Gå til innhold

Jeg er visst den som "kom seg unna"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble kontaktet av en jeg datet for et par år siden. Vi forsøkte å date, så ble han litt kjølig, og jeg trakk meg unna og datet en annen mann. 

Nå tok han forrige kontakt igjen, og sier at han angrer, at han rota det til, at det var en annen dame inne i bildet som dumpa han rett etter. Jeg er jo singel nå, og kunne truffet han, men så er det jo historien da. Han ble kald, og dumpa meg for eksen.

Han sa han hadde "skylapper" og valgte henne over å treffe meg, gjorde en feil, osv. Nå vil han ha kontakt igjen. Dette er ikke første gangen det skjer meg, aktså at menn jeg har datet tar kontakt, gjerne etter at de fikk kalde føtter. 

Jeg har sagt nei til en annen som gjorde dette. Hva hadde dere gjort? Har jeg litt lav selvrespekt kansje om jeg tar kontakt med han igjen? Han har jo avvist meg en gang allerede.

Anonymkode: 0a402...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker du må kjenne på hvordan du føler det overfor vedkommende. Hvor stor tro har du å at han kan være rett for deg?Det kommer også an på hvor lenge dere hadde datet. Jeg tenker at om man har datet lenge og så blir dumpet så vil man nok slite med å stole på vedkommende igjen (jeg ville i alle fall det). Om det ble avsluttet etter 2-3 dater, før man ble skikkelig kjent, så er det litt annerledes.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde klart å stole på at han ikke ble kald igjen, så det prosjektet hadde jeg nok droppet, eventuelt så kunne jeg ha møtt han, men hadde ikke hatt sex med han før jeg hadde visst at han ikke bare er ute etter en ting.

Anonymkode: 673b5...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke giddet, men mindre jeg var/er veldig forelsket.

Anonymkode: 3ceee...6a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, the one that got away. The one who became a backup plan. 

Enten er du trøstepremie eller et fantasiprodukt han bare kan opprettholde hvis dere ikke faktisk omgås. Ingen er så perfekt som den du aldri prøvde å dele oppvaskmaskin med. 

Anonymkode: e3ade...ab0

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler virkelig at folk som henger seg opp i "The one who got away" lager seg en fantasiversjon av deg hvor de glorifiserer både deg og forholdet. De ønsker seg en fremtid med fantasien, ikke deg som menneske.

Men for all del. Det kan jo hende det fungerer

Anonymkode: 1c912...aba

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere sånne som ser på meg med rosenrødt blikk etter at de vraket meg. De er selvsagt ikke til å stole på. De har lite selvinnsikt. 

Anonymkode: 9a292...0ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kalde føtter" er verdens dårligste unnskyldning i min bok. Han var ikke interessert nok, så enkelt er det. 

Jeg har også blitt kontaktet i ettertid av flere slike. De er bare ute etter noe midlertidig imens de leter videre. Du kan jo selvfølgelig treffe ham og se hva som skjer, men jeg ville ikke ha forventet noe som helst mer ut av det.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser at du er reserveløsningen nå som den andre har dumpet han, jeg ville aldri vært noens andrevalg

Anonymkode: beadd...75f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk blir for kategoriske. Som om følelser og relasjoner mellom mennesker er noe konstant og uten nyanser.

TS, noen vil kanskje kalle deg naiv for å fortsatt vurdere denne fyren som en mulighet og gi han en sjanse til. I motsats til det vil jeg heller påstå at det er mer naivt å tro at veien til kjærlighet og et godt forhold alltid skal se så romantisk ut og fremstå så oppskriftsmessig, hvor dere treffes og begge blir hodestups forelsket i hverandre, uten forbehold og refleksjoner. I min bok er denne forestilling vel så naiv. 

Liker du fyren, hadde jeg gitt det en sjanse, men selvsagt vært obs på om han faktisk investerer sin interesse ordentlig i deg.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElectricScum skrev (5 timer siden):

Jeg synes folk blir for kategoriske. Som om følelser og relasjoner mellom mennesker er noe konstant og uten nyanser.

TS, noen vil kanskje kalle deg naiv for å fortsatt vurdere denne fyren som en mulighet og gi han en sjanse til. I motsats til det vil jeg heller påstå at det er mer naivt å tro at veien til kjærlighet og et godt forhold alltid skal se så romantisk ut og fremstå så oppskriftsmessig, hvor dere treffes og begge blir hodestups forelsket i hverandre, uten forbehold og refleksjoner. I min bok er denne forestilling vel så naiv. 

