Gå til innhold

Kiropraktor oppfølgingstime?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vært hos kiropraktor 2 ganger siste uken og skal ditt igjen om en uke, hvor mange oppfølgingstimer er det vanlig med kiropraktor? Kjenner det begynner å brenne i lommeboken 😛

Anonymkode: c5f2f...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vært hos kiropraktor 2 ganger siste uken og skal ditt igjen om en uke, hvor mange oppfølgingstimer er det vanlig med kiropraktor? Kjenner det begynner å brenne i lommeboken 😛

Anonymkode: c5f2f...285

Kommer helt ann på grunnen til hvorfor du er der.

Anonymkode: ff0de...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 2 og 20 ca.
5-10 timer er ganske vanlig.

Men det er litt vanskelig sammenligne, jeg hadde bare tre timer hos kiropraktor nå pga ankel. Når det var ryggen som trøblet hadde jeg 18 timer.

Anonymkode: d2bac...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommer helt ann på grunnen til hvorfor du er der.

Anonymkode: ff0de...838

Vondt i nakken. 

Anonymkode: c5f2f...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mellom 2 og 20 ca.
5-10 timer er ganske vanlig.

Men det er litt vanskelig sammenligne, jeg hadde bare tre timer hos kiropraktor nå pga ankel. Når det var ryggen som trøblet hadde jeg 18 timer.

Anonymkode: d2bac...d48

Hvordan hadde du råda til det? O:

Anonymkode: c5f2f...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vært hos kiropraktor 2 ganger siste uken og skal ditt igjen om en uke, hvor mange oppfølgingstimer er det vanlig med kiropraktor? Kjenner det begynner å brenne i lommeboken 😛

Anonymkode: c5f2f...285

 

Du må jo ikke gå, men de har ikke offentlig tilskudd. Eller, det er 140 kr refusjon for første time og 45 for oppfølgende timer, ikke på krona, men altså veldig lite refusjon. 

Om du vil betale egenandel må du ringe rundt til klinikker som har manuell terapeut med avtale. Men det er gjerne ventetider. 

Anonymkode: b7327...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vondt i nakken. 

Anonymkode: c5f2f...285

Ok, men det er helt umulig for oss å svare på, det kommer helt ann på hvordan du responderer på behandlingen, dette er sånn du må spørre kiropraktoren din.

Anonymkode: ff0de...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan hadde du råda til det? O:

Anonymkode: c5f2f...285

Fordi jeg tok meg råd. Alternativet var sykemelding, sterke smertestillende og kutte alle hobbyer og betale noen for å ivareta hesten 🤷 det er ikke nødvendigvis billigere droppe behandling...

Anonymkode: d2bac...d48

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi jeg tok meg råd. Alternativet var sykemelding, sterke smertestillende og kutte alle hobbyer og betale noen for å ivareta hesten 🤷 det er ikke nødvendigvis billigere droppe behandling...

Anonymkode: d2bac...d48

Noen har ikke noe valg hvis de vil ha råd til mat med /:

Anonymkode: c5f2f...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til en manuellterapeut eller fysioterapeut med driftsavtale, så betaler du kun egenandel som er en del av frikortet. Trenger ikke henvisning. 

Anonymkode: 5c22e...4d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vært hos kiropraktor 2 ganger siste uken og skal ditt igjen om en uke, hvor mange oppfølgingstimer er det vanlig med kiropraktor? Kjenner det begynner å brenne i lommeboken 😛

Anonymkode: c5f2f...285

2-25 ganger. 

Du skjønner at det er helt individuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (2 minutter siden):

2-25 ganger. 

Du skjønner at det er helt individuelt?

He?

Anonymkode: c5f2f...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

He?

Anonymkode: c5f2f...285

Hva er det du ikke skjønner med det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

He?

Anonymkode: c5f2f...285

Du skjønner ikke at det individuelt?

Anonymkode: ff0de...838

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Noen har ikke noe valg hvis de vil ha råd til mat med /:

Anonymkode: c5f2f...285

Det finnes ikke relevant til HI.

Men jo, man har selvsagt ett valg om man vil betale kiropraktor eler bli langtidssykemeldt og betale for dyrepass... Men jeg har aldri vært i en situasjon hvor jeg har måtte velge om dyret mitt skal ha forsvarlig tilsyn og tilstrekkelig trening. Jeg har økonomi til å ta valget om at jeg heller vil ha en behandling på meg selv som gir forbedring, enn å ligge på sofa og si at jeg har vondt og betale for at noen skal ta aeg av dyret mitt. Pr i dag har jeg ikke hest, men jeg velger fortsatt betale for helsehjelp fremfor å bli sykemeldt.

Anonymkode: d2bac...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er der stort sett kun 1 eller 2 ganger. En sjelden gang kanskje oppi 3, men husker ikke sist. 

Anonymkode: 2e9a6...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommer jo helt ann på hva som er grunnen til at du går der. 

Jeg har vært mye hos kiropraktor i perioder pga nakke og rygg, og fått mere hjelp der enn av fastlegen. Pga kiropraktor har jeg blitt utredet for ADHD, og fått diagnosen som voksen. Hun kjente igjen plagene mine. Har slitt mye med ribbeins låsninger og låsninger i skulderbladene, som gjør at jeg ikke klarer å trekke pusten uten store smerter. Kan være fin i lange perioder, men så kommer det tilbake og jeg må innom noen ganger. 

Synes det er bedre å gå dit ett par ganger, enn å bli sykemeldt i uker til det går over av seg selv. 

 

Anonymkode: 54b7c...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...