AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #61 Del Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Skrev ikke «alkoholfritt» i invitasjonen som en slags restriksjon, men skrev at vi skulle ut og spise og at planen ikke var å drikke alkohol og ut på fest men å kose oss med mat og godt selskap. Der er omstendigheter som jeg ikke vil beskrive helt presist her som tilsier at det skulle være forståelig for de som kjenner meg godt at jeg ikke ønsker fyllefest. Jeg spanderte mat, drikken kjøpte de selv. Poenget her har aldri vært at det var et problem hva de bestilte eller hva det kostet. De var beruset før de kom, og de kom i min runde feiring (skriver ikke alder men vi er ganske godt voksne) som om det bare var et «stopp» på vei til byen. Der jeg følte de «tok over» alt hele stunden middagen varte. Og når det var over så var det liksom litt ødelagt på en måte. For de som sier at bare ut og spise er kjipt og at jeg er kjip og kjedelig så vil jeg bare si at dette er alt noen av oss har mulighet til. Det betyr ikke at det ikke var viktig for meg. For de som sier det er rart at 8 stk sitter og bare «lar» tre stk styre alt så blir det litt vanskelig å forklare men det var altså såpass støyete både ellers på restauranten og ved bordet at det ikke hørtes selv om man prøvde, og man gav til slutt opp. Det var umulig å høre, overdøve, eller bli hørt. Og den kommentaren som venninna mi hadde fått den fikk jeg ikke med meg fordi jeg ikke hørte eller hang med. Anonymkode: 74f8f...a2b Da kommer det jo ganske tydelig frem i invitasjonen at dette er ment som rolig og hyggelig kveld sammen, og ikke noe rølp. Da har jo de 3 tydeligvis hatt et vorspiel før de kom og bruker bursdagen din som et vorspiel nr 2. Skikkelig dårlig gjort, og skjønner følelsen av at de "tok over" og ødela det som kunne og burde vært en hyggelig kveld for alle sammen. Fulle folk er jo gjerne høylydte og leser rommet dårlig, så skjønner godt at det føltes utrivelig for dere andre som tok det mer med ro. Og du har all grunn til å være skuffet og bli lei deg! Anonymkode: 4309f...142 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kometen Skrevet 2. oktober 2024 #62 Del Skrevet 2. oktober 2024 Ut fra det siste innlegget ditt forstår jeg deg bedre og tenker du har grunn til å være skuffet. Når du betaler maten og det er særlige grunner til at du ikke ønsket alkohol burde disse venninnene dine respektert dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #63 Del Skrevet 3. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Skrev ikke «alkoholfritt» i invitasjonen som en slags restriksjon, men skrev at vi skulle ut og spise og at planen ikke var å drikke alkohol og ut på fest men å kose oss med mat og godt selskap. Der er omstendigheter som jeg ikke vil beskrive helt presist her som tilsier at det skulle være forståelig for de som kjenner meg godt at jeg ikke ønsker fyllefest. Når det er du som er vert for arrangementet er det ditt ansvar å tydelig kommunisere hva det er for et slags arrangement. Hva skal skje, (hva skal ikke skje), hvor skal det skje, når skal det skje, når er det slutt. Og din jobb å finne et passende sted til arrangementet. En restaurant med høyt lydnivå og bråk-toleranse høres ut som et dårlig utgangspunkt for det du ønsket. Når man vil noe som bryter med normer eller forventninger skal man overkommunisere. (Som hvis du vil ha en stille og rolig sammenkomst på en restaurant kjent for å være et festlig første stopp for folk på vei på byen). Da må det sies i klartekst at du ønsker en edruelig kveld. Som vert er det er også ditt ansvar å ta styringen når noe utvikler seg i feil retning. Det vil si be bråkhoderne roe seg. Nei, jeg mener ikke alt var din feil, men jeg synes ikke du gjorde en god jobb som vert. Det siste kan du lære av. Anonymkode: 5f589...95e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå