Gå til innhold

Har barn fra før, vurderer abort

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er i en situasjon der jeg har 2 barn på 6 og 2,5 år. Vi har endelig kommet oss over en «kneik» med utbredning fra ppt og utfordringer med eldste, og søvnvansker med yngste. Nå har jeg akkurat funnet ut at jeg er gravid, og er så i tvil på om jeg skal beholde eller ta abort💛

Jeg er 37 år og har generell god helse. Sliter en del med nakke/kjeve smerter og stress, var sykemeldt noen måneder i våres. Hadde bekkenløsning forrige graviditet. Redd for at kroppen ikke vil takle en ny graviditet.

Vi er en familie som elsker å være sammen, reise på ferier og leve et fleksibelt og rolig familieliv. Egentlig så har jeg drømt om en til. Men nå kjenner jeg ingen glede rundt et barn til, og tror at det kommer til å vippe lasset. Er også livredd for at det kan være noe galt med det, eller at det er tvillinger.

Vi bor i rekkehus, med 3 soverom. Min mann har nettopp startet for seg selv, og tenker å bruke tid på å bygge opp det fremover. Jeg har fast jobb, jobber 80% for å ha minste hjemme en dag fra bhg🙂

Om vi velger å beholde, betyr det at vi må flytte. Det blir vanskeligere å reise, noe hele familien elsker. Jeg er så redd for at vi ikke har kapasitet til en til, og at vi ikke får brukt så mye tid til de to barna vi har. 

Har noen erfaring med denne problemstillingen? Om dere har valgt abort eller å beholde - hvordan ble avgjørelsen til slutt?🤔

Anonymkode: 5df54...4aa

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Var i veldig lignende situasjon selv for noen år siden. Valgte abort, da det som du sier hadde tippet lasset. For det hadde det gjort for vår del. Angrer ikke på valget. 

Anonymkode: eef06...be6

• Liker 1
  • Hjerte 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært i ca samme situasjon og tok abort. Angrer ikke et sekund. Vi vil ha livet vårt slik vi har det nå og her er jeg egentlig sikker på at et nytt barn hadde tippet lasset.

Anonymkode: b4f71...110

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært i samme situasjon. Vi beholdt. Nå når jeg ser henne sammen med søskene hennes, får jeg dårlig samvittighet for at jeg i det hele tatt vurderte abort. Jeg var redd det skulle vippe lasset, men det har gått over all forventning. Jeg hadde bekkenløsning med nr to og tre. Bekkenløsning med nr 3 kommer senere i svangerskapet, tror det kan være fordi jeg var mer forberedt og mer føre var. 

Anonymkode: a94b8...d32

• Liker 2
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kjenner ingen glede og redd den nye vil vippe lasset -

Hva hvis den faktisk gjør det, det blir skilsmisse og samværsopplegg med de to du har...hvordan vil du føle for den 3.da? Orker du 3 alene og dårlig økonomi?

Anonymkode: 7c0ab...e34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor i all verden bruker du ikke prevensjon? 2 barn fra før, da vet du godt hvordan barn lages. 

Anonymkode: 06a67...a2f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor i all verden bruker du ikke prevensjon? 2 barn fra før, da vet du godt hvordan barn lages. 

Det er mange som bruker prevensjon hvor det ikke fungerer

Endret av The_
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Var i veldig lignende situasjon selv for noen år siden. Valgte abort, da det som du sier hadde tippet lasset. For det hadde det gjort for vår del. Angrer ikke på valget. 

Anonymkode: eef06...be6

Takk for svar🙂 Godt at det føltes riktig for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kjære vene, for en kommentar i en tråd der en sårbar kvinne ønsker råd!? 🙄 Eier du ikke skam?! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lovise78 skrev (1 minutt siden):

Kjære vene, for en kommentar i en tråd der en sårbar kvinne ønsker råd!? 🙄 Eier du ikke skam?! 

Vi brukte prevensjon selvsagt, men den fungerte ikke..

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har vært i samme situasjon. Vi beholdt. Nå når jeg ser henne sammen med søskene hennes, får jeg dårlig samvittighet for at jeg i det hele tatt vurderte abort. Jeg var redd det skulle vippe lasset, men det har gått over all forventning. Jeg hadde bekkenløsning med nr to og tre. Bekkenløsning med nr 3 kommer senere i svangerskapet, tror det kan være fordi jeg var mer forberedt og mer føre var. 

Så fint at det ble en god avgjørelse for dere🙂 Det er det jeg også tenker på…. Om vi går for en til, og ser de tre søsknene sammen - og tenker tilbake på da vi vurderte abort. Men kjenner det er en vanskelig avgjørelse nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi brukte prevensjon selvsagt, men den fungerte ikke..

Hvilken prevensjon? Hilsen en som nettopp fjernet spiral😬

Anonymkode: 43d17...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilken prevensjon? Hilsen en som nettopp fjernet spiral😬

Vi brukte kondom, så skjønner ikke helt hvordan det kan ha gått🤔 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvordan vil det bli for dere hvis det tredje barnet får noen utfordringer.

Hvis forholdet deres ender i skilsmisse, klarer du tre barn

Hvis en av dere blir syke/uføre 

Anonymkode: 57a09...7b0

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi brukte kondom, så skjønner ikke helt hvordan det kan ha gått🤔 

Har dere vært nøye med hvordan kondomen ble satt på, så det ble gjort riktig? Unngikk dere dagene med eggløsning? 
Spør bare fordi jeg selv er redd for å bli gravid nå, passer dårlig😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har dere vært nøye med hvordan kondomen ble satt på, så det ble gjort riktig? Unngikk dere dagene med eggløsning? 
Spør bare fordi jeg selv er redd for å bli gravid nå, passer dårlig😅

Vi har brukt kondom siden minste ble født, så vi begynner jo å bli gode på det😅 Men hadde samleie rundt eggløsning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde tatt abort. Hvis dere har det bra med to barn, hvorfor ikke fortsette med det? 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har brukt kondom siden minste ble født, så vi begynner jo å bli gode på det😅 Men hadde samleie rundt eggløsning..

Da tipper jeg at det var hull i den eller at spermen på et eller annet vis kom utenfor kondomet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ikke tenke at du blir alene eller det blir slutt, slutt å høre på disse som er så jævlig negativ til alt. Om dere beholder så vil dere gjøre deres beste for at dette skal gå. Og skal du tenke sånn at åj, tro om det blir slutt, blir du jo gal. En av dere kan miste livet i morgen i for eksempel en bilulykke. En av ungene som dere har fra før, kan bli påkjørt i morgen. Hallo, det er tusen millioner ting som kan gå galt. Ikke tenk det verste. Hva med å tenke på det positive med en til. Du har to fra før, du vet hvor høyt du elsker dem og hvor mye de har gitt deg. En til vil berike familien din mer enn den koster deg og dere. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Valgte å beholde. Var tøft de første årene, men nå som de er 6, 9 og 11 angrer jeg ikke et sekund. Angrer mer på hvordan jeg lot det plage meg om vi hadde tatt rett valg. 

Hvorfor må der flytte forresten? 

Anonymkode: 005e0...8e3

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...