Gå til innhold

Hvordan rengjør dere tv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en smart-tv og den skal vel ikke vaskes med våt klut? Men hvordan skal jeg få vekk flekker og sånn da? Fikk den i gave så vet ikke stort om den. 

Anonymkode: c3bf2...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TV trenger ikke mye vask, med mindre du tar mye på den.

Jeg bruker stort sett bare en Swiffer duster, eller en ren og tørr mikrofiberklut.

Ikke driv med vaskemidler.

Er det noen fingermerker, så ta litt vann på mikrofiberkluten.

Anonymkode: 3993e...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har en smart-tv og den skal vel ikke vaskes med våt klut? Men hvordan skal jeg få vekk flekker og sånn da? Fikk den i gave så vet ikke stort om den. 

mikroklutt,litt fuktig. bare litt

Endret av NatNat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags flekker? Er jo ingen som tar på tv'n. Tørker støv av den av og til

Anonymkode: 9ccbe...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Finnes spesialprodukter de selges på tv butikker. 

Ellers får TV-en en runde med støvsugeren bak der det er åpent en gang eller to i året. (Alt må være frakoblet, og strømmen av. Og vanlig støvtørkning opp på toppen av skjermen. 

Anonymkode: ab719...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det selges engangsservietter for vask av pc-skjerm, jeg tar bare et par av dem og tørker over TV-en. Så tørker jeg av med en lett fuktig klut med vann etterpå.

Anonymkode: c794c...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme som med briller. Pusseskinn og brillerens.

Anonymkode: bf1f8...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva slags flekker? Er jo ingen som tar på tv'n. Tørker støv av den av og til

Anonymkode: 9ccbe...b12

Vi har TV du kan dra ut, og i ulike vinkler, så blir et og annet fingeravtrykk. 

Tar med slike engangsservietter for skjerm fra jobb. Ellers er det swiffer for støv en gang i uka, inkludert veggfestet. 

Anonymkode: 76359...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemikalier bør ikke brukes. Om man har en TV med antirefleksbelegg kan dette ødelegges med rengjøringsmidler. 

Mikrofiberklut beregnet for glass, bittelitt fuktighet på deler av kluten. Så er det bare å sette igang å gnikke forsiktig på flekkene, først med den våte delen av kluten, så den tørre. Ikke hardt, for man ønsker ikke riper i glasset eller skader i pixlene bak glasset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsuger over den innimellom med en sånn myk børste.

Anonymkode: b4618...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som ikke skrives her er at tv’en bør ha vært avskrudd 10-15 min først og ikke skrus på før 10-15 min etterpå. Ikke trykk hardt når du vasker- forsiktig og lett.

Anonymkode: 05e43...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.10.2024 den 22.03):

Finnes spesialprodukter de selges på tv butikker. 

Ellers får TV-en en runde med støvsugeren bak der det er åpent en gang eller to i året. (Alt må være frakoblet, og strømmen av. Og vanlig støvtørkning opp på toppen av skjermen. 

Anonymkode: ab719...d79

For de som leser om hvordan tv’n skal behandles, gjør som flere over. De bruker en mikrifoberklut med litt vann på. Du finner en ordlyd om hva du skal/bør kjøpe hos forhandlerne.

Anonymkode: 05d63...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...