Gå til innhold

Single menn som ikke er på apper

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det finnes en del nye konsepter hvor målet er å bli kjent i virkeligheten og ved at man fysisk snakker med hverandre. https://singleandmingle.no/ har små og store eventer og opplegg for medlemmene som man melder seg på. Dette konseptet har blitt veldig populært men tror det fortsatt er mest i Oslo.   https://www.matchme.no/ er en formidlingside hvor du blir introdusert til dine matcher digitalt i et møterom sammen med matchmaker som introduserer dere. Etter introduksjonen fyller man ut et skjema hvor man formidler om man ble nysgjerrig og vil bli bedre kjent med den man møtte. Litt som speed dating men du møter kun en person om gangen. 

Ellers så har du standar matchmakingselskap som:  https://www.dateportalen.no/  https://venusogmars.no/  https://finnminmatch.no/ forskjellen på disse og MatchMe er at du har får se profiler av dine matcher og treffer personen i virkeligheten første gang.  Jeg liker bedre MatchMe fordi jeg får kjent på kjemi raskt og kaster ikke bort flere timer på en date med noen jeg ikke klarer å snakke med. Jeg synes også ofte at folk ikke ligner på seg selv på bildene og derfor synes jeg det er helt bortkastet å se på.  Jeg er forøvrig mann 42 som ikke er på datingapper eller sosiale media. Aktiv på Singel and Mingle og MatchMe som sagt. 

Anonymkode: 74f46...c90

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg traff min via felles hobby, og måtte også vise initiativ,  siden han ikke var der for å sjekke damer. Han har aldri vært på noen app, fordi han ikke jakter sex utenfor forhold, og synes det blir for dumt og overfladisk. 

Anonymkode: 93141...1e6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Akkurat nå føles det håpløst å treffe noen på gamlemåten. Vær så snill å si at dere finnes der ute ❤️

Anonymkode: eda18...eca

Jeg har aldri vært på apper. Men om man skal treffe noen uten, så må man jo ha et visst sosialt liv. Jobb, venner, venners venner, trening, familiearrangementer osv. Utrolig hvor plutselig man kan treffe på noen. Traff min nåværende samboer i min søsters bryllup.

Anonymkode: f8912...715

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Finnes det mange menn der ute som har gjort seg selv utilgjengelig og ikke er å finne på appene? Hvorfor har du tatt valget om å ikke være synlig på markedet? Hvor finner jeg dere i så fall?

Akkurat nå føles det håpløst å treffe noen på gamlemåten. Vær så snill å si at dere finnes der ute ❤️

Jeg brukte tenårene mest på gaming og sosiale ting (med ‘usosiale’ venner, ingen jenter) hatt dårlig selvtillit siden jeg ser ut som en helt gjennomsnittlig, bleik nordmann med en kjedelig klesstil. 
Har i perioder gått opp 15 kg pga. trøstespising og tafatthet. Nå er jeg normalvektig, godt trent og spiser sunt. Men vennene mine bor på andre steder, og hvis jeg skal på Tinder igjen trenger jeg nye bilder, men kjenner ingen som kan ta bildene og dessuten føler jeg det er litt kleint å ta bilder av seg selv, samt den "meg kulturen" vi har pga. sosiale medier. 

Jeg har kontroll på økonomien men på skole/jobb ligger jeg langt bak jevnaldrende, og gir nesten opp det jaget lengre. Jeg er ikke blant de priviligerte ungdommene som får kjøpt bolig med foreldrene, russebuss, eller lignende ting. Har også minimalt med viktig dating erfaring som man bør få unnagjort i starten av 20 årene senest. Ser ikke vitsen med å starte et løp når kun halve motoren er ødelagt. 

Så jeg har funnet ut at datingapper ikke er noe særlig når ens mentale helse er veldig skjør. Da er det mye bedre å se på en TV serie eller gå seg tur og høre på podcast istedenfor å sveipe og håpe at du skal være verdt tiden og energien til en av jentene innpå der, utelukkende basert på utseendet/viben din. Også skjønner jeg at flere av jentene blir overveldet av alle meldingene de får der av desperate gutter, og når jeg vet hvordan verden funker, så vil jeg egentlig heller bare være alene, enn å dukke opp på skjermen til en jente med et påtvunget "Hei" blant 15 andre sultne hunder. 

Alle vet at norske menn og damer er kresne, og krever høy standard. Så jeg vet at jeg ikke har særlig mye å tilby en dame uansett. Har ikke oppnådd noe stort i livet, har få til ingen venner, veldig smalt nettverk og en "sovende økonomi" (investeringer som kan endre livet, men pdd. ganske "fattig"). 

