Gå til innhold

Kvelning, på tide å fokusere på problemet?


Fremmed fugl

Anbefalte innlegg

Er den nye trenden hos den yngre generasjonen. Menn som bruker kvelning mot kvinner under sex.

I Sverige skal nå myndigheter prøve å gjøre noe med problemet. 

"– Jag upplever att vi har rört oss mot en normalisering av strypvåld som bokstavligt talat är livsfarlig och där behöver vi verkligen agera och det är ju det som vi gör nu." 

https://sverigesradio.se/artikel/domar-om-strypvald-okar-visste-inte-om-jag-skulle-overleva

Jeg vet at det er en del folk som omtaler seg som sex positive og som ikke klarer å se problem med å blande sammen vold og sex. Men mange generasjoner har klart å ha gode sexliv uten at mannen skal kvele sin partner, kan ikke de yngre også få hjelp til å ha et sexliv uten kvelning? 

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om de vil ha et sexliv uten kvelning, skal de seff få ha et sexliv uten det. 

VIL de derimot ha et sexliv med kvelning, bør de få informasjon om hvordan dette gjøres tryggest mulig. Derfor bør det altså fortsatt snakkes om, så folk kan finne informasjon. 

Man skal seff ikke gjøre dette, uten å ha pratet godt sammen først. Og funnet ut at dette er noe alle involverte samtykker til, uten press fra andre. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (43 minutter siden):

Om de vil ha et sexliv uten kvelning, skal de seff få ha et sexliv uten det. 

VIL de derimot ha et sexliv med kvelning, bør de få informasjon om hvordan dette gjøres tryggest mulig. Derfor bør det altså fortsatt snakkes om, så folk kan finne informasjon. 

Man skal seff ikke gjøre dette, uten å ha pratet godt sammen først. Og funnet ut at dette er noe alle involverte samtykker til, uten press fra andre. 

Er ikke mange år siden dette var kun noe for meget spesielt interesserte. Hvorfor kan ikke folk sterkt bli frarådet å drive med dette?

Leste du linken, og skjønner du hva det svenske statsrådet prøver å si? 

  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker litt kinks, men exen likte å kvele. Jeg syns det var kjempeskummelt og likte det ikke. Jeg skjønner ikke hvorfor noen liker kveling, det er jo skummelt. 😕🙁 

 

Anonymkode: e6407...653

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (7 minutter siden):

Er ikke mange år siden dette var kun noe for meget spesielt interesserte. Hvorfor kan ikke folk sterkt bli frarådet å drive med dette?

Leste du linken, og skjønner du hva det svenske statsrådet prøver å si? 

Er ikke så mange år siden mye sex var for "spesielt interesserte". Ting utvikler seg, og folk snakker mer sammen.
Så det å få ut informasjon, til de som trenger det, er ikke negativt. 

 

Men igjen: Dette er KUN noe man skal gjøre, om man faktisk vil. Og ikke fordi noen andre vil. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (3 timer siden):

Er ikke så mange år siden mye sex var for "spesielt interesserte". Ting utvikler seg, og folk snakker mer sammen.
Så det å få ut informasjon, til de som trenger det, er ikke negativt. 

 

Men igjen: Dette er KUN noe man skal gjøre, om man faktisk vil. Og ikke fordi noen andre vil. 

Fluer driver med sex, slanger får orgasme. Mennesker har drevet på med sex i mange tusen år uten å ha denne typen av vold som en del av en normalisert seksuell praksis. 

Undersøkelser av seksualvaner, viser at det i all hovedsak er den som kveler, det vil si en mann, som tar opp det som noe som skal prøves, og de kvinner som blir med på dette i hovedsak gjør det fordi dem ønsker å gjøre den mannen fornøyd. 

Ok, men kan du strekke deg så langt som til at menn aldri skal foreslå at dem skal kvele sin sexpartner, men det må være kvinnen som skal bli kvelt som er den som skal ta opp det? Tiltaket hadde kraftig redusert forekomst av kvelning, og med det risikoen for død og andre alvorlig konsekvenser. 

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

la de som ønsker å bedrive kvelning først oppleve følelsen - hele veien... 

Anonymkode: 2ddd8...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (3 minutter siden):

 

Ok, men kan du strekke deg så langt som til at menn aldri skal foreslå at dem skal kvele sin sexpartner, men det må være kvinnen som skal bli kvelt som er den som skal ta opp det? Tiltaket hadde kraftig redusert forekomst av kvelning, og med det risikoen for død og andre alvorlig konsekvenser. 

Nei aldeles ikke. Alle skal få lov å snakke om sine lyster. 
Men man bør altså fokusere på samtykke, og det at det faktisk er lov å si NEI, og få dette respektert. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at folk er forskjellige, men man skal være ganske langt ut på psykopatskalaen for å ikke ha en innebygd sperre mot å ta kvelertak på noen.

Anonymkode: da863...dc9

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (3 timer siden):

Nei aldeles ikke. Alle skal få lov å snakke om sine lyster. 
Men man bør altså fokusere på samtykke, og det at det faktisk er lov å si NEI, og få dette respektert. 
 

Ok, da har vi helt ulik etisk kompass. Du syns at det er greit at menn skal utsette kvinner for farlig vold fordi dem har lyst å føle dominansen, tras at det er farlig og de fleste kvinner som prøver det ikke liker det. 

Det om deg. 

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (4 minutter siden):

Ok, da har vi helt ulik etisk kompass. Du syns at det er greit at menn skal utsette kvinner for farlig vold fordi dem har lyst å føle dominansen, tras at det er farlig og de fleste kvinner som prøver det ikke liker det. 

Det om deg. 

Fortell meg gjerne hvor jeg har sagt dette? For det er absolutt IKKE det jeg har sagt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig unormal praksis. Som nevnt over har pattedyr hatt sex i millioner av år uten at dette er vanlig. Det er ren ondskap. 

Anonymkode: 8c1c8...77f

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at en del ungdommer er opptatt av dette, og synes det er kjempeskummelt. Før eller siden går det galt. Jeg er livredd for at barnet mitt skal delta i noe sånt hvis det går galt. 

Anonymkode: 41b3d...1e5

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fremmed fugl skrev (9 minutter siden):

Ok, da har vi helt ulik etisk kompass. Du syns at det er greit at menn skal utsette kvinner for farlig vold fordi dem har lyst å føle dominansen, tras at det er farlig og de fleste kvinner som prøver det ikke liker det. 

Det om deg. 

Jeg kan ikke se at vedkommende har sagt noe som helst om vold eller hvilket kjønn som er utøver eller mottaker..

Anonymkode: 450b5...542

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (4 minutter siden):

Fortell meg gjerne hvor jeg har sagt dette? For det er absolutt IKKE det jeg har sagt. 

Du skriver at menn som ønsker å kvele kvinner skal ta det opp. Tras at vi vet at de fleste kvinner ikke sier ja fordi dem selv ønsker, men fordi dem tror at mannen forventer det, ikke ønsker å være prippen eller enkelt å greit for å være greie. 

Hvorfor kan du ikke være enig at den som ønsker å utsette andre for farlig vold i samband med sex, skal vente på at den andre ber om det?

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (Akkurat nå):

Du skriver at menn som ønsker å kvele kvinner skal ta det opp. Tras at vi vet at de fleste kvinner ikke sier ja fordi dem selv ønsker, men fordi dem tror at mannen forventer det, ikke ønsker å være prippen eller enkelt å greit for å være greie. 

Hvorfor kan du ikke være enig at den som ønsker å utsette andre for farlig vold i samband med sex, skal vente på at den andre ber om det?

Kan ta det opp, ja. For ALLE skal kunne snakke om sine lyster. Hva er vanskelig å skjønne med det? 

Også bør vi fokusere på samtykke! Og på det at nei betyr nei, og at nei skal respekteres. 

Hvorfor skal folks lyster trykkes ned? Hvorfor skal ikke alle få lov å ha, og ytre sine lyster? 
Så må de da altså finne noen som samtykker til dette, FØR de gjør noe! Ikke bare gjøre.. Men altså prate sammen!
Hvorfor skal man måtte vente på at noen som kanskje ikke har samme lyst, skal ytre dette ønske? Istedenfor å faktsik prate sammen, som voksne mennesker! 

Etter at man har snakket sammen, om at dette er noe man ønsker.. Skal man altså vente på at man eventuelt har samtykke.. Eller respektere at den andre ikke har denne lysten. Men nei, ingen skal måtte undertrykke sine lyster, uten å si noe, bare fordi noen ikke vil virke prippen.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SlemUlv skrev (1 time siden):

Kan ta det opp, ja. For ALLE skal kunne snakke om sine lyster. Hva er vanskelig å skjønne med det? 

Også bør vi fokusere på samtykke! Og på det at nei betyr nei, og at nei skal respekteres. 

Hvorfor skal folks lyster trykkes ned? Hvorfor skal ikke alle få lov å ha, og ytre sine lyster? 
Så må de da altså finne noen som samtykker til dette, FØR de gjør noe! Ikke bare gjøre.. Men altså prate sammen!
Hvorfor skal man måtte vente på at noen som kanskje ikke har samme lyst, skal ytre dette ønske? Istedenfor å faktsik prate sammen, som voksne mennesker! 

Etter at man har snakket sammen, om at dette er noe man ønsker.. Skal man altså vente på at man eventuelt har samtykke.. Eller respektere at den andre ikke har denne lysten. Men nei, ingen skal måtte undertrykke sine lyster, uten å si noe, bare fordi noen ikke vil virke prippen.. 

Nei, man må ha en etisk kompass innen man durer frem med sine egoistiske egenintresser. 

Kvelning er uheldigvis kraftig økende hos unge. Som man ser gir en kraftig økning av straffesaker der det er en del av saken. 

Men som jeg skrev, vi er på to helt ulike planeter. Du tilhører gjengen som syns det er greit å utsette andre for farlig vold for at man tenner på makt og dominanse. Og du tilhører gjengen som ikke skjønner mennesker og relasjoner. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (1 time siden):

Kan ta det opp, ja. For ALLE skal kunne snakke om sine lyster. Hva er vanskelig å skjønne med det? 

Også bør vi fokusere på samtykke! Og på det at nei betyr nei, og at nei skal respekteres. 

Hvorfor skal folks lyster trykkes ned? Hvorfor skal ikke alle få lov å ha, og ytre sine lyster? 
Så må de da altså finne noen som samtykker til dette, FØR de gjør noe! Ikke bare gjøre.. Men altså prate sammen!
Hvorfor skal man måtte vente på at noen som kanskje ikke har samme lyst, skal ytre dette ønske? Istedenfor å faktsik prate sammen, som voksne mennesker! 

Etter at man har snakket sammen, om at dette er noe man ønsker.. Skal man altså vente på at man eventuelt har samtykke.. Eller respektere at den andre ikke har denne lysten. Men nei, ingen skal måtte undertrykke sine lyster, uten å si noe, bare fordi noen ikke vil virke prippen.. 

Lyster er nå én ting, men kvelning heller litt mer mot voldelige tendenser i min verden. 

Anonymkode: c75e1...fc9

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dater en person her inne jeg diskuterte med, som ikke trodde død forårsaket av kvelning under sex, ble regnet som mord.

SlemUlv skrev (1 time siden):

Kan ta det opp, ja. For ALLE skal kunne snakke om sine lyster. Hva er vanskelig å skjønne med det? 

Også bør vi fokusere på samtykke! Og på det at nei betyr nei, og at nei skal respekteres. 

Hvorfor skal folks lyster trykkes ned? Hvorfor skal ikke alle få lov å ha, og ytre sine lyster? 
Så må de da altså finne noen som samtykker til dette, FØR de gjør noe! Ikke bare gjøre.. Men altså prate sammen!
Hvorfor skal man måtte vente på at noen som kanskje ikke har samme lyst, skal ytre dette ønske? Istedenfor å faktsik prate sammen, som voksne mennesker! 

Etter at man har snakket sammen, om at dette er noe man ønsker.. Skal man altså vente på at man eventuelt har samtykke.. Eller respektere at den andre ikke har denne lysten. Men nei, ingen skal måtte undertrykke sine lyster, uten å si noe, bare fordi noen ikke vil virke prippen.. 

Du forstår ikke sammenheng påvirkning har på kultur. Kanskje du skal ta noen steg tilbake ut av dine kinks briller, å se at det du liker kan være skadelig for noen?

Alle er ikke like, mange som blir med på slikt er unge og tørr ikke si nei. 

Bry deg mer.

Anonymkode: 2209c...a25

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på å ha lyst til å bli kvelt,  og ha lyst til å kvele noen.

Har noen lyst til å bli kvelt så kan de jo bare be om det, evnt bruke et slips selv.

Jeg kjente en som trodde jeg kanskje tente på å bli kvelt, han ble fort en ex.

Anonymkode: a8cf1...156

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...