Fighter83 Skrevet 1. oktober #1 Del Skrevet 1. oktober Har innlagt fiber via sameiet jeg bor i. Vi har Canal digital som leverandør så har en gammel boks via de jeg må koble ruteren til (tror jeg må koble via den men ikke sikker). Jeg har ikke tv, bruker kun trådløst internett. Ruteren er dårlig og gammel så den må uansett byttes ut da jeg er nervøs for brannfaren den utgjør. Den dekker ikke hele leiligheten på ca 100-110 kvm pr nå. Dessverre har ruteren plassering i ene enden av boligen og må gi dekning ca 25-30 m vekk fra ruteren. Jeg ønsker mulighet til å gå inn å legge inn blokkering for ulike nettsider mm for å hindre barna m.fl i å besøke nettsidene via nettverket. Noen som har forslag til gode rutere til mine formål? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 1. oktober #2 Del Skrevet 1. oktober Jeg liker Asus sine routere, men til 110m2 ville jeg kanskje gått for en mesh løsning. Hva er budsjettet ditt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 1. oktober Forfatter #3 Del Skrevet 1. oktober Meowmere skrev (2 timer siden): Jeg liker Asus sine routere, men til 110m2 ville jeg kanskje gått for en mesh løsning. Hva er budsjettet ditt? Under 2000 kr kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 1. oktober #4 Del Skrevet 1. oktober Her må vi bruke den som leverer, så sjekk opp der først, så du plutselig står der med en dyr boks du ikke får koblet til. Det vi har gjort for bedre fordeling på nett er at vi har koblet på slike bokser som fører Wi-Fi nett videre. Har 3 stk stående rundt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 1. oktober #5 Del Skrevet 1. oktober Jeg ville definitivt vurdert mesh-rutere som settes opp. Vil tro at to stk vil være tipptopp. Store gleden med mesh er at de kommuniserer seg imellom, samt at de trådløse enhetene flytter seg sømløst mellom basene etter hvor signalet er best. De er også bedre på å håndtere flere enheter. Nå idag har vi gjerne en nettradio eller to, smart-tv, AppleTV, mobil, mobilklokke, nettbrett, bærbar pc, smartlyspærer og smarte biladere. Kanskje tilogmed en vaskemaskin og stekeovn med wifi. Er huset relativt nytt har man gjerne også garasjeportåpneren, varmepumpa og varmtvannsberederen med wifistøtte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 1. oktober Forfatter #6 Del Skrevet 1. oktober newman01 skrev (5 timer siden): Jeg ville definitivt vurdert mesh-rutere som settes opp. Vil tro at to stk vil være tipptopp. Store gleden med mesh er at de kommuniserer seg imellom, samt at de trådløse enhetene flytter seg sømløst mellom basene etter hvor signalet er best. De er også bedre på å håndtere flere enheter. Nå idag har vi gjerne en nettradio eller to, smart-tv, AppleTV, mobil, mobilklokke, nettbrett, bærbar pc, smartlyspærer og smarte biladere. Kanskje tilogmed en vaskemaskin og stekeovn med wifi. Er huset relativt nytt har man gjerne også garasjeportåpneren, varmepumpa og varmtvannsberederen med wifistøtte. Kan man lett legge inn blokkeringer for ulike nettsider via disse mesh variantene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #7 Del Skrevet 1. oktober Fighter83 skrev (36 minutter siden): Kan man lett legge inn blokkeringer for ulike nettsider via disse mesh variantene? Jeg har disse fra tp-link. Står at de kan ha foreldrekontroll (jeg bruker det ikke). https://www.komplett.no/product/926163/datautstyr/nettverk/routere/tp-link-deco-m5-mesh-system?channable=00808169640039323631363381&utm_campaign=PMax-Peripherals&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwu-63BhC9ARIsAMMTLXQBCI07eWILhuoIFyzaeA2MWAFxhqh4yRAmwUvucYi6fGP2KuVWZ30aAkojEALw_wcB&gclsrc=aw.ds# Da går signalet bare gjennom ruteren til første mesh-boks. Tror du da kan gjenbruke den du har. Hvorfor er du redd for brannfare? Anonymkode: 3d657...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 1. oktober #8 Del Skrevet 1. oktober Fighter83 skrev (4 timer siden): Kan man lett legge inn blokkeringer for ulike nettsider via disse mesh variantene? Vil tro alle har støtte for det, men noen ganger er slik funksjonalitet betalingstjeneste. TP-link har tjenesten gjemt inne i Homme Shield, og det koster vel rundt 600-700 i året. Andre selskaper har andre kostnader 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå