AnonymBruker Skrevet 2. oktober #41 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 21.00): Vi tok PTUL da jeg var 7+4. Når man ser hjertebank i denne uken er risikoen for spontanabort mindre enn 2%. Likevel var det folk som var overrasket over at vi fortalte det til alle i uke 8-9. Så det har tydeligvis ingenting å si for enkelte at man har vært på TUL og sett at alt er bra og at fosteret er levedyktig, fordi denne 12-ukersgrensen med å si det fortsatt henger ved som jeg har et inntrykk av egentlig bare er tradisjon fra tidligere tider når man ikke tok ultralyd så tidlig. Anonymkode: 41ac1...da6 Jeg har hatt tre sa etter ul med bankende hjerte Anonymkode: b2c71...bb1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandagsunge Skrevet 2. oktober #42 Del Skrevet 2. oktober Rundt 20% av alle kjente svangerskap ender med SA, og nesten alle skjer i første trimester. Det får vere opp til den enkelte å bestemme om dei vil fortelje eller ikkje. Personleg var eg ikkje interessert i å potensielt måtte meddele 30-40 menneske at forplantningssystemet mitt svikta meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #43 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 18.44): Jeg er 3 uker på vei og har egentlig sagt det til det aller fleste jeg kjenner, men har opplevd at flere reagerer på at jeg sier det såpass tidlig i tilfelle noe skulle gå galt. Burde jeg ha ventet? Anonymkode: 0c27a...563 Jeg hadde sagt det til de nærmeste sist jeg var gravid. Det endte med spontanabort i uke 11+4, altså i uke 12. Uken etter skulle jeg på tidlig ultralyd. Det viste seg at flere av de jeg hadde fortalt det til hadde sagt det videre til felles venner som ringte og gratulerte meg etter jeg hadde spontanabortert. Til og med min tidligere sjef ringte meg mens jeg lå på sykehuset og gratulerte meg, enda sjefen min visste at jeg var innlagt for utskrapning. Ved å vente å si det til du er sikker, så slipper du ubehagelige situasjoner, både for deg selv og for andre. Spontanabort er kjempe vanlig, og sannsynligheten for at du mister er absolutt stor siden det er så tidlig. Men uansett - viss du er 3 uker på vei, så betyr det altså at befruktningen var for 2 ish dager siden?? Hvordan kan du egentlig da vite sikkert at du er gravid? Det er enda en uke til du skulle hatt mensen hvis du er i uke 3. Anonymkode: 0d5cd...e4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #44 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg hadde sagt det til de nærmeste sist jeg var gravid. Det endte med spontanabort i uke 11+4, altså i uke 12. Uken etter skulle jeg på tidlig ultralyd. Det viste seg at flere av de jeg hadde fortalt det til hadde sagt det videre til felles venner som ringte og gratulerte meg etter jeg hadde spontanabortert. Til og med min tidligere sjef ringte meg mens jeg lå på sykehuset og gratulerte meg, enda sjefen min visste at jeg var innlagt for utskrapning. Ved å vente å si det til du er sikker, så slipper du ubehagelige situasjoner, både for deg selv og for andre. Spontanabort er kjempe vanlig, og sannsynligheten for at du mister er absolutt stor siden det er så tidlig. Men uansett - viss du er 3 uker på vei, så betyr det altså at befruktningen var for 2 ish dager siden?? Hvordan kan du egentlig da vite sikkert at du er gravid? Det er enda en uke til du skulle hatt mensen hvis du er i uke 3. Anonymkode: 0d5cd...e4c Tipper hun er rundt 5 uker. Sikkert tatt en sånn digital test der det står 3+. Anonymkode: ce611...008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #45 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har hatt tre sa etter ul med bankende hjerte Anonymkode: b2c71...bb1 Slike anekdoter er ikke nyttige - sannsynligheten er like lav selv om det skjedde med deg. Anonymkode: 022d4...779 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #46 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 21.00): Vi tok PTUL da jeg var 7+4. Når man ser hjertebank i denne uken er risikoen for spontanabort mindre enn 2%. Likevel var det folk som var overrasket over at vi fortalte det til alle i uke 8-9. Så det har tydeligvis ingenting å si for enkelte at man har vært på TUL og sett at alt er bra og at fosteret er levedyktig, fordi denne 12-ukersgrensen med å si det fortsatt henger ved som jeg har et inntrykk av egentlig bare er tradisjon fra tidligere tider når man ikke tok ultralyd så tidlig. Anonymkode: 41ac1...da6 Vi mistet i uke 11 etter å ha sett hjerteslag og utvikling i uke 7 og 9, så ingen garanti med ultralyd. Jeg tenker at enhver forteller når det føles rett for seg, vi deler ikke før etter uke 12 fordi jeg har mistet 3 ganger og vil ikke ha andres sympati. Anonymkode: d388d...36f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå