Gå til innhold

Stor og liten hund leke sammen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Naboen har en hund på ca 30 kg, mens min er rundt 4. Hun ønsker at vi skal slippe dem løs på jordet for å leke sammen. Hva tenker dere andre om dette? 

Anonymkode: a6929...94e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det går fint om den på 30 er godt sosialisert, er positiv og skjønner språket. 

Anonymkode: 0bf55...8cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hundene. Jeg har hund på 5 kg, den elsker å leke med store hunder så lenge de ikke blir veldig voldsomme og er gode på å lese kroppsspråk. Største han har lekt med var 60 kg, det gikk veldig fint. 

Anonymkode: f7dbe...f62

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den store hunden er veldig forsiktig så kan det gå bra. Men husk; det skal ikke mer til enn et feilberegnet hopp eller at den store springer ned den lille før det blir brudd og andre skader....

Anonymkode: fb849...e9d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stor hund (30 kg) og han leker faktisk bedre med små hunder enn hunder på sin egen størrelse. Han lar de henge i både skjegget og ørene sine, viser hensyn, legger seg ned for å gjøre seg liten osv. Han er VELDIG klar over at han leker med en liten hund. Jeg tror hunder skjønner dette med størrelse, så jeg ville ikke vært noe mer bekymret fordi en hund er stor. Jeg ville nok vært opptatt av hvor grei hunden er generelt med andre hunder, og blitt kjent med eier og hund før man slipper de løs sammen. Størrelse hadde jeg ikke brydd meg om. 

Anonymkode: d1cfd...378

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har en belger og en JRT de leker fint sammen, men så har vi en boerboel som nabo som overhode ikke leker - den tok nesten livet av vår belger - så jeg er skeptisk til fremmede hunder. 

Anonymkode: f5812...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Treffer ofte små hunder og det går fint. Ser dette som endel av sosialiseringen.

Anonymkode: 0bf55...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ingen god match med så stor størrelsesforskjell, nulltoleranse på lek/herjing anbefales. Minste hunden blir lett alvorlig skadet eller kan også dø ved et uhell.

Anonymkode: 628e2...b26

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...