Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig for enkelte å innse/respektere/akseptere at en person ikke er interessert i de?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det sånn at enkelte nekter å innse at noen ikke er interessert, og fortsetter å pushe på, og fortsetter å ta kontakt og mase?

Anonymkode: b8b77...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håp? Mangel på klar beskjed om at vedkommende ikke er interessert? 

Anonymkode: c80a5...29b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, men hos meg har det funket å si: Jeg er ikke interisert, du må slutte.

Om noen ikke slutter selv om jeg sier nei. Har sikkert en tendens til å virke litt åpen, men så mye som en liten latter kan gi folk feil inntrykk så du må være bestemt noen ganger. Skikkelig ekkelt. 

Anonymkode: b0e71...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken ligger nok i at det ikke gis tydelig nok tilbakemelding, og da kan den som har håp om en relasjon fortsette å ta kontakt.

Jeg mener ikke at man skal være ufin og sur, men det må gå an å si fra om at "Du er en fin person, men jeg fikk dessverre ikke følelser for deg, ønsker deg lykke til videre", i stedet for å gå rundt grøten og være utydelig.

Anonymkode: 5b53f...097

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende personen er forelsket/begjæret i det visuelle utseende og ikke klarer å gi slipp? 

Anonymkode: a570c...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med en del folk er at de ikke evner til å være direkte. Man trenger ikke være ekkel i tonen, kan bare si det som en over her skrev. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det ofte handler om at mange drøyer for lenge med å avvise og avvise i tydelige ordelag. Mennesker knytter seg til hverandre med tid. Det er ikke lurt å bruke mye tid på folk man ikke ønsker å ha i livet sitt. Gjør man det blir det fort vanskelig å bli kvitt folk. En del folk har og dårlige sosiale ferdigheter og er ikke er mottakelig for høflig avvisning som hint eller vennlige tilbakemeldinger om at de har overskredet sin besøkstid. Og verste sort gir seg ikke engang når andre blir ufin og ber dem om å dra til helvete..

Anonymkode: ef449...a7f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med når man får helt klare beskjeder om at en person ikke føler noen kjemi, eller at en person sier jeg vil ikke møte deg igjen, tom blokkerer en?  sånn for å ta et par eksempler her fra kg, men fortsatt gir de seg ikke og fortsetter å ta kontakt med vedkommende, og nekter å akseptere at personen ikke er interessert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men hva med når man får helt klare beskjeder om at en person ikke føler noen kjemi, eller at en person sier jeg vil ikke møte deg igjen, tom blokkerer en?  sånn for å ta et par eksempler her fra kg, men fortsatt gir de seg ikke og fortsetter å ta kontakt med vedkommende, og nekter å akseptere at personen ikke er interessert.

Da er de litt psycho tenker jeg. 

Anonymkode: c80a5...29b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Når du blir blokkert og fortsetter handler det ikke lenger om å ville bli likt, men om kontroll.

Jeg sier ifra èn til to ganger, og deretter kutter jeg all kontakt om det fortsetter.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som har «hekt» kan være veldig creepy

Anonymkode: 2f2bd...b4a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man må stå på litt for å finne seg partner. Nytter ikke med " vil du være med meg?" " nei" " ok". Kan ikke gi opp, ting kan forandre seg om man bruker litt tid. 

Anonymkode: 95c47...b65

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mye enklere å avvise romantisk/seksuell interesse for meg, enn de som vil ha nært vennskap, men jeg ønsker det ikke.

Anonymkode: 1d0f5...a7d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor er det sånn at enkelte nekter å innse at noen ikke er interessert, og fortsetter å pushe på, og fortsetter å ta kontakt og mase?

Jeg har det sånn nå. Og det du kansje ikke vet, er at fyren det er snakk om, helt sikkert gir miksende beskjeder. Feks er veldig kosete, gir klemmer, vil treffes. Han sier han er glad i meg. Så det er klart jeg har massevis av håp. 🤣  Antageligvis er han en som hekter, elsker og flørte, og vil ha en haug av damer rundt seg. Så lykke til. 🤣

Anonymkode: 1fc78...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har det sånn nå. Og det du kansje ikke vet, er at fyren det er snakk om, helt sikkert gir miksende beskjeder. Feks er veldig kosete, gir klemmer, vil treffes. Han sier han er glad i meg. Så det er klart jeg har massevis av håp. 🤣  Antageligvis er han en som hekter, elsker og flørte, og vil ha en haug av damer rundt seg. Så lykke til. 🤣

Anonymkode: 1fc78...a39

Hvordan har han vist deg at han ikke er interessert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Fordi man må stå på litt for å finne seg partner. Nytter ikke med " vil du være med meg?" " nei" " ok". Kan ikke gi opp, ting kan forandre seg om man bruker litt tid. 

Det er er argument som er valid om man rakk å gifte seg/få barn, ikke når man ikke kjenner hverandre😅 

Vil tro at flertallet misliker å ikke bli respektert , det er forskjell på «nei» og «kanskje» og få ting er mer turn off enn når andre tror de vet bedre hva en selv føler og vil. 

Anonymkode: d8de5...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har flere sånne. Håper på at de kan etterhvert når jeg har tydelig sagt i fra putte seg selv snart i venneboksen. Jeg får ingen nytelse av det at de ønsker noe mer med meg, men liker de som venner og vil ikke miste de. 

Men dette med vennskap mellom menn og kvinner virker ofte så vanskelig. Hadde en jeg likte som venn, men han bare kuttet meg ut.. trist...sannsynlig fordi han lette etter en fwb. 

Anonymkode: f8405...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hinting, so f.eks. å ikke svare på meldinger så ofte o.l., går jo ikke. Da sitter mottakeren alltid igjen med et håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Årsaken ligger nok i at det ikke gis tydelig nok tilbakemelding, og da kan den som har håp om en relasjon fortsette å ta kontakt.

Jeg mener ikke at man skal være ufin og sur, men det må gå an å si fra om at "Du er en fin person, men jeg fikk dessverre ikke følelser for deg, ønsker deg lykke til videre", i stedet for å gå rundt grøten og være utydelig.

Anonymkode: 5b53f...097

Det et ikke bestandig bare hinting nei. 

Jeg har serriøst sakt jeg ikke er interisert på finere vis mange ganger, før det eneste som fungerte var å bli bestemt.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke vær på når de sier ifra at de ikke liker deg.

Anonymkode: b0e71...603

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har flere sånne. Håper på at de kan etterhvert når jeg har tydelig sagt i fra putte seg selv snart i venneboksen. Jeg får ingen nytelse av det at de ønsker noe mer med meg, men liker de som venner og vil ikke miste de. 

Men dette med vennskap mellom menn og kvinner virker ofte så vanskelig. Hadde en jeg likte som venn, men han bare kuttet meg ut.. trist...sannsynlig fordi han lette etter en fwb. 

Anonymkode: f8405...ccb

Det er like kynisk fra din side. Du ønsker dem ikke som partner men de er gode nok som venner?! Det er friendzoning på sitt verste. Gå videre , ikke pin dem så de tror de har en fot innafor med "vennskap".

Anonymkode: a570c...10b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...