AnonymBruker Skrevet 1. oktober #21 Del Skrevet 1. oktober Absolutt! Har tre hunder, men ville gått på valpekurs for alle nye valper. Valpen har mye å lære på kurs, og i min erfaring så lærer eieren mye om valpen og dens personlighet på slike kurs Anonymkode: f5ec0...0ff 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #22 Del Skrevet 1. oktober Nei Anonymkode: beeea...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #23 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bare lurer på om dere som har hatt, eller har hund, ville ha meldt dere på valpekurs om dere hadde fått ny valp nå? Anonymkode: f621b...e86 Jeg har aldri vært på valpekurs, men har hatt hund hele livet, så jeg både trener og sosialiserer valpen på egen hånd. Anonymkode: a45a8...41e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raquelle Skrevet 1. oktober #24 Del Skrevet 1. oktober Har kun tatt over hunder i puberteten som andre ikke vil ha lenger, så blitt dårlig med valpekurs. Unghund kurs derimot har det blitt flere av. Får jeg valp blir det definitivt valpekurs for valpens del 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 1. oktober #25 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Nei. På valpekurs er det ikke nødvendigvis så lett og trekke seg unna om valpen føler seg overveldet/usikker, enten fordi kurset foregår inne, eller fordi man føler at der er litt ekkelt å ignorere instruktøren. Mange hunder blir reaktive fordi de har blitt oversosialisert og satt i situasjoner med andre hunder de ikke er komfortable med. Jeg vil heller bruke tiden med valpen på å henge på en benk i forskjellige miljø, hvor vi kan observere folk, trafikk og andre hunder på en avslappet måte så valpen kan bli trygg på egne premisser og egen tid, og lære nøytralitet til omgivelsene. Og om jeg ønsker at valpen skal få leke med andre valper/hunder, så finner jeg individer som vil trygge valpen og gi den selvtillit. Anonymkode: ec244...a8e Jeg skjønner godt bekymringen din, men velger man riktig valpekurs blir ikke dette et problem. På valpekurset vi var på var det få valper av gangen, god avstand når vi øvde på ting, en veldig dyktig trener som driver utelukkende belønningsbasert og kontrollert lek på slutten hvor to og to valper ble introdusert for hverandre og fikk leke litt HVIS begge valpene ville og var trygge. Vi følte oss veldig ivaretatt og valpen vår fikk øvd mye på ro og trygghet. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #26 Del Skrevet 2. oktober Vi gikk ikke på valpekurs med hunden vi har nå. Har vært på valpekurs to ganger og så ikke helt poenget. Jeg lærte ikke noe nytt og valpene måtte sitte i bilene mye av tiden. Kun en og en valp ut om gangen. Tok fryktelig mye tid når det var en og en valp. Hvis jeg hadde funnet noen som gjorde et på en annen måte, så ville jeg nok ha vurdert det på nytt. Anonymkode: b3712...05a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #27 Del Skrevet 2. oktober Ja det ville jeg, men ikke der jeg gikk sist. Kursleder var ikke den rette for vår hund. Anonymkode: 44e33...12c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #28 Del Skrevet 2. oktober Ja. Og jeg er attpåtil hundeinstruktør. Valpekurs er en ypperlig sosialiseringsarena hvor valpen kan trene på å se andre mennesker og valper, og likevel ha fokus på eier og trening. Anonymkode: a1281...58d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #29 Del Skrevet 2. oktober her jeg bor er det dårlig med slike kurs og begrenset med instruktører men vi har samlinger med alle typer hunder og det ville jeg definitivt gått på for sosialiseringen sin del, og skulle det dukket opp kurs som passet med valpen ville jeg absolutt deltatt, like mye for hunden som for min egen del - og jeg har vokst opp med hund og drevet aktivt med hund hele livet. Anonymkode: bb5fd...ec9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. oktober #30 Del Skrevet 2. oktober Kommer an på, voksen omplasseringshund så nei valp ja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #31 Del Skrevet 2. oktober Anonymbruker*** skrev (22 timer siden): Nei, om så ville jeg gått for et online kurs. Kurs med trening i såpass forstyrrende omgivelser ville jeg heller ventet med til hunden ble eldre. Hele poenget med valpekurs (de jeg har vært på hvertfall, med Din hundeskole), er jo at valpen skal lære å gi deg som eier all sinoppmerksomhet, selv med det som foregår rundt. Det er jo noe av den viktigste delen av treningen. Det er ikke vanskelig å gå pent på en tom gate uten distraksjoner. Anonymkode: fe6b7...913 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #32 Del Skrevet 2. oktober Vel. Har ikke gått på valpekurs med noen av mine hunder, men de har blitt flotte, trygge og sosiale hunder likevel. Forrige hund fikk vi så skryt av fra alle vi møtte, både på hennes ekstremt tydelige og vennlige kroppsspråk, samt hennes sosiale og rolige vesen. Nåværende, seks måneder gammel valp, tror alle har vært på valpekurs. Har ikke det, det er bare en veldig enkel hund. Skal sies at jeg føler "presset" til å skulle gå på kurs, fordi det liksom er det som er riktig. Men igjen, det vi gjør fungerer jo tydeligvis, så vet ikke egentlig hvorfor vi skulle trenge det.. Sosialisering med andre hunder får hun på andre plasser, så det er liksom ikke så viktig det heller. 🤔 Men, jeg er fortsatt i tenkeboksen altså! Anonymkode: b92ae...cf5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #33 Del Skrevet 2. oktober Ja, hver eneste gang. Anonymkode: 61bf0...d08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #34 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Vel. Har ikke gått på valpekurs med noen av mine hunder, men de har blitt flotte, trygge og sosiale hunder likevel. Forrige hund fikk vi så skryt av fra alle vi møtte, både på hennes ekstremt tydelige og vennlige kroppsspråk, samt hennes sosiale og rolige vesen. Nåværende, seks måneder gammel valp, tror alle har vært på valpekurs. Har ikke det, det er bare en veldig enkel hund. Skal sies at jeg føler "presset" til å skulle gå på kurs, fordi det liksom er det som er riktig. Men igjen, det vi gjør fungerer jo tydeligvis, så vet ikke egentlig hvorfor vi skulle trenge det.. Sosialisering med andre hunder får hun på andre plasser, så det er liksom ikke så viktig det heller. 🤔 Men, jeg er fortsatt i tenkeboksen altså! Anonymkode: b92ae...cf5 Veldig enig med det du skriver! Følte veldig på presset med min forrige hund, som ikke gikk kurs. Neste kommer jeg til å ta på kurs, fordi jeg ikke har samme nettverk som før, og kurset da legger til rette for en del av sosialiseringen. I tillegg, det er maaaange år siden sist jeg hadde valp. Hundeterminologien osv har endret seg, og selv om jeg tror at jeg er oppdatert, så tenker jeg likevel at det kan være greit å få det inn en ekstra gang. Anonymkode: 8fe71...561 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 2. oktober #35 Del Skrevet 2. oktober Den første hunden og bra instruksjoner, et kjempe-JA. Ny hund nylig og noe har skjedd, fikk ingenting ut av et valpekurs. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #36 Del Skrevet 2. oktober ja. Har hatt mange hunder, men det er veldig bra trening for hunden å trene blant flere + at eier alltid kan lære noe nytt. Man blir aldri helt utlært er min erfaring. Anonymkode: 9126a...15b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #37 Del Skrevet 2. oktober Selv om du har vært på valpekurs flere ganger, så har ikke den nye valpen det 🙂 Så ja, valpekurs er en del av å få valp her hjemme 🙂For valpens del, sosialisering spesielt. Anonymkode: c27d8...dac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 2. oktober #38 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hele poenget med valpekurs (de jeg har vært på hvertfall, med Din hundeskole), er jo at valpen skal lære å gi deg som eier all sinoppmerksomhet, selv med det som foregår rundt. Det er jo noe av den viktigste delen av treningen. Det er ikke vanskelig å gå pent på en tom gate uten distraksjoner. Anonymkode: fe6b7...913 Jeg har ikke tro på at hunder lærer best under utfordrende forhold. Hundetreneren som jeg liker aller best blant de jeg kjenner til starten kontakttrening, innkalling, båndtrening m.m på badet med minst mulig forstyrrelser. Når valpen presterer feilfritt der går hun et steg videre til stua, så til hagen, så til parken. Etc etc. Innen valpene hennes er 5-6 måneder er lydigere og mer avbalansert enn mange hunder noensinne blir. Jeg føler meg sikker på at jeg trener fokus bedre ute på tur selv hvor jeg lett kan holde den avstanden fra andre hunder og folk som valpen trenger for å prestere. Det er heller ikke mange minuttene en liten valp har kapasiteten til å jobbe før de blir sliten. En kurskveld regner jeg med varer lengre enn 15 minutter for å si det sånn. Omså hadde jeg hatt langt mer utbytte av en-en oppfølgning av en trener, men det er ikke så billig. Kurs med mange hunder for meg personlig er mer interessant når hunden er litt eldre og jeg vil lære litt om en hundesport, avansert lydighet e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 2. oktober #39 Del Skrevet 2. oktober Nei. Mine hunder har vert veldig lydig og snille. Har brukt mine egne ord og komandoer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disney Adult Skrevet 3. oktober #40 Del Skrevet 3. oktober (endret) Hmm usikker, fikk ikke noe ut av valpekurs sånn egentlig, men det er fin sosialisering. Hadde dog dratt på unghundkurs igjen. Det var veldig greit å trene hundens fokus på utfordrende steder som midt i byen, å øve på å gå fint i bånd med distraksjoner. Mye tilvenning og eksponering på det forrige jeg var med på. Endret 3. oktober av Disney Adult 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå