AnonymBruker Skrevet 30. september #1 Del Skrevet 30. september Jeg har lest om dette men jeg aner ikke om hunden bjeffer fordi den er stressa eller redd, for å få oppmerksomhet, fordi den beskytter territorium eller fordi den er glad. Hunden min bjeffer for alle disse tingene og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Hvordan skal jeg trene videre når grunnen betyr nada? Anonymkode: 027e1...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #2 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har lest om dette men jeg aner ikke om hunden bjeffer fordi den er stressa eller redd, for å få oppmerksomhet, fordi den beskytter territorium eller fordi den er glad. Hunden min bjeffer for alle disse tingene og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Hvordan skal jeg trene videre når grunnen betyr nada? Anonymkode: 027e1...c6e Få en hundetrener / en med kunnskap om atferd hjem til deg Anonymkode: 5964e...661 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 30. september #3 Del Skrevet 30. september Hvor gammel er den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #4 Del Skrevet 30. september Hvilken rase er det? Anonymkode: 5016c...661 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #5 Del Skrevet 30. september Er det flere som også har samme problem og hva gjorde dere? Anonymkode: 027e1...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #6 Del Skrevet 30. september Svar på spørsmålene a kanskje noen klarer å hjelpe deg litt? Anonymkode: db480...f3c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #7 Del Skrevet 30. september Det er en rase som er kjent for å bjeffe mye og den er voksen. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvilken rase er det? Anonymkode: 5016c...661 mommyaka skrev (3 timer siden): Hvor gammel er den? Anonymkode: 027e1...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #8 Del Skrevet 30. september Håper ikke dere bor i blokk,da det er svært irriterende og slitsomt å bo slik. Ingen med bjeff hund burde bo i blokk! Anonymkode: b3835...47e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #9 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvilken rase er det? Anonymkode: 5016c...661 Sheltie Anonymkode: 027e1...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #10 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Håper ikke dere bor i blokk,da det er svært irriterende og slitsomt å bo slik. Ingen med bjeff hund burde bo i blokk! Anonymkode: b3835...47e Hvilke hunder bjeffer lite da? Ja bor dessverre i blokk derfor det må gjøres noe. Anonymkode: 027e1...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #11 Del Skrevet 1. oktober Hvordan skal jeg trene bort bjeffing? Anonymkode: 027e1...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #12 Del Skrevet 1. oktober Ta kontakt med noen som kan komme hjem til deg og se situasjonen. Det er klin umulig for folk å komme med tips når du ikke engang vet hvorfor bikkja bjeffer. Anonymkode: 8194b...da2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 1. oktober #13 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvordan skal jeg trene bort bjeffing? Anonymkode: 027e1...c6e Hvor gammel er den? Dette har litt å si iforhold til hvordan dere har jobbet eller reagert på når den bjeffer.. Hvor mye dere trener med den på tur rtc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TulleTall Skrevet 1. oktober #14 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (10 timer siden): Sheltie Anonymkode: 027e1...c6e Når man kjøper seg en sheltie så har man valgt å kjøpe en rase som i generasjoner har bjeffing som en viktig egenskap. Akkurat som min gjeterhund. De bjeffer når de varsler om at noe skjer, de bjeffer når de gjeter, de bjeffer av glede, de bjeffer av forventinger/frustrasjon osv. Bjeffing har vært en viktig egenskap. Og er ikke noe som man bare kan trene vekk. Dette er også genetisk. Du kan sikkert få tips til å begrense bjeffingen, men kjøper man en rase som er avlet på disse egenskapene så er det det du får. For å begrense det så bør den miljøtrenes MYE. Holde avstand til det som trigger hunden. Distrahere hunden sånn at den ikke blir så fiksert på enkelte ting osv. Men stille blir hunden din nok aldri 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 1. oktober #15 Del Skrevet 1. oktober Det er altfor lite informasjon til å kunne hjelpe deg over nett. Man må finne ut årsakene til at hunden bjeffer og jobbe med dem. Det er ulike fremgangsmåter alt etter hva årsaken er. Ta kontakt med en dyktig atferdsterapeut som kan komme hjem til dere, se hunden og lage en treningsplan sammen med dere for deres spesifikke situasjon. Se om du finner noen nær deg her: https://hunomhund.no/trenere-atferdskonsulenter/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå