Gå til innhold

Normalt å kjøre eget løp i andres bursdagsmiddag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det høres helt ærlig ut som om du egentlig er skuffet over drg selv, at du ikke turte å stå opp for deg selv - og at du føler ekstra på det når du innser at du er blitt konfrontert med ag du ikke stod opp for den sårede venninnen din heller. Da blir du sittende i vonde følelser, og vårt første instinkt er ofte å plassere skylden hos noen andre.

Det beste du kan gjøre er imidlertid å akseptere at kvelden ikke ble som dy ønsket, og at andre mennesker ikke alltid tar hensyn slik vi ønsker, og at her hadde du flere valg som kunne ført til et bedre utfall. Deretter må du tilgi deg selv for å ikke ha valgt bedre, men du gjorde det du følge du kunne der og da. Og så ville jeg nok ha sagt unnskyld til venninnen.

Anonymkode: 87cc8...855

Takk for et ordentlig svar. Ja du har rett i at jeg er skuffet over meg selv. 

Anonymkode: 74f8f...a2b

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SaraLynn skrev (4 minutter siden):

Her er ikke det snakk om noen som ble skuffet over en feiring uten alkohol. De hadde jo valget om å delta.

Skal folk heller holde seg hjemme hvis de ikke vil drikke alkohol? Mener du det du skriver her?

Det er vel sjeldent et alternativ å ikke komme i nære venners bursdag. Så jeg hadde kommet og skjult skuffelsen for å ordne barnevakt for en alkoholfri feiring på kveldstid. Det er sikkert hyggelig, men ikke det jeg hadde ønsket. 

Anonymkode: d95c6...6d6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SaraLynn skrev (3 minutter siden):

Her er ikke det snakk om noen som ble skuffet over en feiring uten alkohol. De hadde jo valget om å delta.

Skal folk heller holde seg hjemme hvis de ikke vil drikke alkohol? Mener du det du skriver her?

Høres ut som de 3 ikke hadde lest invitasjonen skikkelig eller ikke tok det så alvorlig . Hadde jeg blitt invitert på noe sånn hadde jeg pent takket nei.. vet ikke alder på disse, men i min alder er det og gå ut blitt en sjeldenhet så hadde heller prioritert et sted og en gjeng alkohol er en del av en god middag.

om jeg inviterer til bursdag er det helt greit at og ikke drikke alkohol . Noen er gravide, skal kjøre tidlig hjem dagen etter, en er avholds . Da sitter jo ikke de og klager på at vi andre drikker, så det er noe helt annet .

virker som ts har vokst fra den ene gjengen eller at det ble dumt og slå dem sammen . Neste gang kan hun kun be avholds, eventuelt dele i 2? 

Anonymkode: b153e...326

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja, man kan ha det gøy uten alkohol. Men hvis jeg ble bedt i rund bursdag ville jeg hatt forventninger til både alkohol til maten og litt bedre stemning. Høres ut som en trist middag hvis fem av åtte ikke drikker i det hele tatt, og drar hjem rett etter maten. 

Hvor gamle er dere? Og hadde du invitert til en alkoholfri feiring?

Anonymkode: e1a91...c38

Enig

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hadde invitert til alkoholfri feiring ja. 

De fleste har familie og andre grunner til å dra tidlig.

Det er veldig sært å komme svært beruset på alkoholfri feiring. 

Men det er også sært å måtte bruke masse penger på å komme til en venns bursdagsfeiring ute, ikke få lov å drikke vin til maten, og så dra rett hjem. Er alle e aleneforeldre siden de måtte tidlig hjem på grunn av familie?

Håper du spanderte den middagen, det bør man virkelig npr man legger sånne føringer («alkoholfri feiring»)

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel sjeldent et alternativ å ikke komme i nære venners bursdag. Så jeg hadde kommet og skjult skuffelsen for å ordne barnevakt for en alkoholfri feiring på kveldstid. Det er sikkert hyggelig, men ikke det jeg hadde ønsket. 

Anonymkode: d95c6...6d6

Jeg hadde takket nei til invitasjon til det kjipe opplegget til ts. Har aldri hørt om noen som ber andre UT på alkoholfri feiring, det er frekt. Å invitere på middag hjemme hos seg selv derimot er helt ok å gjøre alkoholfritt, eller om man spanderer.

