AnonymBruker Skrevet 1. oktober #1 Del Skrevet 1. oktober Har hatt 2 matter I ett år og må bytte sand minst 2 gang I uka. Vi bor på gård, så det går fint å hive I en skråning. Ser nå at det har blitt en kjempe masse til det pungt at en nærmest har utvidet skråningen. Hvor I huleste hiver dere byfolk dette her Anonymkode: a916a...6bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gobbledigook Skrevet 1. oktober #2 Del Skrevet 1. oktober Restavfallet. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #3 Del Skrevet 1. oktober Det skal i en knyttet pose i restavfallet. Anonymkode: 14d2b...e4f 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iðunn Skrevet 1. oktober #4 Del Skrevet 1. oktober Kaster det i restavfallet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #5 Del Skrevet 1. oktober Restavfall. Både klumper, og ved bytte. Er det klumpesand? Er det ikke da ganske uheldig å hive det i naturen? Anonymkode: 02494...55a 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #6 Del Skrevet 1. oktober Så nå det nok er snakk om vanlig sand. Da blir det nok 10-20 gangen hva vi med klumpesand forbruker. Anonymkode: 02494...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #7 Del Skrevet 1. oktober Bytt til klumpesand og kast det i restavfallet. Kan ikke være særlig stas å ha et slikt berg med rester av tiss og bæsj på egen tomt? Anonymkode: 86f39...976 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #8 Del Skrevet 1. oktober Restavfall. Anonymkode: dc4bb...0e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #9 Del Skrevet 1. oktober I en pose i restavfallet. Anonymkode: a97b8...319 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #10 Del Skrevet 1. oktober Restavfallet Anonymkode: ee3dd...e84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gagaen Skrevet 1. oktober #11 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Har hatt 2 matter I ett år og må bytte sand minst 2 gang I uka. Vi bor på gård, så det går fint å hive I en skråning. Ser nå at det har blitt en kjempe masse til det pungt at en nærmest har utvidet skråningen. Hvor I huleste hiver dere byfolk dette her Anonymkode: a916a...6bd Vi er heldige vi som bor på gård og kan hive masse greier på røysa eller i en skråning!😀 Lettvindt! Tror jeg hadde blitt rådvill i en by uten slike muligheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #12 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Bytt til klumpesand og kast det i restavfallet. Kan ikke være særlig stas å ha et slikt berg med rester av tiss og bæsj på egen tomt? Anonymkode: 86f39...976 Blir jo til jord etterhvert Anonymkode: 1ba9d...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #13 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Bytt til klumpesand og kast det i restavfallet. Kan ikke være særlig stas å ha et slikt berg med rester av tiss og bæsj på egen tomt? Anonymkode: 86f39...976 Bønder har tradisjon for å bare kvitte seg med ting uansett hva, ved å hive det i ei skråning. Noen mener det er greit for de eier jo grunnen… Anonymkode: f8b2f...5bb 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sølvkatt Skrevet 1. oktober #14 Del Skrevet 1. oktober Bruker klumpdannende sand. Fjerner morgen og kveld. Legger i hundeposer som går i restavfall. Mange eiere bruker enten sagmuggpellets eller pellets av avispapir kjøpes (tror jeg) på felleskjøpet… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #15 Del Skrevet 1. oktober Slenger det over kjøkkenhagen til naboen. Neida. Restavfall. Anonymkode: 4e383...588 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #16 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Restavfall. Både klumper, og ved bytte. Er det klumpesand? Er det ikke da ganske uheldig å hive det i naturen? Anonymkode: 02494...55a Er stort sett brent leire. Hva er uheldig med det? Anonymkode: a916a...6bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #17 Del Skrevet 2. oktober Gagaen skrev (På 1.10.2024 den 16.53): Vi er heldige vi som bor på gård og kan hive masse greier på røysa eller i en skråning!😀 Lettvindt! Tror jeg hadde blitt rådvill i en by uten slike muligheter. Vi byfolk klarer oss vi, det finnes selvfølgelig løsninger. Litt for mange bønder har kastet altfor søppel og ræl i naturen som ikke har noe i naturen å gjøre Anonymkode: 10ad2...d4f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #18 Del Skrevet 4. oktober Gagaen skrev (På 1.10.2024 den 17.53): Vi er heldige vi som bor på gård og kan hive masse greier på røysa eller i en skråning!😀 Lettvindt! Tror jeg hadde blitt rådvill i en by uten slike muligheter. Vi som bor i by lærer oss sortere avfall og hive det der det skal, istedet for i naturen. Jeg har selv bodd på gård, og det ville ikke falt meg inn å kaste kattesand og ekskrementer i naturen på fast basis... En ting er å kaste noe slikt en gang i blant, men å konsekvent bruke naturen som søppeldynge er bare ekkelt, selv om det er naturlig kattesand... For meg er det uforståelig at man konsekvent kaster noe i naturen, med mindre man også er villig til å blande det inn i jorda i grønnsaksbedet eller i blomsterpotter.... Anonymkode: 74f21...f27 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #19 Del Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi som bor i by lærer oss sortere avfall og hive det der det skal, istedet for i naturen. Jeg har selv bodd på gård, og det ville ikke falt meg inn å kaste kattesand og ekskrementer i naturen på fast basis... En ting er å kaste noe slikt en gang i blant, men å konsekvent bruke naturen som søppeldynge er bare ekkelt, selv om det er naturlig kattesand... For meg er det uforståelig at man konsekvent kaster noe i naturen, med mindre man også er villig til å blande det inn i jorda i grønnsaksbedet eller i blomsterpotter.... Anonymkode: 74f21...f27 Har jo lært å sortere det som må sorteres her og da! Det som ikke går tilbake til naturen, sorteres naturligvis. Men kattesand inneholder vel ikke noe slike komponenter. Og så kaster man det som sagt i en skråning der det blir til jord eller et annet sted det ikke går folk. Hive en epleskrott eller en potet , en brødskalk eller annet ; det blir fort borte og spist av en rev eller en fugl. Ser ikke problemet. Anonymkode: 1ba9d...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Durinur Skrevet 5. oktober #20 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har jo lært å sortere det som må sorteres her og da! Det som ikke går tilbake til naturen, sorteres naturligvis. Men kattesand inneholder vel ikke noe slike komponenter. Og så kaster man det som sagt i en skråning der det blir til jord eller et annet sted det ikke går folk. Hive en epleskrott eller en potet , en brødskalk eller annet ; det blir fort borte og spist av en rev eller en fugl. Ser ikke problemet. Anonymkode: 1ba9d...3a0 De fleste typene kattesand er laget av bentonitt, en type leir (altså et mineral / "stein")). Det blir ikke til jord. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå