Gå til innhold

Hvor mye minner tar dere vare på?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mor var veldig opptatt av dette med å ta vare på ting for det kom vi til å bli så glad for. Har ikke brydd meg om noe av det som var lagt vekk, masse klær som jeg ALDRI hadde brukt på mine egne og ting som vi ikke er interessert i. 

Selv så har jeg gutter som ikke er så sentimentale eller opptatt av ting men her har jeg spart på ting som de har minner fra. Og en del leker som ikke går ut på dato. Tegninger og slikt er det jo helst jeg som er opptatt av og de blir nok kastet når jeg ikke er her mer. :P  Vi har hatt enorme mengder med ting og som har hatt god kvalitet så vi har kvittet oss med en del og så har vi beholdt det som jeg vet vil bli brukt om de velger å få barn og en del leker som holder seg godt. Har og et par klesplagg i all verdens størrelser men det er spesielle klær som og er skikkelig kvalitet og/eller ting som mest sannsynlig blir "kult" igjen. Har så mange venner som har barn som har klaget over at de har kvittet seg med sine ungdomsklær som vi hadde på slutten av 90-tallet og 2000-tallet. Så skulle de få jenter så er det litt klær liggende. :) Men igjen, tar jeg kvelden før de har fått barn så kommer alt til å havne i søppelet. Prøver å kvitte oss med en del ting slik at det ikke er fullt hus om noe skjer så slipper folk å stå å rydde i masse rot.

Anonymkode: 2d5f9...a6f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mamma har tatt vare på en hel masse fra da jeg var barn, og ærlig talt var det ganske meningsløst. Jeg har minimalt med nostalgi for det der, og det blir sannsynligvis aldri brukt igjen.

Anonymkode: 54b94...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttige innspill! Ser at noen liker at foreldrene har tatt vare på masse, og at andre syntes det er unødvendig. Jeg tenker at teorien min om at gutter ser enda mindre nytte av dette kan stemme. TS

Anonymkode: 85ebd...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på ett ryddeprogram på tv2. Huset skulle tømmes og alt skulle sorteres i en hall. Moren hadde tatt vare på ALT, dattra på 14 var sånn; kast, kast, kast. Var verst for moren. 

Anonymkode: ec471...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre har spart på mye som var viktig for dem. Men mine gamle blomstrete kjoler fra tidlig 90-tall er ikke interessant for meg nå. I tillegg har jeg bare fått sønner, som ikke har lyst til å ta på seg kjole akkurat. Niesen min bruker noen av de gamle kjolene.

Anonymkode: fda54...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre sparte på alt. Ingen av barna ville ha noe i ettertid. Nå gruer vi oss til at huset skal tømmes en gang i fremtiden.

Anonymkode: 25961...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det var synd mine foreldre hadde kastet barne bunaden jeg hadde som liten, strikketøy bestemor og oldemor hadde laget.

Så vi har tatt vare på bunader,strikketøy og noe som er litt uten om som ikke går av mote. Resten ga vi videre til noen  i kjenner som hadde yngre barn. Av leker så ha dublo, brio togbane og lego blitt tatt vare på. Så gikk begge igjenom selv nå på de kassene som stod her. Jenta beholdt en dukke hvor ho hadde fått mye strikke tøy og hjemme syde klær til, guttungen noen småbiler som er samle objekter.  Resten tok de å solgte på brukt salg på bygdetunet. Begge har og tatt vare på det som var favoritbamsen de  har de på en hylle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger til side noen av de plaggene jeg synes er finest, og så kvitter jeg meg med det meste. Min mor tok vare på alt som er rent og helt, og selv om det er hyggelig, miljøvennlig og økonomisk å bruke om igjen, så har jeg ikke brukt så mye av 80-tallsklærne. Mye er stivt, og det er mye selabukser og knapper som min ikke liker. Vet jo ikke sikkert om datteren min kan tenke seg å bruke noe av det jeg har kjøpt hvis hun får barn, men tenker at de fleste foretrekker å kjøpe nytt og at hun skal slippe å arve en masse fra meg. Leker selger jeg unna og gir bort etter hvert som hun vokser fra de og ikke vil ha de lenger. Jeg tar vare på veldig mange tegninger. 

Anonymkode: 32e81...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også tatt vare på første sko, Samler også første kinobillett og andre småting som ikke tar stor plass, i en perm.

Anonymkode: 32e81...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en minneboks. 😅 Har tatt vare på ting vi (altså jeg og mannen) forbinder med noe stort eller spesielt. F.eks. luen og teppet vi fikk på sykehuset, bodyen han hadde på seg under de første operasjonene, de første skoene, alle brilleparene han har hatt opp igjennom osv. Oppi der er det også ting han har laget i barnehagen (type dorullnisser og troll-steiner). Aner ikke om sønnen min kommer til å bry seg noe om det når han blir eldre, men foreldrene mine lagde en minneboks til meg og jeg har hatt mye glede av det som voksen.

Anonymkode: c9a10...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...