Gå til innhold

Jeg liker Halloween, men hater unger som tigger etter godteri på døra.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har 2 barn som har gått halloween i mange år..og vi foreldre er med å går med de. Dette er en kjempe koselig og spennende dag. Her går vi alle i er stort nabolag det yrer med liv .

Det er så flott og se så mange barn og voksne i gatene som ler og har det gøy.

Het vet vi alltid hvem hus vi skal gå til..de har på ekstra lys og ofte mye pynt.

Har de ikke lyset på..eller bare 1 ute lys på...går vi ikke ditt

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mommyaka skrev (5 minutter siden):

Vi har 2 barn som har gått halloween i mange år..og vi foreldre er med å går med de. Dette er en kjempe koselig og spennende dag. Her går vi alle i er stort nabolag det yrer med liv .

Det er så flott og se så mange barn og voksne i gatene som ler og har det gøy.

Het vet vi alltid hvem hus vi skal gå til..de har på ekstra lys og ofte mye pynt.

Har de ikke lyset på..eller bare 1 ute lys på...går vi ikke ditt

Ååå så nydelig 🤩 Dette er minner de vil ha for alltid. 

Anonymkode: 9724a...323

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ååå så nydelig 🤩 Dette er minner de vil ha for alltid. 

Anonymkode: 9724a...323

Ja :) og kan si at mor også klær seg ut...i fjor var det oppblåsbare dino kostyme 🤣 vet ikke hvem som hadde det mer gøy..meg eller barna 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare slå av lyset, så kommer det ingen.

Jeg kjøpte inn i fjor, og lagde noen fine poser med litt av hvert. Men så røyk utelyset dagen før, og jeg hadde ikke tid til å fikse det. Hadde på alle andre lys, men siden utelyset var av gikk alle barna bare forbi 🥲 Mer godteri på meg... 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis du ikke er til stede for å gi oss knask, så får du knep 🙂  Det trikset med å late som man ikke er hjemme fungerer ikke. Vi egget ofte hus som prøvde seg på en frekk en.

Anonymkode: ee63c...161

Du synes det er greit å bedrive herverk fordi drittungene dine ikke får godteri? Har du en diagnose, eller mangler du bare folkeskikk? Det er faktisk en generelt akseptert norm at slukket utelys signaliserer at man ikke ønsker besøk på døra på Halloween, og det bør ikke være et problem å akseptere dette. Ungene får mer enn nok godteri uansett. 

Anonymkode: 3cd4b...545

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

JEG er 40+ og er ikke begeistret for Halloween. Jeg er også amerikansk, men jeg liker ikke tradisjonen i Norge. Det er bare en wannabe-variant.

Anonymkode: ed4e9...268

Du mener slik som den amerikanske er en wannabe variant av allerhengens?

Anonymkode: a2528...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis du ikke er til stede for å gi oss knask, så får du knep 🙂  Det trikset med å late som man ikke er hjemme fungerer ikke. Vi egget ofte hus som prøvde seg på en frekk en.

Anonymkode: ee63c...161

Da er det kjent med videoovervåkning på eiendommen.... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg nærmer meg 50 og gikk julebukk noen ganger på slutten av 80-tallet. Vi hadde hørt om det og hadde lyst til å prøve selv, men det var ikke så vellykket. De fleste så bare forvirret ut når de åpnet døra, mange var ikke hjemme heller. Ingen hadde godteri, i beste fall fikk vi tørre julekaker som var mindre gode enn de vi hadde hjemme, stort sett fikk vi ingenting. Ingen likte å høre på oss synge.

Ungene som går Halloween nå har det mye mer moro. De planlegger og forbereder kostymer lang tid i forveien og gleder seg. 

Anonymkode: 1ac55...786

Jeg er født og oppvokst på vestlandet og her gikk man nyttårsbukk både på 70-, 80- og 90-tallet. Jeg vet ikke hvordan den var før dette. Jeg gikk med mine barn i 2009-2010 og mine var de eneste vi så i nabolaget (var ikke så mye barn der i utgangspunktet). Året etter flyttet vi til en studentby, et borettslag med barn i alle hus, her startet det med Halloween-feiring og nyttårsbukk falt bort.

Anonymkode: 62f80...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det kan være litt masete at det ringer på hele tiden, så jeg slår av lyset utenfor inngangsdøra. Masse barn her i nabolaget. Eller så drar jeg bort☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er født og oppvokst på vestlandet og her gikk man nyttårsbukk både på 70-, 80- og 90-tallet. Jeg vet ikke hvordan den var før dette. Jeg gikk med mine barn i 2009-2010 og mine var de eneste vi så i nabolaget (var ikke så mye barn der i utgangspunktet). Året etter flyttet vi til en studentby, et borettslag med barn i alle hus, her startet det med Halloween-feiring og nyttårsbukk falt bort.

