjon. 

Er og idiot leger/legesekretærer som ikke ringer for å si ifra at operasjonen er utsatt men vi pasienter får nada for det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (7 minutter siden):

Er og idiot leger/legesekretærer som ikke ringer for å si ifra at operasjonen er utsatt men vi pasienter får nada for det....

Taper du penger på det? 

Anonymkode: c2999...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (11 timer siden):

Jeg trodde man måtte betale vanlig timepris for uteblitt time, for barn vil jo det blir kr null. Ikke et gebyr på flere ganger timepris?

Du forstår at det ikke er gratis for barn å gå til legen? Det er bare noen andre enn foreldrene som betaler. Det samme gjelder voksne, men vi må betale litt. Resten av regninga tar det offentlige.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (42 minutter siden):

Vi må faktisk hjelpe de som blir skrapet opp fra asfalten før vi utfører planlagte operasjoner, så da havner andre lenger bak i køa. Og det er ikke så lett å vite dagen før….

• Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Taper du penger på det? 

Anonymkode: c2999...327

Ja, tapte en arbeidsdag så et sted mellom 5 og 10k.

Er ikke gratis å ta fri fra jobb når en er selvstendig næringsdrivende 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vi må faktisk hjelpe de som blir skrapet opp fra asfalten før vi utfører planlagte operasjoner, så da havner andre lenger bak i køa. Og det er ikke så lett å vite dagen før….

Joda det forstår jeg, saken med min situasjon var at de visste den ikke ville bli gjennomført 1t tid før oppsatt oppmøte så de kunne ringt å gitt beskjed. Vi fikk beskjed etter nesten 2t på venterommet (etter oppsatt time)

Endret av Fru Uperfekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvem skal ellers betale tenkte du? Skattepengene mine?

Anonymkode: 18dd0...5a2

Eller skattepengene hennes 🤔 hun, og familien hennes har vel betalt skatt en stund, bla. nettop for slike tilfeller 🤷‍♀️

Anonymkode: cabff...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Folk på kg er helt gærne. De elsker å moralisere. Er sikker på at gebyret ikke kan bli høyt nok for dem. Helst skulle de vel hatt en gapestokk hvor de samlet alle som uteble til time. 

Anonymkode: 30c66...1e7

Jeg har ikke noe imot å sette personer som kun tenker på seg selv og driter i alle andre i en gapestokken og det gebyret kan bare fortsette å øke da tallet på alle som gir faen er alt for høyt.

https://www.nrk.no/sorlandet/pasienter-moter-ikke-opp-til-sykehustimer-1.16984534

De siste seks månedene er det totalt 111.000 pasienter som ikke har møtt opp til timen sin ved sykehusene i Helse Sør-Øst, ifølge en pressemelding.

Anonymkode: caab7...8b6

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (4 timer siden):

Du forstår at det ikke er gratis for barn å gå til legen? Det er bare noen andre enn foreldrene som betaler. Det samme gjelder voksne, men vi må betale litt. Resten av regninga tar det offentlige.

Jeg er fullt klar over at det offentlige betaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (5 timer siden):

Nei uteblitt er andre regler enn selve behandlingsprisen. Er såpass mange som ikke gidder møte at de må ha slike gebyrer som svir litt

Jeg har aldri uteblitt fra en time. Men har flere ganger gått beskjed i siste liten at de dessverre må utsette timen min. Burde vært gebyr andre veien også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan alltids klage..Men så lenge du har fått timen skriftlig er det ditt ansvar å holde styr på den. Enten det er 2 uker, 2 mnd eller to år frem. Riktig telefonnummer er også ditt ansvar. Vi har blitt bortskjemte på servicen med påminnelser og jevnlige spørsmål om kontaktopplysninger fortsatt stemmer. Men det er altså vårt ansvar når alt kommer til alt.

Syns derimot 1600 var gruelig mye. Var det hos privat praktiserende? Du må betale det beløpet klinikken taper. Ved ikke å møte opp til timen får ikke klinikken betalt for den. Så man må betale det beløpet klinikken taper. Det er grunnen til at man betaler hele beløpet, ikke bare egenandelen. 

Anonymkode: 105c3...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...