Gå til innhold

Vondt i armer av ivrig hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en hund på ca 30 kg som er veldig ivrig ved passering av katter. Nå har det seg sånn at flere av naboene mine har katt, og disse treffer vi ofte på ute. Hunden min er bare glad, men det er tungt å holde igjen, og armene mine begynner å føles mørbanka. Hunden er fremdeles en unghund (rett over året), så mye av dette kommer forhåpentligvis av alderen også, men fremdeles skulle jeg gjerne hørt noen oppmuntrende ord fra noen som har vært i samme situasjon, og som har fått det bedre? Hunden er en labrador. 

Anonymkode: 8ed72...ca8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd sånt magebelte, som du bruker på deg selv? Man fester båndet i det, det tar mye av "kraften". Et halsbånd på hunden, og en sele som går i sånn magebelte

Anonymkode: 28565...75a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sladretrening. Det øyeblikket hunden ser en katt, si bra og gi den en godbit. Sitt gjerne ut med hunden så du kan trene på det. Poenget er at man skal lære hunden at synet av en katt blir en trigger til å snu seg mot deg.  Bruk masse godbiter i starten. Om noen måneder bør hunden ha blitt såpass flink til å snu seg mot deg hver gang den ser en katt at du kan begynne å fase ut godbitene (eventuelt bare gi noen her og der).

 

 

 

Anonymkode: a5b13...638

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...