Gå til innhold

Hvor lenge før avreise er det best å bestille flybilletter?

Polyester

Anbefalte innlegg

Hei, prøver å finne litt info på når billetter er rimeligst. Vi skal reise på en fredag og komme hjem på søndag, så litt usikker på om det blir bedre enn 799,- + 905,- som jeg har funnet nå? 

Reisen gjelder Berlin i midten av Desember.

Endret av Polyester
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var såpass gode priser at jeg hadde ikke tatt sjansen på å vente. Prisene er dynamiske, men finne grenser for hvor lavt de kan gå, så sjansen er større for at de går opp enn ned når de allerede er under 1000-lappen.

Anonymkode: e29e1...e9b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer, men oftest lenge før heller enn nær i tid. 

Anonymkode: ffc4c...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at jeg har ofte fått best pris, jo tidligere jeg har kjøpt. Synes prisene du har der ser bra ut og jeg hadde ikke ventet med å kjøpe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer , men stort sett lønner det seg og være tidlig ute. 

Anonymkode: 434fe...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det varierer, men oftest lenge før heller enn nær i tid. 

Anonymkode: ffc4c...537

Ja, men jeg har også lest at det er best pris på flybillettene 7-6 uker før man skal reise. Så litt usikker på om å vente et lurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Polyester skrev (6 minutter siden):

Ja, men jeg har også lest at det er best pris på flybillettene 7-6 uker før man skal reise. Så litt usikker på om å vente et lurt?

Det finnes ikke noe fasitsvar. Jeg ventet en gang i håp om at prisene skulle gå ned, så var det plutselig bare dyre « full flex» billetter igjen. Har forsåvidt hatt hell med og vente og. Leste en artikkel for noen uker siden hvor økonomieksperter anbefalte og kjøpe flybilletter nå fordi de mente prisene var kunstig lave nå og ville øke, så jeg hadde kjøpt nå men venter på klarsignal om juleferie fra arbeidsgiver 😅 er gamling , men jeg hadde kjøpt nå. Synes jo billettene du fant er rimlige , og storby i desember er jo ikke typisk tid for dumpepris  . Om ikke strømmen og matprisene går til himmels og folk holder seg hjemme og de ikke vil fly halvfulle fly . 

Anonymkode: 434fe...dfc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist tur; Sjekket billetter en helg, var dyrt, men skulle til å trykke på bestill da jeg ble distrahert. Gikk inn igjen tre dager senere, da var prisene mye lavere. Dette var tre uker før turen. 

Førjulstur er alt bestilt, da har jeg erfart at prisene går i taket når folk begynner å booke og bestemme seg, mange tenker først "julemarked" når de kommer inn i oktober en gang. 

Så jeg hadde slått til på de billettene du her nevner, absolutt. 

Anonymkode: ebcc9...0aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Sist tur; Sjekket billetter en helg, var dyrt, men skulle til å trykke på bestill da jeg ble distrahert. Gikk inn igjen tre dager senere, da var prisene mye lavere. Dette var tre uker før turen. 

Førjulstur er alt bestilt, da har jeg erfart at prisene går i taket når folk begynner å booke og bestemme seg, mange tenker først "julemarked" når de kommer inn i oktober en gang. 

Så jeg hadde slått til på de billettene du her nevner, absolutt. 

Anonymkode: ebcc9...0aa

Godt poeng det med førjulstur, har ikke tenkt på det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...