Gå til innhold

Eplefasong- hvilken bukse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sliter så med å finne bukse som sitter pent i livet. Er kort og har eplefasong. Ingen innsvinget midje. Føler meg mer som en tømmerstokk.

High waste blir oppunder puppene siden jeg er så kort.

Trenger tips til bukser- og andre plagg som ser ok ut. 

Anonymkode: c23e1...63a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Sliter så med å finne bukse som sitter pent i livet. Er kort og har eplefasong. Ingen innsvinget midje. Føler meg mer som en tømmerstokk.

Jeg har samme fasong og pleier å kjøpe bukser som er straight med mid waist eller normal waist. Synes både HM og Monki har hatt bra alternativer tidligere. Man kan også filtrere i HM-appen så man bare får opp bukser med normal midje. Ellers har jeg kjøpt dressbukser i ull fra Hm og Cos før med strikk i livet som er ganske pene på. Generelt bukser med strikk eller snøring uten vide ben, synes jeg er kledelig for eplefasong.

Nå har jeg gått ned i vekt så jeg har investert i en Levis-bukse som heter Middy Straight. Veldig fornøyd men synes kanskje den er litt lavere i livet enn hva jeg trives med. Men Levis 501 passer ikke siden jeg ikke har midje. Så kjenner godt til problemstillingen din her altså!

Anonymkode: f8854...2d9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips til! Jeg syr opp alle skjorter, t-skjorter og topper til å passe meg. Enkelt å gjøre hvis du har symaskin. Da drukner jeg ikke i overdeler. Mye blir for langt slik at bena ser kortere ut. Så jeg synes det er mer kledelig på meg når jeg tilpasser plaggene mine. Lange skjorter etc som dekker rumpa synes jeg gjør meg større, og mer eplete, så på denne måten ved å sy opp klærne så ser proporsjonene bedre ut på meg.

Anonymkode: f8854...2d9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gitt opp bukser. Bruker leggings og kjole/tunika :) 

Anonymkode: 45f94...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 20.29):

Jeg bruker smale bukser under en litt lang topp, med belte i livet. For meg er det beltet ganske så essentielt, siden det lager en illusjon av midje :P 

Anonymkode: f1d74...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er eplefasong selv og tror denne buksa kunne vært fin på meg (og kanskje deg?), siden den balanserer ut proposjonene.

image.png.5719df2671870f6f5e16ce00973db8de.png

Anonymkode: f1d74...d0b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...