Nå har jeg begynt i en hobby hvor jeg treffer jenter/damer av og til, så tar jeg det bare herfra uten noe særlige forventninger, skjer det noe så er det mer naturlig enn å sitte på apper og kikke. Men hvis det ikke har skjedd noen forandring i livet mitt før sommeren må jeg kanskje prøve datingapp igjen, selv om jeg ikke liker det så godt.

Anonymkode: 5757e...967

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg brukte tenårene mest på gaming og sosiale ting (med ‘usosiale’ venner, ingen jenter) hatt dårlig selvtillit siden jeg ser ut som en helt gjennomsnittlig, bleik nordmann med en kjedelig klesstil. 
Har i perioder gått opp 15 kg pga. trøstespising og tafatthet. Nå er jeg normalvektig, godt trent og spiser sunt. Men vennene mine bor på andre steder, og hvis jeg skal på Tinder igjen trenger jeg nye bilder, men kjenner ingen som kan ta bildene og dessuten føler jeg det er litt kleint å ta bilder av seg selv, samt den "meg kulturen" vi har pga. sosiale medier. 

Jeg har kontroll på økonomien men på skole/jobb ligger jeg langt bak jevnaldrende, og gir nesten opp det jaget lengre. Jeg er ikke blant de priviligerte ungdommene som får kjøpt bolig med foreldrene, russebuss, eller lignende ting. Har også minimalt med viktig dating erfaring som man bør få unnagjort i starten av 20 årene senest. Ser ikke vitsen med å starte et løp når kun halve motoren er ødelagt. 

Så jeg har funnet ut at datingapper ikke er noe særlig når ens mentale helse er veldig skjør. Da er det mye bedre å se på en TV serie eller gå seg tur og høre på podcast istedenfor å sveipe og håpe at du skal være verdt tiden og energien til en av jentene innpå der, utelukkende basert på utseendet/viben din. Også skjønner jeg at flere av jentene blir overveldet av alle meldingene de får der av desperate gutter, og når jeg vet hvordan verden funker, så vil jeg egentlig heller bare være alene, enn å dukke opp på skjermen til en jente med et påtvunget "Hei" blant 15 andre sultne hunder. 

Alle vet at norske menn og damer er kresne, og krever høy standard. Så jeg vet at jeg ikke har særlig mye å tilby en dame uansett. Har ikke oppnådd noe stort i livet, har få til ingen venner, veldig smalt nettverk og en "sovende økonomi" (investeringer som kan endre livet, men pdd. ganske "fattig"). 

Nå har jeg begynt i en hobby hvor jeg treffer jenter/damer av og til, så tar jeg det bare herfra uten noe særlige forventninger, skjer det noe så er det mer naturlig enn å sitte på apper og kikke. Men hvis det ikke har skjedd noen forandring i livet mitt før sommeren må jeg kanskje prøve datingapp igjen, selv om jeg ikke liker det så godt.

Ta bilder av deg selv. Søk opp hvordan andre gjør deg, så årner det nok seg med bildene. 

Personlig bryr jeg meg lite om en mann var med på russebuss eller om han eier bolig. 

Bra du har en hobby og treffe jenter på, det er bedre det og da lærer du at jenter bare er mennesker og at hvordan dere føler det er å være sammen er det som teller mest. 

Anonymkode: d4eac...0e0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ta bilder av deg selv. Søk opp hvordan andre gjør deg, så årner det nok seg med bildene. 

Jeg har fått ganske bra matcher før, men nå er jeg i en alder der man helst bør ha bilder som er "normale", og tatt utendørs enn å laste opp selfies fra badet og soverommet. 
Det har alt å si for inntrykket motparten får av deg, altså jenter på 20-26, de er ikke interessert i en slask som kun gamer og aldri er ute. Bør hvertfall vise som en godt voksen person at man har litt liv, ellers blir man aldri tatt seriøst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har fått ganske bra matcher før, men nå er jeg i en alder der man helst bør ha bilder som er "normale", og tatt utendørs enn å laste opp selfies fra badet og soverommet. 
Det har alt å si for inntrykket motparten får av deg, altså jenter på 20-26, de er ikke interessert i en slask som kun gamer og aldri er ute. Bør hvertfall vise som en godt voksen person at man har litt liv, ellers blir man aldri tatt seriøst. 

Så mobilen din får ikke til å ta bilder ute? 

Da jeg var mellom 20 og 26 hadde jeg en jevnaldrende kjæreste som gamet og vi var begge slasker. 20 årene er skalskete år. Varierer utifra hvem du er kanskje. Men savnet at vi gjorde mer.

Om du absolutt ikke tror ei eneste dame liker deg, må du ikke date nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så mobilen din får ikke til å ta bilder ute? 

Da jeg var mellom 20 og 26 hadde jeg en jevnaldrende kjæreste som gamet og vi var begge slasker. 20 årene er skalskete år. Varierer utifra hvem du er kanskje. Men savnet at vi gjorde mer.

Om du absolutt ikke tror ei eneste dame liker deg, må du ikke date nei.

Har tatt bilder med tripod på soloreise i utlandet før, men har ikke så mange av de og bildene blir ikke så altfor bra. 

Nå ville det fort blitt litt kleint tror jeg å ta bilder her i byen, da norske byer ikke er så store og ikke har særlig kultur for slikt? føler at de fleste som tar seg bra ut har venner som tar bilder av hverandre.

Gaming er fint det. Men er ikke lett å finne disse jentene akkurat. De fleste er jo "normies" og mange unge i dag klær seg som modeller i tillegg, hvertfall i denne byen. Tør knapt å møte blikket deres liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har tatt bilder med tripod på soloreise i utlandet før, men har ikke så mange av de og bildene blir ikke så altfor bra. 

Nå ville det fort blitt litt kleint tror jeg å ta bilder her i byen, da norske byer ikke er så store og ikke har særlig kultur for slikt? føler at de fleste som tar seg bra ut har venner som tar bilder av hverandre.

Gaming er fint det. Men er ikke lett å finne disse jentene akkurat. De fleste er jo "normies" og mange unge i dag klær seg som modeller i tillegg, hvertfall i denne byen. Tør knapt å møte blikket deres liksom.

Du har hobbyen din, du får håpe det løser seg der og at du eventuelt bygger opp en større selvtilitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.10.2024 den 11.30):

Jeg traff min via felles hobby, og måtte også vise initiativ,  siden han ikke var der for å sjekke damer. Han har aldri vært på noen app, fordi han ikke jakter sex utenfor forhold, og synes det blir for dumt og overfladisk. 

Anonymkode: 93141...1e6

Signerer denne som mann 36. Møter jeg virkelig en interessant tar jeg kontakt. Men virker som noen damer blir skremt da de tror det kun er Tinder som finnes. Skal aldri laste ned noe slikt. Skulle ønske flere damer turte ta kontakt selv.

Anonymkode: 9f2dc...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv vært singel mann noen år etter det tok slutt for noen år siden. Men jeg er fortsatt ikke på apper, merker at jeg nøler litt med tanke på den ofte overfladiske kulturen som er der, med ghosting og ting som bare renner ut av sanden. Kan godt hende at jeg lager en profil på en eller et par apper i fremtiden dog, selv om det butter litt i mot for min del. Grunnen vil da være at det tross alt er der det er enklest å møte flest single (Ja, noen bruker det bare som tidsfordriv, og man har også folk i forhold der som ser etter et sidesprang, men likevel...). Bruker man ikke apper er man egentlig avhengig av å treffe noen tilfeldig, på byen, blant venner eller aktiviteter man driver med. Men de fleste er jo ikke single i aldersgruppen 30+, og det blir realistisk sett ennå færre i aldersgruppen +/- 40. Sjansen for å treffe noen tilfeldig går da ned. 

Anonymkode: 922a9...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til alle dere som har tatt dere tid til å svare. Det hjelper veldig å vite at det finnes flere som ikke er aktivt på leting, men som er åpent for et seriøst og langvarig forhold dersom den rette skulle dukke opp. Bare synd det er så vanskelig å finne hverande!

AnonymBruker skrev (På 1.10.2024 den 9.03):

Jeg er glad jeg ikke er på din alder... Dating i den alderen virker håpløst fordi kulturen i begge kjønn har gjort folk emosjonelt tilbakestående og dating-apper har gjort folk kyniske som faen og vil heller fråtse i bufeen enn å gå seriøst inn for noe. 

Anonymkode: 6f2f4...35a

Det er virkelig håpløst. Føler utvalget i min alder består av unnvikende menn med tilknytningsangst og elendige kommunikasjonsevner, eller nyskilte menn som skal fråtse i buffeten, som du sier (som de forøvrig tror smaker likedan som den gjorde for 15år siden, da de var tenåringer og single forrige gang). 

Har fått med meg at det har dukket opp mer og mer treffpunkt for single i det virkelige liv, men dette er dessverre ikke aktuelt her jeg bor. Det er nok fremdeles bare et Oslo-fenomen. 

