Gå til innhold

Noen som har erfaring med metformin og pcos?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann! 
Jeg lurer på om noen her har erfaring med å bruke metformin ved pcos (uteblitt mens)? 
Jeg har noen spørsmål angående dette og kunne tenke meg å høre om noen her inne har erfaringer? 

Anonymkode: 0ae7b...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjalp ikke meg, men jeg har ikke insulinresistens og er heller ikke overvektig. 

Anonymkode: 19dfc...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "fikset" syklusen min ved å spise helt gluten- og melkefritt i godt over et år. Den ble regelmessig etter bare 7 uker. Syklus på ca 28 dager, eggløsning mellom dag 15 og 17, lutealfase på 11 - 13 dager. Godt nok for meg.

Jeg tar berberine. Naturens metformin og jeg har ingen bivirkninger. 

Anonymkode: 9cb64...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pcos og tar Metformin. Jeg har ikke lenger cyster på eggstokkene, men mensen uteblir. Er ikke, og har ikke vært, overvektig. Jeg lurer på om Metformin fungerer best for dem der overvekt forverrer symptomer på pcos, men det vet jeg egentlig ikke. 

Anonymkode: aef43...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på metformin. Cystene er borte og livet er generelt bedre. Har insulinresistens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metformin endret livet mitt. Gikk på det i over 12 år og alle cystene forsvant, livmoren og eggstokkene mine så til slutt helt normale ut på GU ❤️ Gynekologen var helt opprømt da jeg kom tilbake og han så forskjellen fra forrige gang. Han hadde lagret ultralydbilder på min profil, og han trodde nesten ikke det var samme person. Jeg gikk også på inositol i tre måneder, og ble gravid i midten av tredveåra. På tross av at «alle» i helse hadde sagt at jeg nok kom til å trenge hjelp til å bli gravid.

Metformin kan være hard på magen, og med hard mener jeg du blir løs 😅 Ta det med mat i alle fall i begynnelsen, og øk dosen saaaaakte, så går bivirkningene over for de aller aller fleste etter noen uker. Prøv å være konsekvent med når på døgnet du tar pillene også. Og ikke slutt brått eller glem pillene, da kommer bivirkningene på nytt igjen. 

 

Anonymkode: e43f7...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...