Det som aldri hadde falt meg inn, var å takke ja og så drikke meg dritings og ødelegge den alkoholfrie feiringen. Ts virker litt stiv og kjedelig, de tre vennene virker veldig frekke og grenseløse. Merkelig at de er venner når de er så forskjellige.

Anonymkode: 2ea4c...c8c

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er dere? Er det 20 års dagen så kan jeg forstå oppførselen. 30. tja. Noen kanskje ble glad for at dem endelig kunne dra ut uten barn. Og tar helt av. 40 da hadde jeg reagert. 50. Da skal man hvert fall lært seg å lese rommet. 60 så kan jeg forstå det igjen. For da har man kommet at man setter seg selv først og ser ikke andre. Min erfaring😂

Anonymkode: 27999...df8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, vær så snill å ignorer kommentarene fra alkohol fanatikerne her...

Du har din fulle rett til å bli skuffa når du i utgangspunktet har invitert til en alkoholfri feiring. Det er faktisk din runde dag, og du "bestemmer" hvordan denne skal feires. 
Er disse vennene sånn til vanlig? Kan det være litt av grunnen for at du valgte det alkoholfritt også?

Jeg har en "gjeng" som jeg ikke kan invitere ut på sånne ting, fordi jeg vet det blir kaos. Kjenner det egentlig ikke er vits i å invitere den i det hele tatt.

Norge er så jævla alkohol kulturelt at det er kvalmt. Virker ikke som at nordmenn klarer å kose seg med noen ting uten. 
Er ikke rart det finnes så mange barn der ute som er livredde rundt juletider og generelt alle høytider når jeg leser det kommentarfeltet her.

Håper du fikk en ellers fin dag på bursdagen, også får du bare beklage deg til hu ene som ble litt såra. Er ikke alltid like lett å ploge seg igjennom alkoholbrillene til folk.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuppeluri skrev (34 minutter siden):

Du har din fulle rett til å bli skuffa når du i utgangspunktet har invitert til en alkoholfri feiring. Det er faktisk din runde dag, og du "bestemmer" hvordan denne skal feires. 
Er disse vennene sånn til vanlig? Kan det være litt av grunnen for at du valgte det alkoholfritt også?

Jeg har en "gjeng" som jeg ikke kan invitere ut på sånne ting, fordi jeg vet det blir kaos. Kjenner det egentlig ikke er vits i å invitere den i det hele tatt.

Norge er så jævla alkohol kulturelt at det er kvalmt. Virker ikke som at nordmenn klarer å kose seg med noen ting uten. 
Er ikke rart det finnes så mange barn der ute som er livredde rundt juletider og generelt alle høytider når jeg leser det kommentarfeltet her.

Håper du fikk en ellers fin dag på bursdagen, også får du bare beklage deg til hu ene som ble litt såra. Er ikke alltid like lett å ploge seg igjennom alkoholbrillene til folk.

Tusen takk for forståelsesfullt svar🫶🏻 

Ja jeg blir ganske sjokka selv over kommentarene om alkohol og at man burde heller holde seg hjemme om man ikke vil/kan drikke alkohol. 

Helt greit med de som syns jeg er kjip og at alkoholfritt er kjipt og at de ikke ville blitt med, men poenget her er jo at de valgte å bli med. De kunne latt være. 

Og rart å ha sånn behov for å kommentere hvor kjipt det er å ikke drikke og ha alkoholfri feiring.
Er mange grunner til at man ikke vil eller kan drikke.

Vi er forresten såpass gamle at det er ikke så vanlig å ha fyllefest lenger heller.
Tipper de samme som skriver om at vi er kjipe og kjedelige ville også ville kommentert hvor harry vi var hvis de hadde sett folk på vår alder fulle på byen. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tusen takk for forståelsesfullt svar🫶🏻 

Ja jeg blir ganske sjokka selv over kommentarene om alkohol og at man burde heller holde seg hjemme om man ikke vil/kan drikke alkohol. 

Helt greit med de som syns jeg er kjip og at alkoholfritt er kjipt og at de ikke ville blitt med, men poenget her er jo at de valgte å bli med. De kunne latt være. 

Og rart å ha sånn behov for å kommentere hvor kjipt det er å ikke drikke og ha alkoholfri feiring.
Er mange grunner til at man ikke vil eller kan drikke.

Vi er forresten såpass gamle at det er ikke så vanlig å ha fyllefest lenger heller.
Tipper de samme som skriver om at vi er kjipe og kjedelige ville også ville kommentert hvor harry vi var hvis de hadde sett folk på vår alder fulle på byen. 

Sånn satt på spissen da. Så kunne det jo hende at en av dine nærme venner i den litt roligere gjengen var en tidligere alkoholiker. Å at det var derfor du ville ha det alkoholfritt for å ikke trigge hu som var blitt nykter. 
Bare som eksempel! 

Så det tenker jeg alle her burde tenke på. Man vet ikke alltid hvorfor man velger å gjøre ting, men det er som oftest en grunn til det, og da bør det respekteres. 

De andre vennene dine reiste jo ut på byen etterpå, og da kunne de starta drikkinga der i stedet.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuppeluri skrev (5 minutter siden):

Sånn satt på spissen da. Så kunne det jo hende at en av dine nærme venner i den litt roligere gjengen var en tidligere alkoholiker. Å at det var derfor du ville ha det alkoholfritt for å ikke trigge hu som var blitt nykter. 
Bare som eksempel! 

Så det tenker jeg alle her burde tenke på. Man vet ikke alltid hvorfor man velger å gjøre ting, men det er som oftest en grunn til det, og da bør det respekteres. 

De andre vennene dine reiste jo ut på byen etterpå, og da kunne de starta drikkinga der i stedet.

Ja det var et godt eksempel og ikke veldig langt unna sannheten her. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av problemet var nok å invitere to ulike gjenger, med to ulike væremåter.

Svært uhøflig av gjengen som drakk å gjøre det på en alkoholfri sammenkomst. Folk som drikker og skråler er også sjeldent interessert i å snakke med andre utenfor sin gjeng, og særlig ikke med folk som er edru.

Du har all grunn til å være skuffet ❤️

Et forslag - hadde du bursdagskake?

Hva med å kjøpe en fin kake på bakeri, og invitere den edru gjengen du ikke fikk snakket med på bursdagskake? :) Når det er rund dag er det lov å feire litt skikkelig, over flere dager!

Kan være litt plaster på såret for de andre gjestene dine også, en hyggelig sammenkomst der de får snakket sammen og med deg.

Anonymkode: c4706...0b5

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Svært uhøflig av gjengen som drakk å gjøre det på en alkoholfri sammenkomst. Folk som drikker og skråler er også sjeldent interessert i å snakke med andre utenfor sin gjeng, og særlig ikke med folk som er edru.

Hva med å kjøpe en fin kake på bakeri, og invitere den edru gjengen du ikke fikk snakket med på bursdagskake? :) Når det er rund dag er det lov å feire litt skikkelig, over flere dager!

Kan være litt plaster på såret for de andre gjestene dine også, en hyggelig sammenkomst der de får snakket sammen og med deg.

Det var en god idé. 
Tror jeg skal gjøre noe sånt👍😊

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det i helgen og hvilket klokkeslett ca? Er det lørdag kl 18 kan jeg i større grad forstå enn kl 17 på en mandag..

Hva stod det i invitasjonen? Stod det "alkoholfri" eller stod det bare ala spise en god middag sammen på bursdagen min? :)

Anonymkode: b7a42...2ad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig

Det er veldig sært å komme svært beruset på alkoholfri feiring. 

Men det er også sært å måtte bruke masse penger på å komme til en venns bursdagsfeiring ute, ikke få lov å drikke vin til maten, og så dra rett hjem. Er alle e aleneforeldre siden de måtte tidlig hjem på grunn av familie?

Håper du spanderte den middagen, det bør man virkelig npr man legger sånne føringer («alkoholfri feiring»)

Jeg hadde takket nei til invitasjon til det kjipe opplegget til ts. Har aldri hørt om noen som ber andre UT på alkoholfri feiring, det er frekt. Å invitere på middag hjemme hos seg selv derimot er helt ok å gjøre alkoholfritt, eller om man spanderer.

Det som aldri hadde falt meg inn, var å takke ja og så drikke meg dritings og ødelegge den alkoholfrie feiringen. Ts virker litt stiv og kjedelig, de tre vennene virker veldig frekke og grenseløse. Merkelig at de er venner når de er så forskjellige.

Anonymkode: 2ea4c...c8c

Det er vel ikke akkurat ts som fremstår som frekk her,eller? Er virkelig det vinglasset såå viktig for deg,at du hadde takket nei til å feire en venninne på den måten hun ønsket? Hjelpes! 

Anonymkode: 3a304...067

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres ut som de 3 ikke hadde lest invitasjonen skikkelig eller ikke tok det så alvorlig . Hadde jeg blitt invitert på noe sånn hadde jeg pent takket nei.. vet ikke alder på disse, men i min alder er det og gå ut blitt en sjeldenhet så hadde heller prioritert et sted og en gjeng alkohol er en del av en god middag.

om jeg inviterer til bursdag er det helt greit at og ikke drikke alkohol . Noen er gravide, skal kjøre tidlig hjem dagen etter, en er avholds . Da sitter jo ikke de og klager på at vi andre drikker, så det er noe helt annet .

virker som ts har vokst fra den ene gjengen eller at det ble dumt og slå dem sammen . Neste gang kan hun kun be avholds, eventuelt dele i 2? 

Anonymkode: b153e...326

Så du takker nei til å feire rn venninne på den måten hun ønsker, fordi du ikke kan drikke vin? Skikkelig god venn,du! 

Anonymkode: 3a304...067

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tuppeluri skrev (2 timer siden):

Hvor står det at hun presiserte ingen alkohol? 

Hun hadde forventninger, er slik jeg oppfattet det.

Om de bestilte vin til maten når invitasjonen sa ingen-alkhol, så er jeg enig i at det er ufint. Jeg har som vin-glad ingen problemer med å akseptere det. Men jeg vil vite det. Da jeg da har brukt penger på taxi i stedet for å ta egen bil. 

Anonymkode: 7f12c...d7b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg skulle feire rund dag og bad en gjeng ut på middag.

Dette er egentlig to forskjellige gjenger. Den ene «gjengen» (3 personer) møtte opp på middagen og drakk alkohol selv om det var meningen at det bare skulle være middag. De var høylytte og «tok over» mesteparten av tiden og ingen andre fikk prate (utenom de tre var vi åtte stk). 

Etter middagen skulle de tre videre og ut på byen, middagen ble mest et vors for dem. For alle oss andre var det blitt sent og alle dro hjem ikke lenge etter. 

Da var feiringen liksom over og jeg hadde ikke fått sagt et ord omtrent til noen av de andre (eller fått sagt et ord i det hele tatt), hele middagen hadde bestått av høylytt prating og fliring mellom de tre som drakk. 

Er dette ok? Jeg synes dette var vondt og sårende og følte meg egentlig behandlet som søppel og lite verdt for dem. 

Da vet du hvertfall hvem du ikke skal invitere igjen på et møblert arrangement, og at disse to gjengene ikke passer spesielt bra sammen.  Synd dagen ikke ble som du ønsket, men er desverre ikke noe å gjøre med det - annet enn å ta læring til en annen gang. Dere høres veldig unge ut, og i den perioden er ofte folk kommet litt ulikt i hvor de er i livet og hva forventningene til ulike arrangemanger er.  Gratulere med overstått!

Anonymkode: 962e2...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at folk ikke ville respektere ønsket ditt om en alkoholfri middag. Og så ser det ut som du bør være litt mer kritisk i valg av venner. Gode venner oppfører seg ikke slik.

Anonymkode: b2b28...c10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er rart å invitere på restaurant å si at det er alkoholfritt? Skal voksne mennesker ikke få drikke det de vil til maten? Spanderte du mat og drikke?

Kan forstå at du syns dette ble dumt, men det høres jo ut som om kaffe og kaker hjemme hos deg hadde passet bedre med tanke på hvilken feiring du ønsket deg.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...