Gå til innhold

Hva tetter man metall med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bak i bagasjerommet på bilen (Toyota Auris) samler det seg vann. Det er en forsenking hvor du løfter opp en plastboks og nedi der ligger en isoporboks med utstyr til hjulskift og luftkompressor. Nedi der er det bart metall med to gummipropper for å slippe ut evt vann. Fra før av er det lappet noe der med noe hardt som er smurt på metallet for tetting. Dette har begynt å smuldre opp og det lekker vann opp der. 
Noen ide hva som skal brukes for å tette dette igjen? Dvs metallet?

Anonymkode: d8496...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man tetter metall med metall, altså sveising. De forslagene over her vil bare føre til at det ruster veldig raskt.

Siden det er en Toyota så skal jeg vedde på at vannet har kommet inn via rails på taket, pakningene rundt bakdøra eller vinduene. Dette har ført til at det ruster i gulvet, du må først finne og fikse den opprinnelige lekkasjen før du kan tenke på å utbedre dørken.

 

Anonymkode: 30bab...422

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man tetter metall med metall, altså sveising. De forslagene over her vil bare føre til at det ruster veldig raskt.

Siden det er en Toyota så skal jeg vedde på at vannet har kommet inn via rails på taket, pakningene rundt bakdøra eller vinduene. Dette har ført til at det ruster i gulvet, du må først finne og fikse den opprinnelige lekkasjen før du kan tenke på å utbedre dørken.

 

Anonymkode: 30bab...422

Tusen takk for tips. Men bilen min har ingen takrails. Det som gjenstår da er pakning rundt bakdør el vindu. Men problemet er at hvis det skulle kommet derfra så burde det jo være vått andre steder en kun i bunnen av bagasjen. Kun der det er vått. Jaja. Får sjekke nærmere. Ingen andre her som har hatt tilsvarende problem med Toyota Auris?

Anonymkode: d8496...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tusen takk for tips. Men bilen min har ingen takrails. Det som gjenstår da er pakning rundt bakdør el vindu. Men problemet er at hvis det skulle kommet derfra så burde det jo være vått andre steder en kun i bunnen av bagasjen. Kun der det er vått. Jaja. Får sjekke nærmere. Ingen andre her som har hatt tilsvarende problem med Toyota Auris?

Anonymkode: d8496...cb3

En annen plass det kan komme inn vann er pakningen rundt baklysene, om det lekker fra en pakning så vil vannet renne ned på innsiden av deksler og slikt.

 

 

Anonymkode: 30bab...422

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tec7 og en del silikon er ikke spesielt temperaturbestandig. Bilen, innvendig, kan se alt fra -20° til 60°C. Dette fungerer ikke og er dårlige råd.

Følg vannet til kilden og reparér dette først, som en over sier. Mye lekkasjer i engelsklaga Toyota. Din forhandler vil kjenne til det også.

Anonymkode: 9c6e9...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tusen takk for tips. Men bilen min har ingen takrails. Det som gjenstår da er pakning rundt bakdør el vindu. Men problemet er at hvis det skulle kommet derfra så burde det jo være vått andre steder en kun i bunnen av bagasjen. Kun der det er vått. Jaja. Får sjekke nærmere. Ingen andre her som har hatt tilsvarende problem med Toyota Auris?

Anonymkode: d8496...cb3

Ikke Auris, men jeg har et tilsvarende problem på Prius. Det er lekkasje i bakluka. Jeg fiksa dette med silikon, og det har fungert fint så langt.

Anonymkode: 12dc9...cdf

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tec7 og en del silikon er ikke spesielt temperaturbestandig. Bilen, innvendig, kan se alt fra -20° til 60°C. Dette fungerer ikke og er dårlige råd.

Følg vannet til kilden og reparér dette først, som en over sier. Mye lekkasjer i engelsklaga Toyota. Din forhandler vil kjenne til det også.

Anonymkode: 9c6e9...4a0

Om du hadde lest om silikonet som ble lenket, så hadde du sett at det er spesiallaget for å tåle større temperaturforskjell. 

-50° til +250° og opp mot 300° i korte tidsrom. 

Det er godt gjort å ha det kaldere eller varmere enn det.

https://www.biltema.no/bilpleie/bilvedlikehold/tetningsmiddel/silikon-hoytemperatur--2000017141

Anonymkode: e0a03...18f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du hadde lest om silikonet som ble lenket, så hadde du sett at det er spesiallaget for å tåle større temperaturforskjell. 

-50° til +250° og opp mot 300° i korte tidsrom. 

Det er godt gjort å ha det kaldere eller varmere enn det.

https://www.biltema.no/bilpleie/bilvedlikehold/tetningsmiddel/silikon-hoytemperatur--2000017141

Anonymkode: e0a03...18f

Ikke verst, tar av hatten for en liten korreksjon. 

Anonymkode: 9c6e9...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...