Gå til innhold

Holmlia eller Grorud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilket område ville du satset på som barnefamilie med barnehagebarn (som etter hvert skal begynne på skolen). Har budsjett på litt over 6 mill, noe som akkurat holder til rekkehus på Holmlia og i Grorud. 
 

Noen som har erfaring med skolekretser, barnehager, kriminalitet, naboskap og ellers andre ting i bomiljøet på disse stedene? Vil gjerne høre om folks erfaringer og inntrykk.☺️ 
 

Mine tanker: Holmlia har nærhet til sjøen, og er litt «luftigere» enn Grorud som ligger i en tåkelagt dal av et kuldehull. Grorud har derimot nærhet til marka, og man kommer seg til sentrum med t-bane og slipper toget. Men vet ellers ikke så mye om stedene.

Anonymkode: 05a02...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Ville nok ikke valgt noen av de stedene. 
Ville flyttet litt lenger ut av byen, Kolbotn/Oppegård/Ski - du får rekkehus til samme pris der. 

Anonymkode: 77f93...0f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

 Ville nok ikke valgt noen av de stedene. 
Ville flyttet litt lenger ut av byen, Kolbotn/Oppegård/Ski - du får rekkehus til samme pris der. 

Anonymkode: 77f93...0f6

Hvorfor ville du heller flytta til Nordre Follo?

Anonymkode: 05a02...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk nabohuset til 5 mill med 150 meter strandlinje og brygge.Ca 300 kvm stort hus med dobbel garasje.

Anonymkode: 9a158...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holmlia.

Området har så mange beliggenhetsmessige kvaliteter at det kommer til å gentrifiseres. Godt i gang allerede. 

Grorud er ålreit opp mot vannene der, men mye belastninger i området som neppe går bort. 

Anonymkode: f82f5...a17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med siste taler. Har bodd på Holmlia i mange år, men er født og oppvokst på Nordstrand. Her er det utrolig mange muligheter til å gå tur i fine omgivelser. Det er et varierte landskap, men forskjellige typer boliger og ikke rent blokkhelvete som Grorud. Det er en fin blanding av rekkehus, lavblokker og eneboliger. 10 min. gange til stranda og veldig velholdt. Det er puttet mye penger inn i å gjøre nabolagene pene og kulturtilbudet for de unge er bredt. Kollektivtilbudet er også veldig bra.

Anonymkode: 2feeb...063

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holmlia, men velg et område som sokner til Hallagerbakken barneskole. F.eks Gamlelinja, Ravnåsveien, Hallagerbakken og Sloreåsen. Områdene består for det meste av rekkehus og mange av dem har sjøutsikt. 

Anonymkode: eb963...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlelinja på Holmlia uten tvil! Nydelige rekkehus, nærhet til strand, mest etniske nordmenn. 

Anonymkode: 8abaf...37a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holmlia er delt. Så kommer ann på hvilken del av Holmlia dere vurderer. Kjenner flere ressurssterke som har bosatt seg på Holmlia og er svært fornøyd. Grorud ville jeg ikke valgt. Da hadde jeg heller bodd i en leilighet i et annet område.

 

Anonymkode: 67238...9d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Holmlia er delt. Så kommer ann på hvilken del av Holmlia dere vurderer. Kjenner flere ressurssterke som har bosatt seg på Holmlia og er svært fornøyd. Grorud ville jeg ikke valgt. Da hadde jeg heller bodd i en leilighet i et annet område.

 

Anonymkode: 67238...9d8

Hvorfor?

Anonymkode: 05a02...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.10.2024 den 11.11):

Enig med siste taler. Har bodd på Holmlia i mange år, men er født og oppvokst på Nordstrand. Her er det utrolig mange muligheter til å gå tur i fine omgivelser. Det er et varierte landskap, men forskjellige typer boliger og ikke rent blokkhelvete som Grorud. Det er en fin blanding av rekkehus, lavblokker og eneboliger. 10 min. gange til stranda og veldig velholdt. Det er puttet mye penger inn i å gjøre nabolagene pene og kulturtilbudet for de unge er bredt. Kollektivtilbudet er også veldig bra.

Anonymkode: 2feeb...063

Du kjenner ikke til Grorud, helt åpenbart, da er det dumt å uttale seg. Det er villaområder, rekkehus og lavblokker på Grorud. Veldig god nærhet til marka med fine badevann, turstier, fiskevann, langrennsløyper, Lilloseter osv. Godt idrettstilbud. Jeg vil si det er særdeles bedre turområder det enn på Holmlia. Men sistnevnte har nærhet til sjøen.  

Anonymkode: 797e8...bca

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig fint på Holmlia, tror også mye av det åpenlyst kriminelle har flyttet seg til Mortensrud. Men undersøk skolekretsen godt, det er godt mulig du må sette av penger til privatskole når barna skal på ungdomsskolen om du havner på feil plass. Det gjelder i aller høyeste grad også i Groruddalen. Ja det er små oaser og ikke noe problem å bo der som voksen, men ungdomsmiljøene er ikke bra mange steder dessverre.

Det er en grunn til at det er billige boliger. Jeg ville vurdert å se til Oppegård eller Ski i stedet. 

Anonymkode: 171a2...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bodd begge steder og elsket begge. Men med barn hadde jeg valgt Holmelia.

Anonymkode: 653c4...1dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 19.44):

Hvilket område ville du satset på som barnefamilie med barnehagebarn (som etter hvert skal begynne på skolen). Har budsjett på litt over 6 mill, noe som akkurat holder til rekkehus på Holmlia og i Grorud. 
 

Noen som har erfaring med skolekretser, barnehager, kriminalitet, naboskap og ellers andre ting i bomiljøet på disse stedene? Vil gjerne høre om folks erfaringer og inntrykk.☺️ 
 

Mine tanker: Holmlia har nærhet til sjøen, og er litt «luftigere» enn Grorud som ligger i en tåkelagt dal av et kuldehull. Grorud har derimot nærhet til marka, og man kommer seg til sentrum med t-bane og slipper toget. Men vet ellers ikke så mye om stedene.

Anonymkode: 05a02...6a4

«Slipper toget»? Toget er jo mye kjappere enn t-banen. Togturen inn er også veldig vakker med sjøutsikt store deler av veien. 
 

Jeg ville valgt Holmlia i Hallagerbakken eller Toppåsen skolekrets. 

Anonymkode: a3d93...443

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 19.44):

Hvilket område ville du satset på som barnefamilie med barnehagebarn (som etter hvert skal begynne på skolen). Har budsjett på litt over 6 mill, noe som akkurat holder til rekkehus på Holmlia og i Grorud. 
 

Noen som har erfaring med skolekretser, barnehager, kriminalitet, naboskap og ellers andre ting i bomiljøet på disse stedene? Vil gjerne høre om folks erfaringer og inntrykk.☺️ 
 

Mine tanker: Holmlia har nærhet til sjøen, og er litt «luftigere» enn Grorud som ligger i en tåkelagt dal av et kuldehull. Grorud har derimot nærhet til marka, og man kommer seg til sentrum med t-bane og slipper toget. Men vet ellers ikke så mye om stedene.

Anonymkode: 05a02...6a4

Kunne ikke falt meg inn å bo noen av stedene, aldri med barn og aldri alene

Anonymkode: e8d28...8e0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For mye ungdomskrimininalitet til at jeg ville vurdert noen av stedene om jeg hadde barn 

Anonymkode: 5e28a...946

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

«Slipper toget»? Toget er jo mye kjappere enn t-banen. Togturen inn er også veldig vakker med sjøutsikt store deler av veien. 
 

Jeg ville valgt Holmlia i Hallagerbakken eller Toppåsen skolekrets. 

Anonymkode: a3d93...443

Det er lokaltog på Grorud også. Tar ca. 10 minutter inn til sentrum :) 

Anonymkode: 6ecb6...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Holmlia blitt utbygd i dag, hadde vi sett noen sinnsyke priser. Stedet har egentlig alt. Sjø, skog og  8 minutter til Oslo S med kollektivt. Ekstremt kjipt at det ble bygget ut da boligmarkedet kollapset. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du kjenner ikke til Grorud, helt åpenbart, da er det dumt å uttale seg. Det er villaområder, rekkehus og lavblokker på Grorud. Veldig god nærhet til marka med fine badevann, turstier, fiskevann, langrennsløyper, Lilloseter osv. Godt idrettstilbud. Jeg vil si det er særdeles bedre turområder det enn på Holmlia. Men sistnevnte har nærhet til sjøen.  

Anonymkode: 797e8...bca

Skulle akkurat til å skrive det samme!

Anonymkode: 6ecb6...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...