Gå til innhold

Flere som har hatt mykoplasma i høst?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er styggdårlig, kan ikke huske å ha vært så dårlig noensinne. Grusom hoste, høy feber på 5 dagen. Startet på antibiotika i dag. 

Anonymkode: 5a3f0...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil jeg tro, det florerer iflg mediene. Samme med kikhoste, korona og «vanlig» forkjølelsesvirus… veldig mye nå i høst! 

Anonymkode: dae36...0ba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, 8 uker med mykoplasma lungebetennelse. Kom sent i gang med antibiotika, håper det at du får antibiotika tidlig gjør at du blir fortere frisk enn meg. 

Anonymkode: 80104...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jepp, 8 uker med mykoplasma lungebetennelse. Kom sent i gang med antibiotika, håper det at du får antibiotika tidlig gjør at du blir fortere frisk enn meg. 

8 uker?! Herregud, det er jo helt forferdelig! Har du vært sykemeldt i 8 uker? Hvordan er formen nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i høst, men flere ganger tidligere. Min erfaring er begredelig form over tid, og det går virkelig ikke over av seg selv.  Men på bredspektret antibiotika bruker jeg være fin igjen etter en liten uke. Også etter å ha vært sjuk i flere måneder. 

Anonymkode: fdb49...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ikke i høst, men flere ganger tidligere. Min erfaring er begredelig form over tid, og det går virkelig ikke over av seg selv.  Men på bredspektret antibiotika bruker jeg være fin igjen etter en liten uke. Også etter å ha vært sjuk i flere måneder. 

Har de vært så restriktive med antibiotika i dine tilfeller? Var heldigvis lett å få det, fikk også bredspektret. Synes bare det ble verre og verre. Var stygt redd for at jeg begynte å utvikle lungebetennelse. Brun oppspytt og 40 i feber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vært dårlig siden våres, men de siste ukene før jeg fikk antibiotika så hostet jeg så veldig at livskvaliteten var på bånn. 

Anonymkode: 1ec66...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, vært dårlig siden våres, men de siste ukene før jeg fikk antibiotika så hostet jeg så veldig at livskvaliteten var på bånn. 

Anonymkode: 1ec66...d58

Er du fortsatt dårlig, selv etter antibiotika? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

8 uker?! Herregud, det er jo helt forferdelig! Har du vært sykemeldt i 8 uker? Hvordan er formen nå? 

Først sykemeldt i 8 uker, så fikk jeg covid og ble sykemeldt litt til. Jeg har hostet og vært dårlig så lenge at det er litt jobb å få kroppen i gang igjen. Går lang tur hver dag og hoster nesten ikke nå, så det går riktig vei 👍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Først sykemeldt i 8 uker, så fikk jeg covid og ble sykemeldt litt til. Jeg har hostet og vært dårlig så lenge at det er litt jobb å få kroppen i gang igjen. Går lang tur hver dag og hoster nesten ikke nå, så det går riktig vei 👍

Uff! Høres strevsomt ut! Masse god bedring til deg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Uff! Høres strevsomt ut! Masse god bedring til deg😊

Takk det samme 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har de vært så restriktive med antibiotika i dine tilfeller? Var heldigvis lett å få det, fikk også bredspektret. Synes bare det ble verre og verre. Var stygt redd for at jeg begynte å utvikle lungebetennelse. Brun oppspytt og 40 i feber. 

Ikke restriktive i det hele tatt, men jeg var ung og gikk ikke til legen før etter lenge.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til tre stykker som har hatt mykoplasma lungebetennelse i september (to barn og en voksen, ikke i familie med hverandre).

Anonymkode: f4f2d...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Tre stykker i husstanden her som har hatt det nå. Verste jeg har vært borti etter at jeg ble mamma. Er dårlig på 3 uken med lungebetennelse. Fortsatt sykemeldt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har mykoplasma. Har vært dårlig i 6-7 uker nå.
Gjør ikke vondt i lungene, men hoster en del,

og noen timer innimellom piper eller hveser det når jeg puster, før det går over igjen.

Tror ikke jeg har lungebetennelse, hvis ikke mykoplasmalungebetennelse føles

annerledes enn vanlig lungebetennelse da? Noen som vet?

Anonymkode: 2ecda...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...