Gå til innhold

Har jeg blitt svindlet???

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noba bank group er Bank Norwegian. Har du kredittkort der? Kam det som står oppført være  kredittrammen?

Ring Bank Norwegian og hør. 

Ikke for å skremme deg, men gennom arbeidet mitt har jeg dessverre sett tilfelle der samboer har misbrukt partners bankid og opprettet kredittkort og forbrukslån i den andres navn. I den saken ble det dessverre først oppdaget da namsfogden varslet tvangssalg av boligen. 

Dette må du finne ut av. Ønsker deg lykke til! 🫶🏻

Endret av Stjertmeis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står jo at lånene skal være oppført i Gjeldsregisteret.

Har det skjedd en feil her tro, har de fått opplysninger for en annen person enn deg kanskje?

Anonymkode: 1ab75...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så de som har satt deg i gjeld, betaler den også ned? Siden du ikke har blitt trukket eller fått regninger, inkasso eller noe? Tror dette må være en stor feil

Anonymkode: dac81...5bf

Det kunne jo i teorien har skjedd, det er mange som får avslag på lån selv om de ville klart å betale dem ned. Men høres uansett rart ut, spesielt når det ikke står i gjeldsregistret.

Anonymkode: 9c25a...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte du kredittyterne, TS? 

Anonymkode: 5e7bc...795

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ringte du kredittyterne, TS? 

Ja, ingen av dem fant noe om meg i sine registre. Ringte også Digifinans som se det meg rett til Experian, men de fant ingen kredittvurdering av meg fra i går, så jeg ble sendt i sirkel. Det står fremdeles ingenting i gjeldsregisteret, så jeg er like blank fremdeles.

Anonymkode: 1b728...790

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, ingen av dem fant noe om meg i sine registre. Ringte også Digifinans som se det meg rett til Experian, men de fant ingen kredittvurdering av meg fra i går, så jeg ble sendt i sirkel. Det står fremdeles ingenting i gjeldsregisteret, så jeg er like blank fremdeles.

Logget du inn for å finne det du viser på skjermdump?

Anonymkode: 85d73...086

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kan kanskje også være under andre navn. Feks:

Noba er også Nordax og Bank Norwegian

Entercard er også re;member

Lea Bank er også BRAbank og Easybank.

Anonymkode: 1aa51...444

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd appen horde? Min gjeld finnes som informasjon der. 

Anonymkode: 42215...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Logg deg inn på digifinans igjen og se om lånene fortsett er oppført der, dette er åpenbart en feil og du har mest sannsynlig ikke blitt svindlet. Så søker du forbrukslånet et annet sted. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen må jo ha tastet feil personnummer og kredittsjekket noen andre. Selv om man skulle tro de ikke taster inn noe manuelt, det bør jo gå automatisk. 

Kjemperar situasjon da, forstår godt at du får hetta. 

Det var jo i grunnen en god ide å søke lån et annet sted dersom du uansett vil ha et lån, for å se om kredittvurderingen endrer seg. Ellers ville jeg forsøkt å sjekke flere gjeldsregister som sagt, samt å prøve å logge inn hos de forskjellige underselskapene som har blitt nevnt her. 

Kanskje du har mulighet til å kredittvurdere deg selv hos Experian? Eller søke et finansieringsbevis (som du bare lar være å benytte deg av) hos noen som bruker Experian? Da vil du se sort på hvitt hva de har av opplysninger på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er siden du søkte forbrukslånet på seriøse greier?

Jeg bare lurer på om det kan ha vært svindelen for at du skulle logge inn med BankIDen og evt. har gitt fra deg noen informasjon. Også fikk du ikke søkt lån likevel fordi de lager falske opplysninger om at du har masse lån i annen bank.

Bare en tanke som slo meg.

Du bør kanskje kredittsperre deg nå. 

Anonymkode: 93fa7...3c4

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det ts? Har du funnet ut av noe nytt?

Anonymkode: 134ec...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...