Anonymkode: 62f80...984

Her går de begge deler 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

De julebukkgreiene som kommer hvert år har jeg aldri skjønt. Jeg er snart 50 og har aldri sett noen gå julebukk. Hvor gammel må man være for å anse dette som en greie?

Anonymkode: 9d861...47c

Det er neste godt gjort. Jeg er 47 og vi feiret overhodet ikke Halloween, men julebukk gikk vi i romjulen hvert år til jeg nærmet meg voksen og det gjorde alle rundt oss også. De voksne gikk også julebukk på den tiden. Dette er en tradisjon som jeg virkelig savner.

Når det kommer til Hi så får hun/han slå av lyset og sitte inne i sin egen stue. Eventuelt finne ett arrangement hun/han kan dra på, men også da må det huskes å slukke utelysene.

Anonymkode: 9ebd7...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er neste godt gjort. Jeg er 47 og vi feiret overhodet ikke Halloween, men julebukk gikk vi i romjulen hvert år til jeg nærmet meg voksen og det gjorde alle rundt oss også. De voksne gikk også julebukk på den tiden. Dette er en tradisjon som jeg virkelig savner.

Når det kommer til Hi så får hun/han slå av lyset og sitte inne i sin egen stue. Eventuelt finne ett arrangement hun/han kan dra på, men også da må det huskes å slukke utelysene.

Anonymkode: 9ebd7...55e

Jeg er 26 og jeg gikk også julebukk. Skal sies at nesten ingen andre barn gjorde det, så jeg gikk som regel julebukk alene. Min mor er sterkt i mot Halloween, og syns det er skikkelig frekt å true med å kaste egg/toalett papir på hus bare fordi man ikke får godteri. Mens med julebukk så synger man en julesang, og om noen ikke har godteri så går man bare videre til neste. Jeg er egentlig enig, dumt at det ble byttet ut med knask eller knep.

Anonymkode: 2ff15...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan står det til med matematikkevnene? 60+ hvis jeg var på Halloween-fester på slutten av 90-tallet?

Anonymkode: 5e3bc...7f2

Selvfølgelig kan man være 60+ om du var Halloweenfester på slutten av 90-tallet, men jeg skjønner du er 40+ siden du ikke evner å skrive «Halloweenfest» i ett ord. 🤡

Anonymkode: ed4e9...268

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du mener slik som den amerikanske er en wannabe variant av allerhengens?

Anonymkode: a2528...31e

Jeg vet ikke hva allerhengens er, men Allehelgensaften er 31. oktober. Allehelgensdag er 1. november. Allesjelersdag er 2. november. 

Anonymkode: ed4e9...268

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De julebukkgreiene som kommer hvert år har jeg aldri skjønt. Jeg er snart 50 og har aldri sett noen gå julebukk. Hvor gammel må man være for å anse dette som en greie?

Anonymkode: 9d861...47c

Dette er nok avhengig av hvor man bor. På vestlandet hvor jeg bor er nyttårsbukker ganske vanlig - selv om det har dabbet av litt de siste årene til fordel for knask eller knep. Ungene kler seg ut og går rundt og synger julesanger på ettermiddagen på nyttårsaften - mye koseligere enn knask eller knep syns jeg - men er vel fordi det er noe jeg har vokst opp med. 

Anonymkode: 04e21...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen unger tigger om godteri, Det er halloween og da forventer barn at voksne gir godteri det er de dem har blitt lært opp.  Det gøyeste er å gå med vennen sine og kle seg ut godteri får dem uansett hjemme. 

Synes det bare er hyggelig å se så mange barn på døren. 

Anonymkode: 1c2f7...610

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye kiipe folk her! 😞 Jeg synes Halloween er gøy! Gøy å kunne glede de barna som har kledd seg ut og ringer på. Barna mine elsker å gå de og 

Anonymkode: 10d14...765

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om julebukk. Jeg å venninne mine gikk det i mange år ..kjempe koselig 

 

Mrm... beste julebukk jeg har opplevd var når 4 voksne menn/ gutter kom utkledd i nisse drakter... sang en jule sang og hold frem 4 shote glass 🤣🤣🤣 de fikk mye godt på veien....og det ble mye god synging ha ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Så mye kiipe folk her! 😞 Jeg synes Halloween er gøy! Gøy å kunne glede de barna som har kledd seg ut og ringer på. Barna mine elsker å gå de og 

Anonymkode: 10d14...765

Vi som ikke bryr oss om Halloween er ikke kjipe, det er bare du som ikke klarer å forstå og respektere at andre tenker annerledes enn deg. Jeg og samboer har verken barn eller barnebarn, vi feirer ikke Halloween og glemmer det rett og slett bort, så ved et par anledninger der vi faktisk også har glemt å slå av utelyset, så har vi ikke hatt noe å gi til ungene som kom på døra. Bedre å slå av utelyset og ikke skape noe falske forventninger.

Anonymkode: 3cd4b...545

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...