Liker du fyren, hadde jeg gitt det en sjanse, men selvsagt vært obs på om han faktisk investerer sin interesse ordentlig i deg.

Helt enig i dette! Jeg blir litt sjokkert over hvor bastante og negative folk er. Ikke bare i forhold, men i alle situasjoner i livet, kan man gjøre små eller store feil som man først i ettertid innser er feil. Kanskje han trodde han ville ha eller trengte noe annet enn det han har innsett i ettertid at han vil ha? Livserfaringer spiller inn og kan få oss til å se på ting med helt nye øyne. 

Ingen kan selvfølge garantere noe, men jeg ville ikke latt det som skjedde forrige gang stå i veien, dersom du faktisk er interessert i han. Du kutter han selvfølgeligskjønne om du ser samme tendensen igjen, men hva om det blir skikkelig bra denne gangen? 

Anonymkode: d517d...dd0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å kalle seg selv "the one that got away" er naivt og for håpløst romantisk. Han trodde han kunne få bedre, det fikk han ikke så nå må han fire på krav/ønsker og ta til takke med deg. Uansett hva han kommer med av smiger så er du ikke det han egentlig vil ha. Han valgte deg bort.

Anonymkode: bea67...3fe

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk meldinger av samme sort fra en fyr. Vi hadde møttes i 3-4 måneder før han ghosta meg. Noen måneder senere var jeg visst drømmedama. Det var jeg hver gang noen andre dumpet han, i 7 år!! Til slutt gikk jeg med på én date så han skulle se at han hadde satt meg på en pidestall. Han fortsatte å sende meldinger i 2-3 mnd før det ble stille, da hadde han smelt ei på tjukka ved et uhell 🤭

Da hadde han fått dame for livet og var fornøyd, det var ikke så viktig med "drømmedama" som var "som skapt for han" lenger.

Jeg hadde ikke stolt på han, menn tyr til store ord når de føler seg ensom og forlatt.

Anonymkode: 52e2d...8ad

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du interessert i ham? Tror du, med hånden på hjertet, at det kan bli noe mellom dere? Føler du at det er noe her som kan være verdt å utforske og gå videre med?

Ha fokus på hva du ønsker og føler og ta avgjørelsen ut fra det, heller enn å prøve å analysere hva han føler nå og tenkte da. Det er det selvrespekt først og fremst handler om. 

Anonymkode: 9298c...66e

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han var ikke interessert. Nå er han ensom og jobber seg nedover lista til han får napp. Hadde blokkert han. Ikke gidd å ta opp kontakten!

Anonymkode: b48c7...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElectricScum skrev (9 timer siden):

Jeg synes folk blir for kategoriske. Som om følelser og relasjoner mellom mennesker er noe konstant og uten nyanser.

TS, noen vil kanskje kalle deg naiv for å fortsatt vurdere denne fyren som en mulighet og gi han en sjanse til. I motsats til det vil jeg heller påstå at det er mer naivt å tro at veien til kjærlighet og et godt forhold alltid skal se så romantisk ut og fremstå så oppskriftsmessig, hvor dere treffes og begge blir hodestups forelsket i hverandre, uten forbehold og refleksjoner. I min bok er denne forestilling vel så naiv. 

Liker du fyren, hadde jeg gitt det en sjanse, men selvsagt vært obs på om han faktisk investerer sin interesse ordentlig i deg.

Helt enig, folk er veldig bastante her inne. Og folk kan gjøre feil. Store feil også. Jeg gjorde det slutt med typen uten egentlig noen grunn i det hele tatt, jeg var bare lei han og lei tilværelsen, ville prøve noe nytt. Her inne er jo da tonen "er du lei han, er han ikke den rette". Nå etterpå, fy f.. som jeg angrer. Savner han enormt. 😟

Dersom du er nysgjerrig på han, tenker at det kan være noe der osv, hvorfor ikke prøve? Bare ha litt ekstra i bakhodet at du kan risikere at du er en reserveløsning. Selv ville jeg gitt det en sjanse dersom du ønsker å utforske det, men vente ekstra lenge med sex for å være litt mer sikker. 

Anonymkode: 9967d...041

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfume skrev (På 2.10.2024 den 9.42):

Åjaa! Nå som deres førstevalg dumpet dem, DA var du bra nok! 😏

Se litt mer positivt på det. At vedkommende ga et inntrykk som satte seg og som de ikke klarte å glemme.

Anonymkode: 62bd2...0c6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Se litt mer positivt på det. At vedkommende ga et inntrykk som satte seg og som de ikke klarte å glemme.

Anonymkode: 62bd2...0c6

etter at den de valgte dumpet dem... :P

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...