AnonymBruker Skrevet 1. oktober #1 Del Skrevet 1. oktober Jeg er nysgjerrig. Hvorfor har de fleste menn høy sexlyst, eventuelt høy lyst til å onanere? Jeg tenker det er naturlig at man blir kåt og vil ha sex for eksempel i selskap med noen man syns er attraktiv, men får inntrykk av at menn ikke trenger å tennes eller "trigges", de bare "må ha det" på en måte? På samme måte som enkelte må ha kaffe om morgenen? Er det slik at menn flere tusen år tilbake befruktet hver kvinne de så? Hvorfor har monogami da blitt så viktig i vårt samfunn når det kanskje ikke er helt passende? Ja, jeg ser det praktiske ved det, naturligvis, men det gir ikke helt mening at en mann da binder seg til èn partner resten av livet. Syns egentlig dette er litt interessant og samtidig rart. Når kvinnen har eggløsning (som varer i en veldig kort periode) blir hun gjerne kåtere og mer klar også, så det er en veldig liten "ramme" for mennene å befrukte kvinnene. Mannen peiser på hele tiden. Det gir jo mest mening at mannen egentlig bare skal spre genene sine og ferdig med det. Og ja slapp av jeg vet vi lever i et moderne samfunn og det er ikke sånn og bla bla bla. Men jeg lurer på hvor det kommer fra, om det var slik før, og egentlig lurer jeg også på hvordan vi kom hit vi er i dag. Anonymkode: a4fa3...d36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cor Cubiculum Skrevet 1. oktober #2 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg er nysgjerrig. Hvorfor har de fleste menn høy sexlyst, eventuelt høy lyst til å onanere? Jeg tenker det er naturlig at man blir kåt og vil ha sex for eksempel i selskap med noen man syns er attraktiv, men får inntrykk av at menn ikke trenger å tennes eller "trigges", de bare "må ha det" på en måte? På samme måte som enkelte må ha kaffe om morgenen? Er det slik at menn flere tusen år tilbake befruktet hver kvinne de så? Hvorfor har monogami da blitt så viktig i vårt samfunn når det kanskje ikke er helt passende? Ja, jeg ser det praktiske ved det, naturligvis, men det gir ikke helt mening at en mann da binder seg til èn partner resten av livet. Syns egentlig dette er litt interessant og samtidig rart. Når kvinnen har eggløsning (som varer i en veldig kort periode) blir hun gjerne kåtere og mer klar også, så det er en veldig liten "ramme" for mennene å befrukte kvinnene. Mannen peiser på hele tiden. Det gir jo mest mening at mannen egentlig bare skal spre genene sine og ferdig med det. Og ja slapp av jeg vet vi lever i et moderne samfunn og det er ikke sånn og bla bla bla. Men jeg lurer på hvor det kommer fra, om det var slik før, og egentlig lurer jeg også på hvordan vi kom hit vi er i dag. Anonymkode: a4fa3...d36 Du spør om mangt og meget. Tenningsmønstret har helt sikkert noe med biologi å gjøre. Det har jeg ikke så mye å si til. Men dette med monogami er nok langt mer et resultat av kultur og religiøse "tvangstrøyer" fra tidligere tider. For eksempel religiøs pietisme i en ikke alt for fjern fortid. Det har ikke alltid vært slik i Norge. Sjekk for eksempel denne artikkelen fra Aftenposten nylig: Sitat "Det fantes ikke mange moralkoder eller tabuer rundt kvinnelig seksualitet da Unn var ung. Hun måtte gjerne ha sex før ekteskapet hvis hun ville – bare hun ikke ble gravid. Særlig ikke med en mann av lavere sosial rang. For eksempel en bonde. Eller enda verre – en trell. – Seksualitet var en normal del av menneskelige relasjoner den gangen, og ikke noe det var knyttet skam til, eller satt begrensninger på. Bortsett fra at man ikke ønsket barn der faren var ukjent. Det betydde en økonomisk byrde man ville unngå, sier Hjardar. Også gifte kvinner måtte gjerne ha elskere. Skal vi tro Edda-diktet «Loke-tretten» fra rundt år 700, «skiller det lite om en kvinne leiker med egen mann eller elsker (...)» Sex, ekteskap og skilsmisse i vikingtiden. Hvordan var kvinnenes rolle i parforholdet? (aftenposten.no) 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gorgonzola Skrevet 1. oktober #3 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor har de fleste menn høy sexlyst, eventuelt høy lyst til å onanere? Jeg tenker det er naturlig at man blir kåt og vil ha sex for eksempel i selskap med noen man syns er attraktiv, men får inntrykk av at menn ikke trenger å tennes eller "trigges", de bare "må ha det" på en måte? På samme måte som enkelte må ha kaffe om morgenen? Er det slik at menn flere tusen år tilbake befruktet hver kvinne de så? Hvorfor har monogami da blitt så viktig i vårt samfunn når det kanskje ikke er helt passende? Ja, jeg ser det praktiske ved det, naturligvis, men det gir ikke helt mening at en mann da binder seg til èn partner resten av livet. Syns egentlig dette er litt interessant og samtidig rart. Når kvinnen har eggløsning (som varer i en veldig kort periode) blir hun gjerne kåtere og mer klar også, så det er en veldig liten "ramme" for mennene å befrukte kvinnene. Mannen peiser på hele tiden. Det gir jo mest mening at mannen egentlig bare skal spre genene sine og ferdig med det. B-I-O-L-O-G-I Er det korte svaret, som litt for mange ikke liker/ønsker å høre. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #4 Del Skrevet 1. oktober Fordi hannen er designet for å befrukte flest mulig på kortest mulig tid. Dette skjærer nok i ørene på sjalue folk, men slik er det. Det er derfor hannen snur seg etter andre kvinner selv om han har make. De kan ikke noe for det, de er designet sånn og det er deres oppgave her på jorden. Anonymkode: 8a93b...0a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 1. oktober #5 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er nysgjerrig. Hvorfor har de fleste menn høy sexlyst, eventuelt høy lyst til å onanere? Jeg tenker det er naturlig at man blir kåt og vil ha sex for eksempel i selskap med noen man syns er attraktiv, men får inntrykk av at menn ikke trenger å tennes eller "trigges", de bare "må ha det" på en måte? På samme måte som enkelte må ha kaffe om morgenen? Menn og kvinner er genetisk utviklet til å søke formering, så det er en konstant produksjon av sæd i motsetning til kvinners eggløsning. Og på samme måte som eggløsning påvirker kvinners tenningsmønster, påvirker sædproduksjon menns. AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det slik at menn flere tusen år tilbake befruktet hver kvinne de så? Hvorfor har monogami da blitt så viktig i vårt samfunn når det kanskje ikke er helt passende? Ja, jeg ser det praktiske ved det, naturligvis, men det gir ikke helt mening at en mann da binder seg til èn partner resten av livet. En naturlig familiemekanisme for mennesker tilsvarer gorillaer. På mange måter den sterkestes rett var å formere seg med så mange kvinner han fant. Ettersom inteligensen går opp, utvikler dette seg, så sjimpanser har en mye mer dynamisk klanforståelse. Ser vi tilbake til hvordan Menneske har utviklet samfunnstruktur, ser vi at dagens monogame kjernefamilie er kansje 4-500 år. Og utgangspunktet for monogami som samlivsform, er idelologisk og samfunnsøkonomisk. For å få større, mer stabile og mer verdiskapende samfunn, måtte man ha mindre klaner og en større fordeling av makt og verdiskapning. Derfor blir det viktig. Det er ikke innen vår biologiske og grunnleggende naturlige funksjon å søke monogame og livslange samliv; det er en tillært og samfunnssegmentert egenskap. Derfor er utroskap synd og tabu i de fleste religioner, og de fleste samfunn regulerer det på ett eller annet nivå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #6 Del Skrevet 1. oktober Les om forskjellen på spontan, og responsiv sexlyst. Noen får bare plutselig lyst på kaffe, mens andre ikke tenker på kaffe, før de ser noen andre drikker det, eller de ser et wienerbrød, og begynner å tenke hvor godt det hadde vært med kaffe til. Det finnes kvinner som har spontan lyst, men av mystiske grunner greier de å finne de mennene som sjelden ønsker sex. Anonymkode: 4a727...b34 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #7 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er nysgjerrig. Hvorfor har de fleste menn høy sexlyst, eventuelt høy lyst til å onanere? Jeg tenker det er naturlig at man blir kåt og vil ha sex for eksempel i selskap med noen man syns er attraktiv, men får inntrykk av at menn ikke trenger å tennes eller "trigges", de bare "må ha det" på en måte? På samme måte som enkelte må ha kaffe om morgenen? Anonymkode: a4fa3...d36 Kjenner meg absolutt ikke igjen i denne beskrivelsen😅 Fra jeg var 15 til 18/19 så var det litt sånn, men det er jo bare de få årene der liksom. Anonymkode: 64bf8...1bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #8 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi hannen er designet for å befrukte flest mulig på kortest mulig tid. Dette skjærer nok i ørene på sjalue folk, men slik er det. Det er derfor hannen snur seg etter andre kvinner selv om han har make. De kan ikke noe for det, de er designet sånn og det er deres oppgave her på jorden. Anonymkode: 8a93b...0a2 🤣🤣 Anonymkode: db542...2b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #9 Del Skrevet 1. oktober Om man ser på dyreriket, ser man ingen forskjeller i sexlyst eller lignende mellom kjønnene blant noen dyrearter? Har alle lik sexlyst? Er alle like mye eller like lite dominante? Om man kan se det i dyreriket, hvorfor ikke også mellom kvinner og menn? Anonymkode: 76053...097 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #10 Del Skrevet 1. oktober Jeg tror ikke det er sånn Ts. De fleste menn jeg har snakket med, inkludert mine kjærester, har aldri hatt behovet for daglige utløsninger og mener menns seksualitet er misforstått og feilrepresentert i media. Anonymkode: f8173...4f4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #11 Del Skrevet 1. oktober Cor Cubiculum skrev (6 timer siden): Du spør om mangt og meget. Tenningsmønstret har helt sikkert noe med biologi å gjøre. Det har jeg ikke så mye å si til. Men dette med monogami er nok langt mer et resultat av kultur og religiøse "tvangstrøyer" fra tidligere tider. For eksempel religiøs pietisme i en ikke alt for fjern fortid. Det har ikke alltid vært slik i Norge. Sjekk for eksempel denne artikkelen fra Aftenposten nylig: Druid skrev (5 timer siden): Menn og kvinner er genetisk utviklet til å søke formering, så det er en konstant produksjon av sæd i motsetning til kvinners eggløsning. Og på samme måte som eggløsning påvirker kvinners tenningsmønster, påvirker sædproduksjon menns. En naturlig familiemekanisme for mennesker tilsvarer gorillaer. På mange måter den sterkestes rett var å formere seg med så mange kvinner han fant. Ettersom inteligensen går opp, utvikler dette seg, så sjimpanser har en mye mer dynamisk klanforståelse. Ser vi tilbake til hvordan Menneske har utviklet samfunnstruktur, ser vi at dagens monogame kjernefamilie er kansje 4-500 år. Og utgangspunktet for monogami som samlivsform, er idelologisk og samfunnsøkonomisk. For å få større, mer stabile og mer verdiskapende samfunn, måtte man ha mindre klaner og en større fordeling av makt og verdiskapning. Derfor blir det viktig. Det er ikke innen vår biologiske og grunnleggende naturlige funksjon å søke monogame og livslange samliv; det er en tillært og samfunnssegmentert egenskap. Derfor er utroskap synd og tabu i de fleste religioner, og de fleste samfunn regulerer det på ett eller annet nivå. Takk for svar begge to! Skal sjekke ut artikkelen fra Aftenposten, tror jeg må lese litt mer historie! Anonymkode: a4fa3...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #12 Del Skrevet 1. oktober Gorgonzola skrev (6 timer siden): B-I-O-L-O-G-I Er det korte svaret, som litt for mange ikke liker/ønsker å høre. Jeg tror du misforstår hva jeg spør om. Dette er ikke en "hvorfor går gamle menn etter 16-åringer" eller hva nå enn det er slags tråder som florerer rundt om her på forumet. Kan hende jeg misoppfatter ditt svar men som du ser har jeg fått gode svar allerede og det er da ingenting med disse svarene som folk ikke ønsker å høre....? Anonymkode: a4fa3...d36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 1. oktober #13 Del Skrevet 1. oktober Fordi at jeg liker det. Fordi at det er gode helsegevinster med det. Fordi at det er sunt. Fordi at det er godt. Fordi at det er avslappende. Fordi at jeg har ett avslappet forhold til egen kropp,så forbinder ikke skam med onani. Sikkert mange andre grunner som jeg har glemt å nevne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #14 Del Skrevet 1. oktober Her var det mye rart. Testosteron er svaret. Anonymkode: f87ab...b6b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #15 Del Skrevet 1. oktober Siden mange menn ikke runker seg til utløsning daglig, er åpenbart hverken biologi eller testosteron noe svar. Ønsket og behov for onani og utløsning er mye mer sammensatt en som så. Anonymkode: 64bf8...1bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #16 Del Skrevet 1. oktober Det er jo bare tull at "omtrent alle menn" får utløsning daglig. Hvor har du det fra TS? Kan du dokumentere det med statistikk? Anonymkode: 10601...2bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 1. oktober #17 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Siden mange menn ikke runker seg til utløsning daglig, er åpenbart hverken biologi eller testosteron noe svar. Ønsket og behov for onani og utløsning er mye mer sammensatt en som så. Anonymkode: 64bf8...1bb Hvorfor det? Tror du mennesker ikke har biologiske anomaliteter? At alle har samme nivåer av hormoner og signalhemmere? Det er sosiologiske hemninger i spill også, men de er ikke de styrende. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 1. oktober #18 Del Skrevet 1. oktober jeg må ihvertfall ha meg en liten pause...fullstendig nummen... kan fort bli hele nettene , masturberingen ..p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 1. oktober #19 Del Skrevet 1. oktober blir jo ikke tid til søvn...og da går man sakte men sikkert mot avmattelse..menmen.. det har jeg overlevd hittils... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gorgonzola Skrevet 1. oktober #20 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg tror ikke det er sånn Ts. De fleste menn jeg har snakket med, inkludert mine kjærester, har aldri hatt behovet for daglige utløsninger og mener menns seksualitet er misforstått og feilrepresentert i media. Anonymkode: f8173...4f4 De fleste menn vet hva de bør svare om deres kvinne konfronterer dem med såpass nærgående spørsmål. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå