Gå til innhold

Er 22 og 38 for stor aldersforskjell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal holde det kort og si at vi har vært på en date. Føler vi har god dynamikk, men jeg har aldri data noen som er så gammel før. Jeg er litt flau over å fortelle om han pga alderen også, men han er så gøy å snakke med.

Anonymkode: 1659a...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bodde sammen med en mann som var 8 år eldre enn meg. Kjentes som om vi var to ulike generasjoner etter hvert. 

Synes aldersforskjellen er for stor, men så klart. Noen får det til. 

Anonymkode: 9bd70...44b

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en på 33 da jeg var 22. Jeg anbefaler ikke slik aldersforskjell, men tenker også at man får gjøre sine egne erfaringer. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte en som var 38 når jeg var 23, det funka ikke, han var for gammel for meg.

Anonymkode: 0243c...7e5

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Han er nesten 40 og du har så vidt passert 20, dere er i vidt forskjellige generasjoner, og veldig forskjellige livserfaringer. 

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er alt for gammelt. 

Det finnes mange yngre menn du også vil tenke det er morsomt å prate med. Det er ikke det vanskeligste å finne heller 😅😊

Anonymkode: fa310...493

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja, alder er en ting, sted i livet noe annet. Har han barn og jobb og hvordan passer dere inn i hverandres liv? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere har felles kulturelle holdepunkter er det ingen problem. Alder har ikke så mye å si men om du for eksempel bare følger med på enkelte TikTok influensere, han kun ser gammeldags direktesendt tv så er dere i forskjellige verdener. (Eller omvendt). 

Anonymkode: 8721f...c32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig stor aldersforskjell. For de aller fleste fleste blir forskjellen altfor stor og gjennomgripende.

Noen noen få fungerer det veldig godt på tross av stor aldersforskjell. Kjenner et par (vanlige mennesker med vanlige jobber) med 17 års aldersforskjell som har vært et par i snart 40 år, så det kan gå.

Jeg hadde styrt unna...

Anonymkode: 91a1c...26c

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for stor, spør du meg. Har vært sammen over tid med to stk sju - åtte år eldre menn, og aldersforskjell var årsak til brudd i begge tilfellene.

Anonymkode: 2586a...915

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å vere heilt ærleg så hadde eg nok lurt på om han hadde alle klinkekulene på plass... 

Anonymkode: a5da9...a98

  • Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En så stor aldersforskjell kan kanskje fungere om begge to har passert 30, og er voksne.

Du er 22 år, og på mange måter bare et barn. Da blir forskjellen for stor. Du er antagelig under utdanning, og har masse som skjer i livet ditt. Kanskje har du foreldre som bare er noen år eldre enn han karen du synes det er gøy å snakke med. Det sier for øvrig mye om ham at han ser det som uproblematisk å bli kjæreste med ei som nylig gikk ut videregående.

Anonymkode: 2e4e4...19c

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagmaxxing er tydeligvis trendy for gutter i 20-årene i vesten i dag. Har sett at noen mener de bare følger etter det unge kvinner har gjort i åresvis, og søker et lettvint og komfortabelt liv. 

Anonymkode: f78db...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig, men mye rart som funker på bøgda...

Anonymkode: ebc98...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er weird. Er ikke sånn at jeg tenker noen særlige tanker om deg, men jeg lurer jo på om det er noe galt med ham. Tenker at han er gammel men umoden for deg og at det merker du nok fort, og tar han fort igjen på modenhetsnivå. Men du gjør jo som du vil.

Anonymkode: 148ce...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er sikkert gøy å snakke med han nå, men spørs om det er så gøy om ett par år når du har forandra deg masse og han er fremdeles lik.

Det er en veldig stor forskjell ja.

Anonymkode: 12f9e...928

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var samboer med en som var 7 år eldre. Jeg var 23 og han 30, og for vår del funket det ikke. Jeg var fulltidsstudent og veldig nysgjerrig på alt livet hadde å by på. Jeg ville reise og ha det gøy. Han derimot hadde slått seg ned mer ned, etablert seg med bosted og jobb. Jobbet med karrieren. Jeg hadde ikke engang jobb på tidspunktet. Vi var på helt forskjellig sted i livet og hadde ulike referansepunkter. Jeg likte aldri vennene hans fordi jeg anså de som kjedelig, nerdete kollegaer av han, og han likte ikke gjengen min som "bare satt i bar og drakk hele forbanna kvelden" (hans ord). For oss ble det slutt pga at vi var på ulike steder i livet, og at dette til slutt drepte gnisten på forholdet så fort honeymoon phasen var over og hverdagen kom. Hadde nok vært annerledes om vi var på samme sted i livet. 

Anonymkode: 01613...a8b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som giftet seg når hun var 18år med en 12 år eldre mann. De har vært gift i over ett tiår nå, og har flere barn sammen. 
Det handler ikke bare om alder, men om hvor en er i livet og hva en ønsker seg. Om du ønsker å vente med barn, og han ønsker å få det nå, så blir det en utfordring. Med de rundt meg som har stor aldersforskjell så er det ofte det det går på, altså dette med når skal en eventuelt få barn. Så er det gjerne litt forskjell hvor en er i løpet karrieremessig også. 
Hun som var bare 18 år når hun giftet seg fikk ikke barn før hun var godt over 25år. Hvert forhold må nesten finne ut hva som passer for dem. Tenk igjennom hvor du er nå, og hvor vil du hen, og etter hvilket tidsløp, og så kan du sjekke ved senere dater om dette sammenfaller. Er det match så finner en stort sett ut av det. 😊

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte for stor forskjell med så stor aldersforskjell, ja. Men ok, det KAN funke i noen tilfeller også. Min eks-svigermor fikk sin førstefødte sønn (min eksmann) da hun var 25 år og mannen hennes var 42. De var gift resten av livet, helt til han døde da han var i åttiårene.

Hun sa det var veldig behagelig å komme hjem etter jobb til ferdig middag hver dag i mange år, fordi han var pensjonist så lenge før henne og kunne gå hjemme og være husfar 🙂 

Personlig ville jeg aldri valgt en mann som var så mye eldre enn meg. SÆRLIG IKKE hvis jeg bare var i begynnelsen av tjueårene! Da skal man feste, oppleve nye ting, ha det moro og treffe jevnaldrende unge karer! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...