Gå til innhold

Tenåring og høstferie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere med tenåringene i høstferien?

 

Mine er 12,13 og 17. Eldste skal jobbe, men jeg trenger litt inspirasjon til noe å finne på med de yngste.

Anonymkode: 1f8ef...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett dem i arbeid :) De må rydde hagen eller garasjen. Det er jo en potetferie, så de kan gjøre noe nytte for seg. 

Eller de kan lage middag til dere! Bake boller, eller kake? De kan rydde rommene sine helt sånn på G. 

Så kan dere ta en bytur, shoppe litt og gå på cafe. Eller på en resturant. Kanskje en kino? Eller ta en tur på en hytte- hvis dere har tilgang. Eventuelt se film, ta en fjelltur med god niste. Gå en tur i basseng.. Alt sånn som man kanskje ikke har ork eller overskudd til ellers. Sove lenge, og ha sene frokoster med pannekake. 

Anonymkode: 1957f...bf1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sett dem i arbeid :) De må rydde hagen eller garasjen. Det er jo en potetferie, så de kan gjøre noe nytte for seg. 

Eller de kan lage middag til dere! Bake boller, eller kake? De kan rydde rommene sine helt sånn på G.

Eller da kan ha ferie.

Anonymkode: 3e8f8...ab2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva gjør dere med tenåringene i høstferien

Lar de være i fred.

Anonymkode: 3e8f8...ab2

  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lite som mulig. Må hjelpe til med å få veden i hus.

Anonymkode: 9e174...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eller da kan ha ferie.

Anonymkode: 3e8f8...ab2

Det kan jo være at de også vil tjene litt ekstra i ferien?

Anonymkode: 1957f...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sove lenge, game til kl 1-2, ute å spille fotball med venner, dra til byen å se/ kjøpe klær og chille 😜

Anonymkode: 1f037...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her så jakter de. Her har de altid vært med på det. De har og ofte jobbet litt pakket ved, hjelper naboer osv

Men venner av dem er ofte å hjelper naboer, eller på kino, badeland, eller er med venner

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte henne på landet til besteforeldrene. De går i fjellet og plukker poteter, faktisk. En av de få som benytter den originale potetferien til det den var tenkt, sånn apropos debatten om å fjerne høstferien. 😃

Anonymkode: 80e00...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 og 16 åringen er lørdag-onsdag hos mormor/morfar og torsdag-søndag hos farmor/farfar. De ble kjørt en vei og tog/buss en vei til hvert sted. De kunne vært kortere tid, men valgte å bare komme hjemom og pakke og dra videre dagen etter.  

Anonymkode: 9a980...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 16 og første år på vgs. I år ble det til at jeg jobbet. Han sover lenge, gamer, spiller fotball og finner på ting med venner.  De har det travelt i hverdagen med skole, treninger og kamper, så en uke med avslapping har han bare godt av. 

Anonymkode: 50b84...491

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er 13, og høstferie er bare en uke med fri.. Jeg jobber, og hun sover lenge og koser seg🌸 Vi "gjør" ikke noe spesielt. Gjorde jo nok i sommerferien, og det er ikke så lenge siden den var ferdig.. 

Anonymkode: be1dc...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på båten fra Danmark til Oslo nå. Ble en kort tur, men jeg må på jobb igjen fikk bare noen dager fri.

Anonymkode: 762d6...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine elever på vgs har landet vurderingsoppgaver i 4 fag. Håper de nyter friuken med å sove til de våkner, være sosiale, slappe av, dra på tur... men de fleste har deltidsjobber, og har sikkert tatt ekstravakter. Skolemessig har alle hatt to måneder med helt nye fag. Kjenner jeg må sitte på hendene når høstferie kritiseres. De trenger den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er det klatring, riding, trening, en tur til badeland, lese bøker, spille brettspill, og noe TV, lage god mat.

Anonymkode: 286ef...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetferien er til å gjøre arbeid! 

Sett dem i sving med eventuelt resterende hagearbeid før vinterstid, en tidlig julerengjøring eller annet du kan trenge en håndsrekning til.

Men, selv bruker vi potetferien til å slappe av. Vil de sove lenge, så får de det. Vil de game, så får de det. Ut med venner, så ja, flott! Vi hadde en liten tur til Onkel som bor noen timer unna, ei natt pga hans jobb, og så kommer vi til å være hjemme resten av uka og gjøre hva enn vi føler for. Tenkte å sjekke kinoprogrammet, og tipper vi tar en tur til skogs en dag, runder en fjelltopp eller to. Er det fint vær, tar vi nok med oss hengekøyene og sover ute ei natt.

Anonymkode: 98dce...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En times husarbeid per dag mot at de får gå på butikken og kjøpe seg noe snacks og gjøre det de vil resten av dagen.

Anonymkode: dcec3...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...