Jeg får bare fortsette å leve livet og håpe at han tilfeldigvis dukker opp en vakker dag, men det er godt å vite at innsatsen med å eksponere seg forhåpentligvis ikke er helt forgjeves ❤️

TS

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi er blendet av media og enkelte som roper høyt. Det finnes mange nok av oss som vil ha seriøse forhold og går på middager og øl uten å Bruke app eller date for sex. Men noen forsøker å late som normaliteten og 100 partnere er normalen

Anonymkode: 9f2dc...2b8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig glad for Tinder, for jeg hadde aldri møtt den fine samboeren min uten den appen for 5 år siden 💘

Anonymkode: b5414...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.10.2024 den 11.19):

Det finnes en del nye konsepter hvor målet er å bli kjent i virkeligheten og ved at man fysisk snakker med hverandre. https://singleandmingle.no/ har små og store eventer og opplegg for medlemmene som man melder seg på. Dette konseptet har blitt veldig populært men tror det fortsatt er mest i Oslo.   https://www.matchme.no/ er en formidlingside hvor du blir introdusert til dine matcher digitalt i et møterom sammen med matchmaker som introduserer dere. Etter introduksjonen fyller man ut et skjema hvor man formidler om man ble nysgjerrig og vil bli bedre kjent med den man møtte. Litt som speed dating men du møter kun en person om gangen. 

Ellers så har du standar matchmakingselskap som:  https://www.dateportalen.no/  https://venusogmars.no/  https://finnminmatch.no/ forskjellen på disse og MatchMe er at du har får se profiler av dine matcher og treffer personen i virkeligheten første gang.  Jeg liker bedre MatchMe fordi jeg får kjent på kjemi raskt og kaster ikke bort flere timer på en date med noen jeg ikke klarer å snakke med. Jeg synes også ofte at folk ikke ligner på seg selv på bildene og derfor synes jeg det er helt bortkastet å se på.  Jeg er forøvrig mann 42 som ikke er på datingapper eller sosiale media. Aktiv på Singel and Mingle og MatchMe som sagt. 

Anonymkode: 74f46...c90

For å dele litt erfaring med  noen av nevnte konsept:

singleandmingle, bra arrangmenter, men de som møter opp er stort sett 55+

Matchme, vil jeg ikke anbefalte, jeg hadde nok fått dårlig selvtillit etter å ha vært i kontakt med dem, hvis det ikke var for at jeg er psykisk sterk og bare avfeide den tilbakemeldingen jeg fikk.

Venus og Mars, hyggelige folk som er flinke til å komme med positive tilbakemeldinger, men det de leverer står ikke i forhold til prisen.

Min konklusjon, jeg er tilbake på nettdating, der får jeg i hverfall dater og kam selv velge hvem jeg vil møte ut i fra mine kriterier.

Anonymkode: 6c087...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 21.29):

Finnes det mange menn der ute som har gjort seg selv utilgjengelig og ikke er å finne på appene? Hvorfor har du tatt valget om å ikke være synlig på markedet? Hvor finner jeg dere i så fall?

Har vel egentlig ikke "gjort meg utilgjengelig". Har bare aldri kommet meg inn på appene i utgangspunktet, også har åra gått som evig singel og mulighetene blir vel mindre ettersom jeg blir eldre. Og terskelen for å ta meg sammen og komme meg inpå der blir da stadig høyere siden jeg annser mulighetene for å få noe ut av det som minimale.

Du finner meg i diverse actionpregede aktiviteter som en del vel vil klassifisere som ekstremsport aktiviteter.

Anonymkode: fac3c...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er singel og vurderte å gå på app, men så leste jeg hvordan de er rigget. Incentivet til appene er ikke at du skal finne noen og avinstallere appen, men at du skal bruke og betale lengst mulig.

Det er algoritmer som gjør slik at du ikke finner noen bra match, så det gidder jeg bare ikke.

Anonymkode: b8da0...95d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkeligheten har blitt verre også. "Alle" har headset / øreplugger på og ser ned i telefonen. De sitter i små grupper på 2-3 stk og er ikke kontaktbare i det heletatt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Virkeligheten har blitt verre også. "Alle" har headset / øreplugger på og ser ned i telefonen. De sitter i små grupper på 2-3 stk og er ikke kontaktbare i det heletatt.

Når noen gjør det er det også en aktiv taktikk for å virke avvisende. Men kan også bare være at de ikke registrerer omverdenen, eller ikke har noen interesse av den. 

Sier det fordi jeg mange ganger har brukt mobilen til å virke utilgjengelig og opptatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man burde gjøre er å finne ut av hva slags mann med hvilke kvaliteter man er ute etter og så må man finne ut hvilke arenaer disse menn befinner seg på.  Deretter drar man dit og finner ut av disse mennene. Det kan være bilsport, klatrevegger, ishockey osv osv
Da kan man møte en mann uten apper. 
Og når man da finner en mann som er interessant så sletter man bort ALT av dumme some sider og bryr seg om hverandre

Anonymkode: 754a2...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...