AnonymBruker Skrevet 2. oktober #1 Del Skrevet 2. oktober Leser mange butikker vil ha 18 åringen. Er det ikke håp for en 16 åring? Var selv 15 år da jeg begynte rydde klær i butikk... Er litt lost her,noen som vet evt hvor man kan hjelpe 16 åringen få seg en liten helgejobb... Anonymkode: bcc9e...584 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #2 Del Skrevet 2. oktober Langt lavere sjanse hos matbutikker som selger alkohol og tobakk, ville forsøkt andre butikker, men kjenner 16-åringer som jobber hos bokhandel og i klesbutikk, og noen som jobber på gatekjøkken.. Anonymkode: c376a...7dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #3 Del Skrevet 2. oktober Ville prøvd andre butikker enn mat ja. Klær, sportsbutikker etc ansetter gjerne 16+. McDonald's? Lokale kafeer? Tror dere må ta dere en runde å spørre. Skriv en åpen søknad og CV og dra rundt Anonymkode: 5b98e...a11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #4 Del Skrevet 2. oktober Det er ikke lenger penger i et sprengt budsjett til å ha ungdom til å rydde. Og selv om mor sier at gullet er pliktoppfyllende er oddsen for at en 16-åring ikke skjønner hvor mye en jobb krever større enn med eldre som har vært igjennom videregående + Å ansette er en kabal, da utelukker man de mest risikable faktorene. Det eneste tipset jeg har er McDonalds, de ansetter fra 16 år, (Men får så mye søknader at det er vanskelig å komme innenfor fordet) Anonymkode: 12dc4...557 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #5 Del Skrevet 2. oktober Vet noen av vennene mine jobbet på biblioteket da jeg var ung. Mulig det går an fremdeles. De ryddet på plass bøker og betjente skranken. Har hun fritidsinteresser hun kan få jobb gjennom? Turngruppen til min datter ansetter f.eks. hjelpetrenere på 16 år. Ikke helgejobb da, det er i ukedagene. Eller så kan hun melde seg som barnevakt. Anonymkode: 852f8...131 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #6 Del Skrevet 2. oktober Mine ungdommer har fra de var 15 år og 16 år jobbet i bokhandel, klesbutikk, fastfood, aktivitetspark, vært støttekontakt og jobbet apotek, så det finnes absolutt jobber. Anonymkode: 4880d...c17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #7 Del Skrevet 2. oktober Om hun er pliktoppfyllende og du som mor er støttende og villig til å bidra litt går det an å ta kontakt med kommunen om de trenger støttekontakter ☺️ Anonymkode: 261d6...c89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 2. oktober #8 Del Skrevet 2. oktober Hoteller, restauranter og kaféer trenger ofte noen til renhold og oppvask, kanskje til å rydde bord også. Og i matbutikker trenger de ofte noen til å sette på plass varer, men det er kanskje helst på i ukedagene, hvis ungdommen din vil jobbe ettermiddager da. Men hvis du har tenkt å fikse jobb til ditt barn, gjør du vedkommende en bjørnetjeneste. Arbeidsgivere vil ha ungdommer som tar initiativ, gjør det som trengs og som ikke må dyttes i gang. Så det første du må gjøre, er å sette ungdommen i stand til å selv kontakte arbeidsgivere og være på tilbudssiden. Gjerne som ringehjelp i første omgang, så kan det fort utvikle seg til fast deltidsjobb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 2. oktober #9 Del Skrevet 2. oktober Mine jobbet som avløser fra de var 13/14 Og yngste har og jobbet som kafeteria trsturant medarbeider fra 16 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #10 Del Skrevet 2. oktober Datteren min fikk jobb i skobutikk rett før hun fylte 17. Venner og venninner av henne har jobbet med servering på hotell (vi bor rett ved Gardermoen, mange hotell her), McDonalds eller BurgerKing, bokhandel, lounge på flyplassen og andre butikker som feks Normal. Anonymkode: d7ebc...723 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 2. oktober #11 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Om hun er pliktoppfyllende og du som mor er støttende og villig til å bidra litt går det an å ta kontakt med kommunen om de trenger støttekontakter ☺️ Anonymkode: 261d6...c89 18 års grense for å være støttekontakt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #12 Del Skrevet 2. oktober Min ungdom fikk tilbud om jobb som ryddehjelp på kafé og ansatt i matbutikk som 15 åring. I butikk var alternativene å sette på plass matvarer, bakeri, fruktavd eller ferskvare. Kassa fra fylte 18 år. Nesten alle i klassen (3. vgs) har jobb ved siden av skolen, og har hatt det siden de startet på vgs. Detaljhandel, klesbutikk, kafé, hotell, ferskvare, sykehjem er f.eks noen av jobbene de har. Viktig at ungdommen tar initiativ selv. Skriver en cv og åpen søknad, leverer der det er ledig eller andre ungdom som jobber. Anonymkode: bdc29...4e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #13 Del Skrevet 2. oktober Jeg jobber på ett lakseoppdrett, her tar vi inn helgevikarer/ferievikarer fra de fyller 15 år 😊 Anonymkode: 95816...ed3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #14 Del Skrevet 2. oktober Kjetil E skrev (1 time siden): 18 års grense for å være støttekontakt. Ikke ol man kjenner personen Anonymkode: ac552...8e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #15 Del Skrevet 2. oktober Er det noe museum, vitensenter, klatrepark e.l i nærmeste som de kunne søkt på? Eller aktivitetsleder på åpen hall. Anonymkode: f6d6a...466 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #16 Del Skrevet 2. oktober Det er stor mangel på arbeidskraft i Norge og ikke så vanskelig å få seg jobb selv om man er under 18. Kjeder som Normal ansetter feks. Anonymkode: 7ed3d...20e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #17 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (15 timer siden): Leser mange butikker vil ha 18 åringen. Er det ikke håp for en 16 åring? Var selv 15 år da jeg begynte rydde klær i butikk... Er litt lost her,noen som vet evt hvor man kan hjelpe 16 åringen få seg en liten helgejobb... Anonymkode: bcc9e...584 Våres jobbet på henholdsvis Burger King og pizzabakeren fra de var 14/15. Anonymkode: fb086...35f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #18 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (7 timer siden): Om hun er pliktoppfyllende og du som mor er støttende og villig til å bidra litt går det an å ta kontakt med kommunen om de trenger støttekontakter ☺️ Anonymkode: 261d6...c89 Takk og lov må man være minst 18 for å være støttekontakt. Anonymkode: fb086...35f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #19 Del Skrevet 3. oktober Det har blitt vanskeligere å få jobb i det siste, selv butikk jobber er det mange om beinet for. Nå er det straks desember og mange butikker vil trenge ekstra hjelp eller pakke hjelp på senteret. Jeg ville tatt og skrevet en åpen søknad og CV og gått fra butikk til butikk. Slik fikk jeg ene butikk jobben min back in my Day. Lønner seg selvsagt å spørre etter butikk sjef, kle seg presentabelt, spytte ut tyggisen og vise selvsikkerhet og pågangsmot. Kjenner ikke aldersgrensen for vikar byrå men viss det er mulig ville jeg registrert meg der. Bor dere et sted som tilbyr unge ledere kurs ville jeg sørget for å ta det når det tilbys. Anonymkode: 93dca...dec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #20 Del Skrevet 3. oktober Glemte å nevne at en del arbeidsgivere opplever litt utfordringer med arbeidsmoralen til den nye generasjonen så å møte opp personlig å være litt på vil ikke skade. Og for guds skyld ta ut begge proppene fra øret ikke bare den ene. Lykke til. Det er håp for den som ikke gir seg. Anonymkode: 93dca...dec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå