Gå til innhold

Kjæreste som er arbeidsnarkoman

Magmus
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere ønsker jo helt forskjellige ting. Spørsmålet er om du våger deg ut på datingmarkedet igjen. Eller om du skal ta til takke med noen timers kjærestetid annenhver uke. 

Jeg lurer forøvrig på hvilken arbeidsgiver som lar folk jobbe 80 timers arbeidsuker. Han må jo ha en helt sinnssyk inntekt? 

Anonymkode: b07f7...25e

Han er nok selvstendig næringsdrivende.  Da kan du jobbe så mye du vil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Magmus skrev (1 time siden):

Jeg har sagt at dette forholdet gjør meg usikker, ja. Men har samtidig vert klar på at jeg ikke er sint eller noe, og vil ikke stille noe ultimatum. Vil han leve slik er det selvsagt helt greit, og hans valg, men jeg skjønner ikke at han ikke er villig til å møte meg litt på veien en gang, når han samtidig sier han ønsker å være sammen med meg. 

Da har du jo egentlig sagt at du godtar det da, så hvorfor skal han da endre seg?

Han gjør det jo rett og slett fordi han kan, fordi du aldri kommer til å stille krav.

Anonymkode: 6fede...644

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å snu litt på det, det er flere kvinner som verdsetter høy arbeidsmoral og ikke hadde hatt noe problem med dette. Og satt på spissen, hva er alternativet? Noen som kaster bort fritiden si på gaming, scrolling på mobilen eller fotball? 

Anonymkode: 32be2...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han høres helt lik som eksen min og som jeg har barn med og tenker også at hans eks ble lei det livet med han! Du må enten akseptere at han er sånn eller prøve stille noen krav først, visst ikke hadde jeg gitt opp!

Anonymkode: 435cd...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å snu litt på det, det er flere kvinner som verdsetter høy arbeidsmoral og ikke hadde hatt noe problem med dette. Og satt på spissen, hva er alternativet? Noen som kaster bort fritiden si på gaming, scrolling på mobilen eller fotball? 

Finnes en mellomting da🤷‍♀️

Anonymkode: 3b21a...2eb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du jo egentlig sagt at du godtar det da, så hvorfor skal han da endre seg?

Han gjør det jo rett og slett fordi han kan, fordi du aldri kommer til å stille krav.

Anonymkode: 6fede...644

Ja, enig i dette. Det høres ut som du er for utydelig med han. 

Anonymkode: 3b21a...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Satt på spissen, hva er alternativet? Noen som kaster bort fritiden si på gaming, scrolling på mobilen eller fotball? 

Alternativet hadde jo vært en som hadde hatt tid til et vanlig familieliv med kjæresten.

Anonymkode: 1180e...d6a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magmus skrev (På 30.9.2024 den 20.25):

Jeg også mener jo at livsstilen hans ikke er forenlig med å være i et forhold, men han ønsker et forhold -bare på visse premiss. Og han jobber mye når han har ungene også, men naturlig nok (og heldigvis) litt mindre enn de ukene han er alene.  

Så han kan klare å prioritere tid med ungene når han har de, men han velger å ikke gjøre det de ukene han kan være med deg.

Her tenker jeg at hva HAN ønsker, ikke er så relevant. Her må du tenke på hva DU ønsker!

Anonymkode: 9fd36...9b0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spurt ham om hvorfor han ikke inviterte deg med på arrangementet han dro på?

Det er veldig merkelig at han, i tillegg til å tilbringe lite tid med deg ellers, heller ikke tenker på å invitere deg med når han har fri og skal ut på noe for å hygge seg. Da virker han lite investert i deg som kjæreste.

Anonymkode: c5c78...c7b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift med en slik mann, og nei det blir ikke bedre. Du må velge om du kan leve med det eller ikke. Å ønske endring vil gjøre deg sur og bitter etterhvert. Han lærte tydeligvis lite av forrige brudd, så hvorfor skulle han gjøre noe annerledes denne gangen? 

Anonymkode: 20ac2...899

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er gift med en slik mann, og nei det blir ikke bedre. Du må velge om du kan leve med det eller ikke. Å ønske endring vil gjøre deg sur og bitter etterhvert. Han lærte tydeligvis lite av forrige brudd, så hvorfor skulle han gjøre noe annerledes denne gangen? 

Anonymkode: 20ac2...899

Dette er et veldig godt poeng.

Etter et brudd, ville han ha innsett at jobbingen koster ham relasjoner og begynt å legge inn endringer. At disse ikke synes til tross for et brudd pga dette allerede, viser for meg at han aktivt velger det livet han ønsker. Akkura tdet kan man ikke klandre han for, for han har tydeligvis vært klar og tydelig i sitt ønske. Han har tydeligvis ogsp vært slik hele veien, ergo må du TS vurdere om du kan leve med det.

Har du kanskje håoet på at det ville roe seg ned etterhvert eller at han kom til å endre seg?

Anonymkode: 497d0...a19

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magmus skrev (På 30.9.2024 den 20.06):

Jeg har vert sammen med en mann i halvannet år nå, en mann som dessverre jobber «hele tiden». Fra han står opp 6.30 til klokken er rundt 21.30 (ofte senere også) er han på jobb. Om det er hverdag eller helg har ikke noe å si, det er samme opplegg. Det hender at han er ledig litt tidligere lørdag, altså kanskje rundt 20.
Vi er voksne i begynnelsen av 40-årene og har begge unger på hver vår kant som vi har 50-50, noe som igjen betyr at vi bare har annenhver uke sammen i utg.punktet. Men det er altså leggetid når han er ledig for kvelden, og jeg ser han stort sett bare en time eller to i våken tilstand de dagene vi kan være sammen. Han sover stort sett hos meg disse ukene. Dersom jeg inviterer på middag kommer han og spiser, tar en kaffikopp før han må gå å gjøre noe igjen. Det er aldri rom for å tilbringe en ettermiddag med meg, eller en helg. 

Dette har vert diskutert og det er altså ‘bare slik han er’. Og det er nok helt korrekt, men finnes det noen som ønsker et slikt forhold da? Jeg forstår ikke hvorfor han ikke vil prioritere oss. Han sier han elsker meg, men det er veldig vanskelig å forstå at man ikke ønsker å tilbringe mer tid med den man elsker, og spesielt når jeg har gitt uttrykk for at jeg ikke kan leve i et forhold der vi ikke sees mer enn noen få timer annenhver uke. Jeg er dessverre veldig forelsket og glad i denne mannen, opplever en grad av tiltrekning som jeg ikke kan huske å ha opplevd før, og er redd for å la han gå. Men jeg ønsker jo et helt annet forhold, med en som har lyst å tilbringe tid med meg, og jeg har virkelig lyst å være noens prioritet. For det er jeg ikke her, jeg kommer nederst på lista, det er jo helt klart. Det han ønsker er å ha noen å komme hjem til på kvelden, mens jeg ønsker en å faktisk dele livet med. For noen uker siden reiste han bort et par dager på et arrangement, uten å invitere meg med. Så jeg er jo på ingen måte en naturlig del av livet hans, føler jeg.

Hadde noen fortalt meg om dette forholdet og ønsket råd hadde jeg helt klart rådet de til å gå, men det er overraskende vanskelig. 🙈 Så, noen som har tips å komme med, eller litt tøff realitet? Jeg vet jo at dette ikke er livet jeg ønsker meg, men hver gang jeg ser han blir jeg tussete, og tenker idiotisk nok at ‘tenk om han endrer seg og ting blir bedre’…

For meg som elsker mye egen tid, høres dette faktisk ut. Men jeg hadde nok krevd en kveld med samvær en gang i blandt

Anonymkode: 2328e...59e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill. I starten var jeg nok litt naiv, han kunne si det var en veldig travel periode og jeg trodde det kanskje ville roe seg etterhvert. Det har eg jo forstått at det ikke vil, det er slik alltid, og det er nok fordi det er dette som er livsstilen hans. Jeg var tydelig når jeg sa jeg ikke ønsker et slikt forhold, men kan være enig i at det fremstår uklart siden vi fortsatt er sammen. 

Angående at han ikke ba meg med på det arrangementet så sa han egentlig ikke hvorfor, men bare at jeg "kunne jo bli med hvis jeg ville".. 

Jeg er glad i egentid jeg også, men når jeg har egentid hver ettermiddag og kveld, og hver helg så blir det bare trist. 

Nei, han vil nok ikke endre seg. En del av meg hadde håpet jeg ble viktig nok for han til at han trappet litt ned (håpløs romantiker?), men det er ingenting som tyder på det. Og jeg vet at jeg ikke klarer leve i et slikt forhold, så vi har jo ingen fremtid sammen slik ting er nå. Men å avslutte er skikkelig vanskelig, jeg har sterke følelser for denne mannen. Men som noen sa her, jeg vil jo ende opp bitter og sur på han, og det har jeg også sagt til han. Og det er det siste jeg vil, for hvis han vil leve slik er jo det selvsagt helt lov. Dette er jo egentlig bare mitt problem, han viser jo, og sier, tydelig at han er slik, og ikke har noe interesse av å prioritere annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del hadde det inne funket. Og det er poenget. Du må finne ut hva DU trenger for å være lykkelig i et forhold. 

Kjæresten min prioriterer meg så mye som mulig. Må han jobbe setter han av en viss tid og da rygger jeg unna da han blir oppslukt når han først jobber. Men så er han ferdig og da er det meg som er viktig. Han legger bort mobil og kobler av jobb og på meg.

Jeg ville uansett aldri blitt lykkelig med en mann som synes jobb er viktigere enn å leve livet, nyte små øyeblikk, meg, ungene, livskvalitet og opplevelser sammen.  

Anonymkode: 61c9c...79d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten ingen damer som vil leve slik. 

Han er sånn dog, og det vil ikke endre seg. Du må finne ut om dette er greit for deg eller ikke. Etterhvert vil Deere jo ha flere kvelder sammen, når dere eventuelt flytter sammen. 

Mannen min eller eksmannen min jobbet fra morgen til langt på natt. 3timer ish hadde vi sammen, pr dag og det var fra kl17-20 da spiste vi middag han lekte med barna, la de også dro han på kontoret. 

Det var ikke derfor det ble slutt mellom oss, det var andre grunner. For meg går slikt egentlig helt greit. Jeg kan å sysselsette meg selv og jeg liker ambisiøse menn. 🤷

Anonymkode: 2b963...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.10.2024 den 1.33):

Har du spurt ham om hvorfor han ikke inviterte deg med på arrangementet han dro på?

Det er veldig merkelig at han, i tillegg til å tilbringe lite tid med deg ellers, heller ikke tenker på å invitere deg med når han har fri og skal ut på noe for å hygge seg. Da virker han lite investert i deg som kjæreste.

Anonymkode: c5c78...c7b

Enig her... 

Min eksmann tok meg med på alle sammenkomster og all ledige tid ble brukt med meg. (Så ogsi ihvertfall.) 

Om du skal føle deg nedprioritert på andre plasser itillegg, da må dette bli ekstremt tøft. Og jeg tror det er derfor du føler en sånn tiltrekning til han .. 

Det blir som et dop nesten, hvor du bare venter på noen smuler. Sånn kan man ikke leve! 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trøndere1 skrev (På 30.9.2024 den 21.30):

Han er nok selvstendig næringsdrivende.  Da kan du jobbe så mye du vil. 

Professorer og forskere jobber helt sinnsyke uker de også. De får bare ikke love til å skrive opp alle timene de faktisk bruker.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil ha en fuckfriend, du vil ha en kjæreste. Han er sikkert glad i deg på en måte, men han er jo null interessert i deg som person, og kunne like gjerne hatt en annen dame.

Anonymkode: cd58c...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Han vil ha en fuckfriend, du vil ha en kjæreste. Han er sikkert glad i deg på en måte, men han er jo null interessert i deg som person, og kunne like gjerne hatt en annen dame.

Anonymkode: cd58c...ba4

DETTE!!! ☝️☝️☝️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...