Gå til innhold

Hvis du skulle reist til en storby i januar/februar, hvor ville du dratt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hvorfor? La oss si for en langhelg. 

Anonymkode: 40b13...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bangkok eller Hong Kong. Fantastiske byer. 

Anonymkode: edc72...943

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

London.  London har alt og jeg blir aldri lei.  Alt fra steetfood til flere spennende museum og butikker. Og på vinteren er det julemarked 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bangkok eller Hong Kong. Fantastiske byer. 

Bangkok for en langhelg??

Anonymkode: 345d3...904

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laraa skrev (8 minutter siden):

London.  London har alt og jeg blir aldri lei.  Alt fra steetfood til flere spennende museum og butikker. Og på vinteren er det julemarked 

ikke i januar/februar :P men joda, London er en fin by året rundt men personlig ville jeg valgt New York eller Paris evt siden bangkok osv blir litt langt for en helg.. 

Anonymkode: 323ea...4c5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paris❤️ har vært der om vinteren, våren, sommeren og høsten.

Anonymkode: 9a5de...1f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Bangkok for en langhelg??

Anonymkode: 345d3...904

Ja, det er helt supert. Reiser fredag, lander tidlig lørdag morgen. Har hele lørdag, søndag og mandag før man reiser hjem natt til tirsdag. Lander tidlig tirsdag morgen og drar rett på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barcelona. Er deilig temperatur der på ca 18-20 grader på dagen og det er lite turister der da. Også er det kort reisevei. Ikke helt syden, men ingen is eller snø og nok sol til å løfte humøret. :) også er det en fantastisk by da.

Endret av Polyester
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (6 minutter siden):

Barcelona. Er deilig temperatur der på ca 18-20 grader på dagen og det er lite turister der da. Også er det kort reisevei. Ikke helt syden, men ingen is eller snø og nok sol til å løfte humøret. :) også er det en fantastisk by da.

Jeg har vært i Barcelona 1 gang og det var i februar . 4 dager med rundt 10 grader , sur vind og regn . Var konstant iskald og vi fikk ikke sett det vi skulle heller. Var badstu på hotellet heldigvis 😂 jeg skjønner jeg var uheldig i forhold til gjennomsnittstemperatur , men drar ikke dit igjen i februar . Vil gjerne tilbake på sommeren da . 

Anonymkode: 76da9...2de

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde stoppet langhelg i storby i januar / februar om det ikke var noe spesielt jeg skulle ( konsert, teater, idrettsarrrangement ) fordi de fleste storbyer er jo på sitt tristeste akkurat denne tiden . Ser Bangkok er foreslått , og for de med høyt budsjett og som sover godt  på flyet og kan fly så langt for en helg er vel det et brukbart forslag . Selv sparer jeg storbyferier til vår/ tidlig høst . 

har prøvd Barcelona , London og new York i februar , og det var mørkt, kaldt og vått . Aldri mer . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roma eller Athen.

Steder som er umulig å besøk i sommerferien pga heten og overbefolkningen av turisme.

Anonymkode: f0ace...ef5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har vært i Barcelona 1 gang og det var i februar . 4 dager med rundt 10 grader , sur vind og regn . Var konstant iskald og vi fikk ikke sett det vi skulle heller. Var badstu på hotellet heldigvis 😂 jeg skjønner jeg var uheldig i forhold til gjennomsnittstemperatur , men drar ikke dit igjen i februar . Vil gjerne tilbake på sommeren da . 

På sommeren er det grusomt der! Alt for mange andre turister og alt for varmt, fullt i hele byen. Også har de begynt å sprute vann på turister der da, midt i tjukkeste sesongen, så det er jo dumt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sør i Europa. Malaga, Sevilla, Roma eller Nice. Har vært i Sevilla i februar selv. Da var det fantastisk vær og over 20 grader. Men det er sikkert ikke normalen. Uansett fine vårtemperaturer sør i Europa på den tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisboa. Mest fordi det er en by jeg lenge har hatt lyst til å dra til, eller Athen 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (31 minutter siden):

Lisboa. Mest fordi det er en by jeg lenge har hatt lyst til å dra til, eller Athen 

Det var også mine to forslag 🙂

Anonymkode: c57ca...06e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

ikke i januar/februar :P men joda, London er en fin by året rundt men personlig ville jeg valgt New York eller Paris evt siden bangkok osv blir litt langt for en helg.. 

Anonymkode: 323ea...4c5

Paris har vel ikke noe bedre vær enn London i januar/februar? 
Jeg ville også valgt London, eller Budapest (termalbad funker fint på vinteren også!). New York synes jeg er for langt for en helg, og det er bikkjekaldt der også, så jeg flyr ikke over Atlanteren pga det. Selv om jeg elsker NYC. 😍

Anonymkode: d028b...08e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dubai eller Abu Dhabi kanskje? Levelig lang reise, levelig tidsforskjell og godt og varmt og masse å se.

Alternativt et sted der man kan se mye inne, maten er god og der sommeren gjør at det er for varmt å være der. Paris, Athen, Barcelona, Roma, Firenze…?

Anonymkode: 8670a...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Roma! Vinteren der er mild og fin, og det er så utrolig lite turister der sammenlignet med ellers at man får en helt annen og mye bedre opplevelse av byen. Det eneste er at de driver med veldig mye rehabilitering og arbeider på bygninger og byrom der nå, som forberedelse til jubileet neste år. Kan nok hende det er mye byggevirksomhet i januar/februar også, noe som kan gjøre byen litt mindre sjarmerende enn ellers, kanskje en del ting også er stengt. Verdt å søke opp litt info om det før man bestiller tur i alle fall.

Anonymkode: eb6c1...d9f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...