Gå til innhold

Hvis du skulle reist til en storby i januar/februar, hvor ville du dratt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Roma.

Har vært der to ganger i jan/feb og det var norske sommertemperaturer på dagtid (15-18). Vi gikk i t-skjorte, de lokale i dunjakke og lue.

Anonymkode: abafe...118

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.10.2024 den 18.54):

Paris har vel ikke noe bedre vær enn London i januar/februar? 
Jeg ville også valgt London, eller Budapest (termalbad funker fint på vinteren også!). New York synes jeg er for langt for en helg, og det er bikkjekaldt der også, så jeg flyr ikke over Atlanteren pga det. Selv om jeg elsker NYC. 😍

Anonymkode: d028b...08e

Jeg var i New York i januar et år og det grusomt kaldt. Tyve minus om natta og kanskje 15 minus på dagtid. Kunne ikke være mye ute. 

Anonymkode: f90a6...98d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.10.2024 den 8.16):

Bangkok eller Hong Kong. Fantastiske byer. 

Anonymkode: edc72...943

Bangkok er fint, har ikke vært i Hong Kong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker London alle tider på året, men man må ta med i beregningen at de takler dårlig noe som ligner det aller minste på vintervær. Flyplassene kan finne på å stenge med et par mm snø. Ville kanskje heller gått for byer som takler vinterværet bedre, som Stockholm. 

Anonymkode: 98715...16f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.10.2024 den 8.18):

Bangkok for en langhelg??

Anonymkode: 345d3...904

Litt kort:) men eg har reist til Singapore, Hong Kong og Bangkok på 7-8 dagers turer👍 Funker bra det😀

Langhelg … München 👍Paris , Edinburgh, Berlin.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.10.2024 den 8.27):

ikke i januar/februar :P men joda, London er en fin by året rundt men personlig ville jeg valgt New York eller Paris evt siden bangkok osv blir litt langt for en helg.. 

Anonymkode: 323ea...4c5

Det er ikke markant forskjell på Paris og London i januar. Eller februar. Eller mars, for den del. Begge er gufne, margkalde byer som ligger ved en elv som sørger for uhyggelig høy luftfuktighet, som kombinert med 3 pluss blir. … utrivelig.

Det sagt, ts. Så vil,e jeg dratt til London. London er fin i ikke-pent vær. Å dra lengre vekk enn 2-3 timer for en langhelg er bortkasta fluytimer. Livet er kort kort. Ok, dra til Hong kong. men sett av 3 uker.

Anonymkode: 7d7d1...d8d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan Firenze passere som storby? Vi traff et par derfra på den greske øya Nisiros for en del år siden. De dro dit hver sommer for å kjøle seg ned. Hjembyen deres er visstnok uutholdelig om sommeren, både på grunn av varmen og turismen. De anbefalte å dra om vinteren isteden. Nå har jeg aldri vært der selv, men Dantes fødeby står på lista over steder jeg ønsker å besøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pawn Hearts skrev (På 10.10.2024 den 17.59):

Kan Firenze passere som storby? Vi traff et par derfra på den greske øya Nisiros for en del år siden. De dro dit hver sommer for å kjøle seg ned. Hjembyen deres er visstnok uutholdelig om sommeren, både på grunn av varmen og turismen. De anbefalte å dra om vinteren isteden. Nå har jeg aldri vært der selv, men Dantes fødeby står på lista over steder jeg ønsker å besøke.

Helt nydelig by, en av mine absolutte favoritter❤️

Anonymkode: 0ab9a...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ellers er Roma, Madrid, Budapest, Wien, Edinburgh og Praha mine favoritter, men kanskje ikke alle passer å besøke i januar.

Anonymkode: 0ab9a...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det spørs om du synes det er ok med litt kulde eller trakter til noe varmere. Sentralt i Europa og i London kan det være kaldt da. Men storbyer jeg har besøkt som har ok temp på den tiden må være Lisboa, Aten, Nice, Marbella/ Malaga. Flotte byer å besøke. 

Anonymkode: 3464b...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...