Gå til innhold

Kan jeg ta opp dette med huseier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leier en enebolig. 

Det er svært trekkfullt i huset, kjenner draget langst gulvet i hele første etasje, og det er åpent ned til kjelleren. Går trapp ned fra gangen som er rett ved stua og der nede er det fuktig og blitt mugg på mye av det jeg har oppbevart der. 

Har blant annet måtte kaste bilstoler og mange gamle ting som har sentimental verdi osv. Blir også mugg på klær som ligger noen dager for lenge i vaskerommet der nede. 

Gruer meg til vinteren fordi det er så sykt kaldt her. I tillegg tror jeg det er noe gærnt med strømmen, har erstattet vaskemaskin to ganger, tørketrommel funker ikke, en pc kortsluttet noen måneder etter den ble kjøpt, en støvsuger eksploderte... og det kostet 9000 kr en måned når jeg kun hadde på en varmeovn(forrige vinter). Synes det er rart...

Jeg har skikkelig problemer med å si ifra om ting, spesielt hvis det føles som konfrontasjon så ofte unngår jeg bare å si ifra... men det er jo ikke bra om muggen tar over heller. Så hvordan legger jeg frem dette for huseier og hvilke rettigheter har jeg rundt dette. Er usikker på om det er jeg som egentlig skal erstatte vaskemaskin og...

Anonymkode: 2970d...85d

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så mye galt der at jeg hadde nok bare funnet noe annet sted å bo, og si til huseier at det er fordi det er dårlig isolert, fuktproblemer i kjelleren og feil på strømanlegget. Huseieren må koste på huset veldig mye for at det skal komme i ok nok stand.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

har erstattet vaskemaskin to ganger

Anonymkode: 2970d...85d

Hva sa reparatør, butikk eller leverandør at var årsaken til at maskinene tok kvelden?

Anonymkode: 15090...93f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Huset gammelt?

Kjeller i gamle hus er ofte rått. Ofte er de egentlig laget for oppbevaring av potet,grønsaker og mat. Og ikke til å oppbevaring klær osv.

Vi haddexselv slikt hus, var luft igjen perfekt til lagring av mat. Men ved bruk av vaskemaskin måtte en ikke la klær ligge der for da ble det mer rått og ble mugg.

 

Du kan ta opp med huseier men er ikke sikker de vil gjøre noe med det, så lenge det ikke blir mugg i selve boenheten.  Vi hadde aldri det der vi bodde

Anonymkode: 8e6b4...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva sa reparatør, butikk eller leverandør at var årsaken til at maskinene tok kvelden?

Anonymkode: 15090...93f

Jeg har bare kjøpt ny brukt fra finn begge gangene 🙃 kanskje det er tilfeldig siden det er eldre maskiner men vet ikke.. 

Ts 

Anonymkode: 2970d...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som noe det vil være en kjempejobb og få fixa. Er husleia høy eller gjenspeiler den standarden? Er enig i at det muligens ikke er en kjeller en bør oppbevares tekstiler i. Ellers blir det fort høye strømregninger i uisolerte hus. Høres ut som huset vårt før vi renoverte egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kreves nok en gigantisk jobb å få renovert dette huset, så tror du er best tjent med å finne deg noe annet. Du vil ikke ta kampen med å få en annen person til å totalrenovere sitt eget hus. 

Anonymkode: 19fdc...8ed

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som utleier selv blir jeg glad for å få beskjed dersom noe er gale. Jo før jo heller, slik at et lite problem ikke blir større. Når det er sagt høres det ut som om du bor i et gammelt hus og du kan ikke forvente at eier pusser opp huset til dagens standard.  Men med fukt og el problem ville jeg flyttet.

Anonymkode: 5ca92...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agatha skrev (15 minutter siden):

Høres ut som noe det vil være en kjempejobb og få fixa. Er husleia høy eller gjenspeiler den standarden? Er enig i at det muligens ikke er en kjeller en bør oppbevares tekstiler i. Ellers blir det fort høye strømregninger i uisolerte hus. Høres ut som huset vårt før vi renoverte egentlig. 

Der er enebolig,  ca 100kvm, litt utenfor tønsberg. Betaler 14500 kr så billig i forhold til Oslo for eksempel. Men blir ikke billig når strømmen blir sinnsykt høy ved siden av... synes det er synd men vurderer jo å flytte ja. Er så slitsomt å gjøre det og.

Ts 

Anonymkode: 2970d...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde definitivt funnet et annet sted å bo. 

Anonymkode: eef54...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...